Hogyan változik meg a vendéglátás a koronavírust követően?
Ami biztos, hogy a vendéglátó egységeknek nem lesz könnyű visszatérni a régi kerékvágásba. Nagy valószínűséggel az éttermek az utolsók között fognak megnyitni, a veszélyhelyzet elmúltával. Az Egyesült Államokban úgy számolnak, hogy krízis alatt a vendéglátóhelyek 15-25%-a megy tönkre - csak márciusban már 3%-kal csökkent az étkezdék száma -, ez önmagában komoly előnyt jelenthet a megmaradt vagy újonnan induló koncepciók számára.
A munkaerő piac is teljesen felbolydult, egyre többen keresnek stabil állást, ez jó lehetőség a szektor hálózatainak, hogy tapasztalt, kipróbált munkavállalókat találjanak. A munkaerő ára is várhatóan mérséklődni fog, és talán a dolgozói elvárások is csökkenek.
Alacsonyabbak lesznek a bérleti díjak is, hiszen az éttermek és más üzletek bezárása a kereslet visszaesését fogja eredményezni.
A vevői igények eltolódhatnak a komolyabb higiéniai és étel biztonsági elvárások irányába. Egyes helyeken arról is írnak, hogy állandóvá válhat a dolgozók munka kezdéskor történő hőmérséklet mérése, ill. egyéb egészségügyi ellenőrzése, bár ennek megvalósítása sok nehézségbe ütközhet.
A harmadik fél által történő kiszállításnak és éttermi kiszolgálásnak jobban oda kell figyelnie arra, hogy a terméket érintetlenül, ill. kontakmentesen - akár a kiszállító, akár a felszolgáló az érintésé nélkül - kerüljön a fogyasztó elé. Emellett pedig valószínűleg fenn fog maradni a mostani időszakban kialakult hatalmas igény a házhoz szállításra.
A leendő franchise átvevők a hálózatokhoz való csatlakozást megelőzően meg fogják vizsgálni, hogy a rendszer miként reagált erre a kritikus időszakra, és hogyan kezelte, segítette partnereit, ill. munkatársait.
A legnagyobb kérdés természetesen továbbra is az marad, hogy visszatérnek-e a vendégek az éttermekbe, és hogy ez azonnal bekövetkezik, vagy csak egy lassú átmenti időszakot követően fog visszaállni a fogyasztás a korábbi szintre.
Nem tudjuk, hogy milyen lesz a világ a koronavírus után, sem azt, hogyan fog változni a gazdaság, az egyetlen, ami állandó, az a változás
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.