A McDrive-ban lenne a McDonald’s jövője?

Az online kereskedelem növekedése az egyik legegyértelműbb hatása a vírusnak, a nagy hálózatok folyamatos versenyben vannak a saját házhozszállítási rendszerük kiépítésében és ez a tendencia úgy néz ki velünk marad. De nem csak az online térben lesznek maradandóak a változások.
A nagyobb hálózatok esetében, mint amilyen a McDonald's is, a rendszerszintű innovációk csak később érnek el hazánkba, de ettől függetlenül érdemes az amerikai központ tevékenységét követni mert erős indikációja annak, hogy itthon mire számíthatunk majd a közeljövőben.
Ennek kapcsán érdemes kiemelni a McDonald's egyre változó stratégiáját az Egyesült Államokban. Az étteremlánc három év után először tette közzé a befektetői számára a hosszútávú stratégiáját. A cég eddigi növekedését is a technológiai újítások határozták meg, az elsők között vezették be az érintőképernyős kioszkokat, de mesterséges intelligenciába is fektettek.
Az Államokban a legsúlyosabb a vírushelyzet, így nem meglepő, hogy a lezárások alatt a McDonald's forgalmának mintegy 70%-ért a McDrive - autós kiszolgálás - volt a felelős, így a vezetés szerint a jövőben is érdemes több erőforrást fektetniük ebbe a területbe. A hálózat 2018 óta 30 másodperccel csökkentette az átlagos kiszolgálási idejét. Ennek egyik eszközeként már nem egy alkalmazottal, hanem mesterséges intelligenciával beszélgetve adhatják fel a rendelést az áthajtó sofőrök.
Nem csak technológiai innovációt jelent a stratégiaváltás, az éttermek területe is csökkenne: kisebb vendégtér, kompaktabb éttermek, de több parkoló. A koncepció átalakítása hasonló a külföldön szintén népszerű "szellemkonyha" trendjéhez, az új egységek inkább a házhozszállításra koncentrálnának a helyben történő kiszolgálás helyett. Mindezt egy külön applikációval segítenék és nagyobb hangsúlyt helyeznének a különböző kedvezményrendszerekre is.
Egyelőre kérdéses, hogy Magyarországon mikor próbálhatunk ki hasonló éttermet, hazánkban az autós kiszolgálás sem élvez akkora népszerűséget, mint Amerikában így lehet az európai stratégia ebben különbözni fog. De a kioszkokhoz hasonlóan a különböző fejlesztések valószínűleg hozzánk is el fognak érni idővel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.