Az érintkezésmentes vendéglátás lenne a jövő?
Az utóbbi éveken nagy változásokon ment át a vendéglátóipar annak érdekében, hogy lépést tudjon tartani a változó fogyasztói igényekkel. De ahogyan azt más ágazatokban is tapasztalhattuk a koronavírus hatásai itt is tovább gyorsították a digitalizációt és a modern megoldások bevezetését. Az amúgy gyakran hónapokig tartó megoldások implementálása most néhány nap vagy hetek leforgása alatt ment végbe.
Vegyük például az érintésmentes fizetést. Alig egy hónapja a fogyasztók többsége csak a saját készpénzforgalmának csökkentéseként tekintett a kártyás és mobilos fizetési alternatívákra. Ahogyan azonban média egyre többet visszhangozza a koronavírus veszélyeit úgy a fogyasztók nézőpontja is megváltozott, újabb értelmet nyert számukra az "érintésmentes" fizetés.
A fogyasztók mindennapjaik során tudatosan követik, hogy mennyi mindennel kerülnek kapcsolatba például egy étterem látogatásakor. A vásárló mérlegeli, hogy vajon hány kézben fordul meg a terméke, mielőtt hozzájutna. Gyakran a házhozszállítás biztonságát is kérdőbe vonják, hiszen a több vásárlóval is érintkező futár további higiéniai problémákat vethet fel.
Egyre fontosabb részét képezi a jelenlegi helyzetben egy brand megítélésének, hogy mennyire "érintésmentes" a kiszolgálási folyamatuk. Kínál az étterem házhozszállítást? Van-e lehetőség online fizetésre vagy a futárnál kell fizetni, amely külön kockázattal jár?
Még egy márciusi felmérésben azt láttuk, hogy a fogyasztók 86%-a "rendkívül fontosnak" tartotta a higiéniát, amikor éttermet látogatnak. Habár a vendéglátóiparban eddig is komoly higiéniai szabályoknak kellett megfelelni, a fogyasztói bizalom visszaszerzése érdekében már nem elég a régi szintet megugrani.
Ugyanebben a felmérésben azt tapasztaltuk, hogy a fogyasztók 80%-a inkább nem látogatott éttermeket a koronavírus okozta higiéniai félelmek közepette. 66%-uk ugyan beismerte, hogy az általuk gyakran látogatott étterem kommunikálta a higiéniai lépéseket, melyeket megtettek a koronavírus fertőzés elkerülése érdekében. Ez azonban nem volt elég ahhoz, hogy valóban megőrizze a bizalmukat és a legtöbben inkább a rendelés mellett döntöttek.
A magyar éttermeknek a következő időszak nem csak a talpra állásról fog szólni de a most bevezetett intézkedések véglegesítéséről is. Nem szabad, hogy átmeneti "tűzoltásként" tekintsenek a fejlesztésekre, meg kell őrizniük azokat és aktívan kommunikálni a vendégeik felé, hogy ismét visszaszerezzék az elvesztett bizalmat
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.