Promóció miatt perelt a franchise átvevő
Fogyasztóként hozzászokhattunk, hogy az éttermi hálózatoknál mindig fut éppen valamilyen promóció vagy leárazás, az összes nagy brandnek van már saját appja vagy valamilyen kuponos megoldása is, mellyel a vásárlóknak különböző kedvezményeket biztosítanak. Ám abba már kevesen gondolnak bele, hogy hogyan hatnak ezek az akciós árak a rendszergazda-partner kapcsolatokra. A profitmaximalizáló vállalkozók ugyanis nem feltétlen fognak örülni, amikor a központ egy újabb kedvezményt talál ki, ez ugyanis általában az ő nyereségüket csökkenti, nem pedig a központét.
Hasonló helyzet alakult ki Németországban, ahol a Burger King átvevője perelte a rendszergazdát a hálózat marketingtevékenysége miatt. Az akkor éppen futó TV reklámok egy 6 euró helyett 3.99 eurósra leárazott menüt promotáltak. A partner problémája főként abból adódott, hogy a saját profitját kell feláldoznia az akció keretében, így pedig nemhogy nyereséget nem termelt a termék, hanem még komoly veszteséget generált. Ráadásul a megugró forgalommal arányosan több royalty-t kellett fizetnie a rendszergazdának és ha ez nem lenne elég, a promóciót is "saját zsebből" fizette az átvevő, hiszen a Burger King, a partnerek marketing hozzájárulásaiból finanszírozza kampányait.
Ilyen pert azonban nehéz nyerni, főleg a nagyobb hálózatoknál, ahol általában a részletes franchise szerződés ellehetetleníti az ilyen jellegű próbálkozásokat. Itt azonban a rendszergazda is hibát követett el, hiszen a TV reklámban feltüntetett kedvezményes árakhoz nem csatolta közvetlenül, azt hogy az nem kötelező érvényű árajánlat. Ez azt jelenti, hogy a partnereknek nem volt kötelező a meghirdetett áron forgalmazni a vevők számára a termékeket, sokkal inkább egy ajánlásról volt szó. Érthetően azonban a fogyasztóknak ez nem volt egyértelmű és a perlő partner sem örült, amikor azért választottak konkurens éttermet a vendégei, mert ő - szabályos módon - nem volt hajlandó a menüt értékesíteni a kedvezményes áron.
Konkrétan az egész per egyetlen hiányzó csillagra épült. Hiába volt benne a reklámban, hogy a kedvezmény nem kötelező érvényű, ezt nem csatolták a képen az árhoz. Azonban ez is kevésnek bizonyult, a megyei bíróságon elmarasztalták a rendszergazdát, ám a fellebbviteli bíróságon már nem találták törvénysértőnek a promóciót
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.