Az érintkezésmentes vendéglátás lenne a jövő?

Az utóbbi éveken nagy változásokon ment át a vendéglátóipar annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a változó fogyasztói igényekkel. De ahogyan azt más ágazatokban is tapasztalhattuk a koronavírus hatásai itt is tovább gyorsították a digitalizációt és a modern megoldások bevezetését. Az amúgy gyakran hónapokig tartó megoldások implementálása most néhány nap vagy hetek leforgása alatt ment végbe.
Vegyük például az érintésmentes fizetést. Alig egy hónapja a fogyasztók többsége csak a saját készpénzforgalmának csökkentéseként tekintett a kártyás és mobilos fizetési alternatívákra. Ahogyan azonban média egyre többet visszhangozza a koronavírus veszélyeit úgy a fogyasztók nézőpontja is megváltozott, újabb értelmet nyert számukra az "érintésmentes" fizetés.
A fogyasztók mindennapjaik során tudatosan követik, hogy mennyi mindennel kerülnek kapcsolatba például egy étterem látogatásakor. A vásárló mérlegeli, hogy vajon hány kézben fordul meg a terméke, mielőtt hozzájutna. Gyakran a házhozszállítás biztonságát is kérdőbe vonják, hiszen a több vásárlóval is érintkező futár további higiéniai problémákat vethet fel.
Egyre fontosabb részét képezi a jelenlegi helyzetben egy brand megítélésének, hogy mennyire "érintésmentes" a kiszolgálási folyamatuk. Kínál az étterem házhozszállítást? Van-e lehetőség online fizetésre vagy a futárnál kell fizetni, amely külön kockázattal jár?
Még egy márciusi felmérésben azt láttuk, hogy a fogyasztók 86%-a "rendkívül fontosnak" tartotta a higiéniát, amikor éttermet látogatnak. Habár a vendéglátóiparban eddig is komoly higiéniai szabályoknak kellett megfelelni, a fogyasztói bizalom visszaszerzése érdekében már nem elég a régi szintet megugrani.
Ugyanebben a felmérésben azt tapasztaltuk, hogy a fogyasztók 80%-a inkább nem látogatott éttermeket a koronavírus okozta higiéniai félelmek közepette. 66%-uk ugyan beismerte, hogy az általuk gyakran látogatott étterem kommunikálta a higiéniai lépéseket, melyeket megtettek a koronavírus fertőzés elkerülése érdekében. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy valóban megőrizze a bizalmukat és a legtöbben inkább a rendelés mellett döntöttek.
A magyar éttermeknek a következő időszak nem csak a talpra állásról fog szólni de a most bevezetett intézkedések véglegesítéséről is. Nem szabad, hogy átmeneti "tűzoltásként" tekintsenek a fejlesztésekre, meg kell őrizniük azokat és aktívan kommunikálni a vendégeik felé, hogy ismét visszaszerezzék az elvesztett bizalmat
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.