A McDrive-ban lenne a McDonald’s jövője?
Az online kereskedelem növekedése az egyik legegyértelműbb hatása a vírusnak, a nagy hálózatok folyamatos versenyben vannak a saját házhozszállítási rendszerük kiépítésében és ez a tendencia úgy néz ki velünk marad. De nem csak az online térben lesznek maradandóak a változások.
A nagyobb hálózatok esetében, mint amilyen a McDonald's is, a rendszerszintű innovációk csak később érnek el hazánkba, de ettől függetlenül érdemes az amerikai központ tevékenységét követni mert erős indikációja annak, hogy itthon mire számíthatunk majd a közeljövőben.
Ennek kapcsán érdemes kiemelni a McDonald's egyre változó stratégiáját az Egyesült Államokban. Az étteremlánc három év után először tette közzé a befektetői számára a hosszútávú stratégiáját. A cég eddigi növekedését is a technológiai újítások határozták meg, az elsők között vezették be az érintőképernyős kioszkokat, de mesterséges intelligenciába is fektettek.
Az Államokban a legsúlyosabb a vírushelyzet, így nem meglepő, hogy a lezárások alatt a McDonald's forgalmának mintegy 70%-ért a McDrive - autós kiszolgálás - volt a felelős, így a vezetés szerint a jövőben is érdemes több erőforrást fektetniük ebbe a területbe. A hálózat 2018 óta 30 másodperccel csökkentette az átlagos kiszolgálási idejét. Ennek egyik eszközeként már nem egy alkalmazottal, hanem mesterséges intelligenciával beszélgetve adhatják fel a rendelést az áthajtó sofőrök.
Nem csak technológiai innovációt jelent a stratégiaváltás, az éttermek területe is csökkenne: kisebb vendégtér, kompaktabb éttermek, de több parkoló. A koncepció átalakítása hasonló a külföldön szintén népszerű "szellemkonyha" trendjéhez, az új egységek inkább a házhozszállításra koncentrálnának a helyben történő kiszolgálás helyett. Mindezt egy külön applikációval segítenék és nagyobb hangsúlyt helyeznének a különböző kedvezményrendszerekre is.
Egyelőre kérdéses, hogy Magyarországon mikor próbálhatunk ki hasonló éttermet, hazánkban az autós kiszolgálás sem élvez akkora népszerűséget, mint Amerikában így lehet az európai stratégia ebben különbözni fog. De a kioszkokhoz hasonlóan a különböző fejlesztések valószínűleg hozzánk is el fognak érni idővel.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.