Hogyan változik meg a vendéglátás a koronavírust követően?
Ami biztos, hogy a vendéglátó egységeknek nem lesz könnyű visszatérni a régi kerékvágásba. Nagy valószínűséggel az éttermek az utolsók között fognak megnyitni, a veszélyhelyzet elmúltával. Az Egyesült Államokban úgy számolnak, hogy krízis alatt a vendéglátóhelyek 15-25%-a megy tönkre - csak márciusban már 3%-kal csökkent az étkezdék száma -, ez önmagában komoly előnyt jelenthet a megmaradt vagy újonnan induló koncepciók számára.
A munkaerő piac is teljesen felbolydult, egyre többen keresnek stabil állást, ez jó lehetőség a szektor hálózatainak, hogy tapasztalt, kipróbált munkavállalókat találjanak. A munkaerő ára is várhatóan mérséklődni fog, és talán a dolgozói elvárások is csökkenek.
Alacsonyabbak lesznek a bérleti díjak is, hiszen az éttermek és más üzletek bezárása a kereslet visszaesését fogja eredményezni.
A vevői igények eltolódhatnak a komolyabb higiéniai és étel biztonsági elvárások irányába. Egyes helyeken arról is írnak, hogy állandóvá válhat a dolgozók munka kezdéskor történő hőmérséklet mérése, ill. egyéb egészségügyi ellenőrzése, bár ennek megvalósítása sok nehézségbe ütközhet.
A harmadik fél által történő kiszállításnak és éttermi kiszolgálásnak jobban oda kell figyelnie arra, hogy a terméket érintetlenül, ill. kontakmentesen - akár a kiszállító, akár a felszolgáló az érintésé nélkül - kerüljön a fogyasztó elé. Emellett pedig valószínűleg fenn fog maradni a mostani időszakban kialakult hatalmas igény a házhoz szállításra.
A leendő franchise átvevők a hálózatokhoz való csatlakozást megelőzően meg fogják vizsgálni, hogy a rendszer miként reagált erre a kritikus időszakra, és hogyan kezelte, segítette partnereit, ill. munkatársait.
A legnagyobb kérdés természetesen továbbra is az marad, hogy visszatérnek-e a vendégek az éttermekbe, és hogy ez azonnal bekövetkezik, vagy csak egy lassú átmenti időszakot követően fog visszaállni a fogyasztás a korábbi szintre.
Nem tudjuk, hogy milyen lesz a világ a koronavírus után, sem azt, hogyan fog változni a gazdaság, az egyetlen, ami állandó, az a változás
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A gyors éttermek már nyugaton se olcsók
/2025.08.18.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
legolvasottabb
Mennyibe kerül egy McDonald’s?
/2022.02.02.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.