A KFC is beszáll a vegán trendbe
Egyre több hálózat próbálja meglovagolni a vegán trendet most, hogy megtévesztő módon lehet már imitálni a húspogácsákat. Két cég is nagy hírverést kapott a szektorban, amiért úttörőként vezettek be először prémium minőségű műhúst. A Beyond Meat és az Impossible Burger egyelőre fej-fej mellett halad, a verseny egyik egyértelmű jele, hogy mindkét cég időről-időre együttműködik egy nagy hálózattal, ez tűnik ugyanis a legkézenfekvőbb módnak arra, hogy a végfogyasztóhoz sikeresen eljuttathassák a termékeiket.
Az Impossible Burger például a Burger King-gel való együttműködéséről lett ismert és az Impossible Whopper-ről. A Beyond Meat viszont ennél szélesebb spektrumban próbálkozik. Az áruházi megjelenés mellett több étterem lánccal is együttműködnek, többek között franchise hálózatokban segítenek be egy-egy vegán opció kidolgozásában. Közösen dolgoztak a Denny's-el, a Tim Hortons-al, a McDonald's-al, csináltak vegán fánkburgert a Dunkin' Donuts-al, de a KFC-vel sem most elszőr működnek együtt.
Ráadásul a KFC az elsők között csatlakozott be a trendbe közel fél évvel ezelőtt, amikor próbaszerűen bevezettek egy vegán csirkefalat opciót. A néhány étterem, ahol neki futottak a promóval 5 órán belül kifogyott a készletekből.
Azóta a két vállalat közösen tovább finomította a receptet, hogy még inkább a gyorsétteremlánc eredeti menüjére hajazzon. Az új recept szerint készült csirkefalatokat egyelőre csak tesztüzemben vezetik be néhány amerikai egységben, ha jól sikerül, akkor pedig az egész Egyesült Államokban. Nemzetközi megjelenésről még nem esett szó.
Egyelőre úgy tűnik, hogy a legtöbb nagy hálózat még mindig csak kísérletezik a trenddel, a vegán opciók nagyrésze ideiglenesen elérhető csak az éttermekben. Nem segíti a helyzetet, hogy a trend lehalni látszik. A kezdeti robbanásszerű érdeklődés lefutóban van, a fogyasztók többsége nem köteleződik el véglegesen az életmód váltás mellett. Ennek ellenére valószínű, hogy a nagyobb hálózatoknak, mint a Starbucks, McDonald's vagy a Dunkin' Donuts számára megéri egy állandó vegán opciót tartaniuk a fogyasztói szegmens kielégítése érdekében, de a közeljövőben egyelőre nem úgy látszik, hogy felváltanák a valódi húsokat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.