Hogyan változik meg a vendéglátás a koronavírust követően?

Ami biztos, hogy a vendéglátó egységeknek nem lesz könnyű visszatérni a régi kerékvágásba. Nagy valószínűséggel az éttermek az utolsók között fognak megnyitni, a veszélyhelyzet elmúltával. Az Egyesült Államokban úgy számolnak, hogy krízis alatt a vendéglátóhelyek 15-25%-a megy tönkre - csak márciusban már 3%-kal csökkent az étkezdék száma -, ez önmagában komoly előnyt jelenthet a megmaradt vagy újonnan induló koncepciók számára.
A munkaerő piac is teljesen felbolydult, egyre többen keresnek stabil állást, ez jó lehetőség a szektor hálózatainak, hogy tapasztalt, kipróbált munkavállalókat találjanak. A munkaerő ára is várhatóan mérséklődni fog, és talán a dolgozói elvárások is csökkenek.
Alacsonyabbak lesznek a bérleti díjak is, hiszen az éttermek és más üzletek bezárása a kereslet visszaesését fogja eredményezni.
A vevői igények eltolódhatnak a komolyabb higiéniai és étel biztonsági elvárások irányába. Egyes helyeken arról is írnak, hogy állandóvá válhat a dolgozók munka kezdéskor történő hőmérséklet mérése, ill. egyéb egészségügyi ellenőrzése, bár ennek megvalósítása sok nehézségbe ütközhet.
A harmadik fél által történő kiszállításnak és éttermi kiszolgálásnak jobban oda kell figyelnie arra, hogy a terméket érintetlenül, ill. kontakmentesen - akár a kiszállító, akár a felszolgáló az érintésé nélkül - kerüljön a fogyasztó elé. Emellett pedig valószínűleg fenn fog maradni a mostani időszakban kialakult hatalmas igény a házhoz szállításra.
A leendő franchise átvevők a hálózatokhoz való csatlakozást megelőzően meg fogják vizsgálni, hogy a rendszer miként reagált erre a kritikus időszakra, és hogyan kezelte, segítette partnereit, ill. munkatársait.
A legnagyobb kérdés természetesen továbbra is az marad, hogy visszatérnek-e a vendégek az éttermekbe, és hogy ez azonnal bekövetkezik, vagy csak egy lassú átmenti időszakot követően fog visszaállni a fogyasztás a korábbi szintre.
Nem tudjuk, hogy milyen lesz a világ a koronavírus után, sem azt, hogyan fog változni a gazdaság, az egyetlen, ami állandó, az a változás
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.