Hogyan változik meg a vendéglátás a koronavírust követően?

Vendéglátó-szektor
Vendéglátó-szektor / A járvány által legérzékenyebben érintett ágazat
Csütörtök
2020.05.14.
Amint vége lesz a járványnak egy új világban fogunk ébredni a franchise szektorban is, különösen a vendéglátásban. A QSR magazin összegyűjtötte azokat a tényezőket, amelyek megváltoztathatják az éttermek világát a járvány végeztével.
 

Ami biztos, hogy a vendéglátó egységeknek nem lesz könnyű visszatérni a régi kerékvágásba. Nagy valószínűséggel az éttermek az utolsók között fognak megnyitni, a veszélyhelyzet elmúltával. Az Egyesült Államokban úgy számolnak, hogy krízis alatt a vendéglátóhelyek 15-25%-a megy tönkre - csak márciusban már 3%-kal csökkent az étkezdék száma -, ez önmagában komoly előnyt jelenthet a megmaradt vagy újonnan induló koncepciók számára. 

A munkaerő piac is teljesen felbolydult, egyre többen keresnek stabil állást, ez jó lehetőség a szektor hálózatainak, hogy tapasztalt, kipróbált munkavállalókat találjanak. A munkaerő ára is várhatóan mérséklődni fog, és talán a dolgozói elvárások is csökkenek.

Alacsonyabbak lesznek a bérleti díjak is, hiszen az éttermek és más üzletek bezárása a kereslet visszaesését fogja eredményezni.

A vevői igények eltolódhatnak a komolyabb higiéniai és étel biztonsági elvárások irányába. Egyes helyeken arról is írnak, hogy állandóvá válhat a dolgozók munka kezdéskor történő hőmérséklet mérése, ill. egyéb egészségügyi ellenőrzése, bár ennek megvalósítása sok nehézségbe ütközhet.

A harmadik fél által történő kiszállításnak és éttermi kiszolgálásnak jobban oda kell figyelnie arra, hogy a terméket érintetlenül, ill. kontakmentesen - akár a kiszállító, akár a felszolgáló az érintésé nélkül - kerüljön a fogyasztó elé. Emellett pedig valószínűleg fenn fog maradni a mostani időszakban kialakult hatalmas igény a házhoz szállításra.

A leendő franchise átvevők a hálózatokhoz való csatlakozást megelőzően meg fogják vizsgálni, hogy a rendszer miként reagált erre a kritikus időszakra, és hogyan kezelte, segítette partnereit, ill. munkatársait.

A legnagyobb kérdés természetesen továbbra is az marad, hogy visszatérnek-e a vendégek az éttermekbe, és hogy ez azonnal bekövetkezik, vagy csak egy lassú átmenti időszakot követően fog visszaállni a fogyasztás a korábbi szintre.

Nem tudjuk, hogy milyen lesz a világ a koronavírus után, sem azt, hogyan fog változni a gazdaság, az egyetlen, ami állandó, az a változás


Franchise tanácsadó

legolvasottabb

A franchise fogalma /2019.04.13.

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.