Promóció miatt perelt a franchise átvevő
Fogyasztóként hozzászokhattunk, hogy az éttermi hálózatoknál mindig fut éppen valamilyen promóció vagy leárazás, az összes nagy brandnek van már saját appja vagy valamilyen kuponos megoldása is, mellyel a vásárlóknak különböző kedvezményeket biztosítanak. Ám abba már kevesen gondolnak bele, hogy hogyan hatnak ezek az akciós árak a rendszergazda-partner kapcsolatokra. A profitmaximalizáló vállalkozók ugyanis nem feltétlen fognak örülni, amikor a központ egy újabb kedvezményt talál ki, ez ugyanis általában az ő nyereségüket csökkenti, nem pedig a központét.
Hasonló helyzet alakult ki Németországban, ahol a Burger King átvevője perelte a rendszergazdát a hálózat marketingtevékenysége miatt. Az akkor éppen futó TV reklámok egy 6 euró helyett 3.99 eurósra leárazott menüt promotáltak. A partner problémája főként abból adódott, hogy a saját profitját kell feláldoznia az akció keretében, így pedig nemhogy nyereséget nem termelt a termék, hanem még komoly veszteséget generált. Ráadásul a megugró forgalommal arányosan több royalty-t kellett fizetnie a rendszergazdának és ha ez nem lenne elég, a promóciót is "saját zsebből" fizette az átvevő, hiszen a Burger King, a partnerek marketing hozzájárulásaiból finanszírozza kampányait.
Ilyen pert azonban nehéz nyerni, főleg a nagyobb hálózatoknál, ahol általában a részletes franchise szerződés ellehetetleníti az ilyen jellegű próbálkozásokat. Itt azonban a rendszergazda is hibát követett el, hiszen a TV reklámban feltüntetett kedvezményes árakhoz nem csatolta közvetlenül, azt hogy az nem kötelező érvényű árajánlat. Ez azt jelenti, hogy a partnereknek nem volt kötelező a meghirdetett áron forgalmazni a vevők számára a termékeket, sokkal inkább egy ajánlásról volt szó. Érthetően azonban a fogyasztóknak ez nem volt egyértelmű és a perlő partner sem örült, amikor azért választottak konkurens éttermet a vendégei, mert ő - szabályos módon - nem volt hajlandó a menüt értékesíteni a kedvezményes áron.
Konkrétan az egész per egyetlen hiányzó csillagra épült. Hiába volt benne a reklámban, hogy a kedvezmény nem kötelező érvényű, ezt nem csatolták a képen az árhoz. Azonban ez is kevésnek bizonyult, a megyei bíróságon elmarasztalták a rendszergazdát, ám a fellebbviteli bíróságon már nem találták törvénysértőnek a promóciót
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
Miben más a magyar piac és lesz itt valaha Amerika?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.