Hogy alkalmazkodott a Starbucks a pandémiához?
A Starbucks vendégeinek jelentős része a napi rutinja részeként, vagy haza felé menet fáradtan itta meg kedvenc kávéját. A koronavírus járvány miatt ezen vásárlások száma jelentősen visszaesett. A hálózat csak júniusig körülbelül 3.1 milliárd dollárral maradt el a pandémia előtti várakozásaitól. Bár a második negyedévről a harmadikra sikerült mérsékelni a visszaesést -40%-ról -11%-ra a tavalyi értékekhez képeset, így sem rózsás az amerikai cég helyzete.
„A Starbucks nem számolja a napokat.” mondta Pat Grismer az amerikai óriás pénzügyi igazgatója. Ám elismerte, hogy egységeik egy része, nagy nyomás alatt lesz a normális élet visszatéréséig. „De nem tudjuk mikor állhatunk vissza, úgyhogy nem várhatunk rá.”
Jelenleg a tengerentúli Starbucks-ok közel 60%-a rendelkezik drive-thru-val, a maradék 40% harmada irodai negyedben van, ami viszonylag jól vészelte át az utóbbi évet. A kimaradók nincsenek mind zárva, de jelentős hányada nem nyitott még ki, ismerte el Grismer. A hálózat kávézóinak körülbelül 3%-a nem nyílt egyelőre újra.
A várakozásoknak megfelelően a drive-thu-val rendelkező helyek sikeresebben veszik az akadályokat, mint a belvárosi kávézok.
A Starbucksnak komoly segítséget jelenthet, hogy már az Egyesült Államokban a kávézóik fele fogadhat beülő vendégeket, ha nem is a korábbi számban.
A vendéglátói szektorban azonban nem egyik napról a másikra történik a vissza állás, idő mire újra kialakulnak a napi rutinok, szokások, és vissza kerül a Starbucks a mindennapi életbe. A pandémia alatt a kávézó láncban leginkább elvitelre kérnek italokat, süteményeket, és idő lesz mire újra annyian bent ülnek, mint egy éve.
Tehát ez a Starbucks „titka”, gyorsan újítani, alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Az eredmény? Az eddigi tapasztalatok szerint most már nem munkából, hanem otthonról járnak az amerikaiak kávézni, kevesebbszer, viszont többet költenek. „Ahogy változik a vásárlói viselkedés, úgy kell alkalmazkodnunk nekünk is az új helyzethez.” zárja szavait Pat Grismer.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.