Promóció miatt perelt a franchise átvevő

Fogyasztóként hozzászokhattunk, hogy az éttermi hálózatoknál mindig fut éppen valamilyen promóció vagy leárazás, az összes nagy brandnek van már saját appja vagy valamilyen kuponos megoldása is, mellyel a vásárlóknak különböző kedvezményeket biztosítanak. Ám abba már kevesen gondolnak bele, hogy hogyan hatnak ezek az akciós árak a rendszergazda-partner kapcsolatokra. A profitmaximalizáló vállalkozók ugyanis nem feltétlen fognak örülni, amikor a központ egy újabb kedvezményt talál ki, ez ugyanis általában az ő nyereségüket csökkenti, nem pedig a központét.
Hasonló helyzet alakult ki Németországban, ahol a Burger King átvevője perelte a rendszergazdát a hálózat marketingtevékenysége miatt. Az akkor éppen futó TV reklámok egy 6 euró helyett 3.99 eurósra leárazott menüt promotáltak. A partner problémája főként abból adódott, hogy a saját profitját kell feláldoznia az akció keretében, így pedig nemhogy nyereséget nem termelt a termék, hanem még komoly veszteséget generált. Ráadásul a megugró forgalommal arányosan több royalty-t kellett fizetnie a rendszergazdának és ha ez nem lenne elég, a promóciót is "saját zsebből" fizette az átvevő, hiszen a Burger King, a partnerek marketing hozzájárulásaiból finanszírozza kampányait.
Ilyen pert azonban nehéz nyerni, főleg a nagyobb hálózatoknál, ahol általában a részletes franchise szerződés ellehetetleníti az ilyen jellegű próbálkozásokat. Itt azonban a rendszergazda is hibát követett el, hiszen a TV reklámban feltüntetett kedvezményes árakhoz nem csatolta közvetlenül, azt hogy az nem kötelező érvényű árajánlat. Ez azt jelenti, hogy a partnereknek nem volt kötelező a meghirdetett áron forgalmazni a vevők számára a termékeket, sokkal inkább egy ajánlásról volt szó. Érthetően azonban a fogyasztóknak ez nem volt egyértelmű és a perlő partner sem örült, amikor azért választottak konkurens éttermet a vendégei, mert ő - szabályos módon - nem volt hajlandó a menüt értékesíteni a kedvezményes áron.
Konkrétan az egész per egyetlen hiányzó csillagra épült. Hiába volt benne a reklámban, hogy a kedvezmény nem kötelező érvényű, ezt nem csatolták a képen az árhoz. Azonban ez is kevésnek bizonyult, a megyei bíróságon elmarasztalták a rendszergazdát, ám a fellebbviteli bíróságon már nem találták törvénysértőnek a promóciót
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.