Partraszállás Budapesten
A látogatásnak különleges fényt ad, hogy a tengeren túli hálózatok európai road show-jának ezúttal csak két állomása lesz az öreg kontinensen, Budapest és Frankfurt.
A Wing Zone Európában kevéssé ismert hálózat, jelenleg 73 egységgel rendelkezik az Egyesült Államokban és további 16-ot jegyez világszerte. Az éttermek étlapján főleg csirkeszárnyat találunk, de kapható még hamburger és csirkecomb is, illetve területenként változó helyi ízlésnek megfelelő, lokálisan népszerű fogások.
A Wing Zone elképzelés 1991-ben fogant meg a floridai egyetem két hallgatójának fejében. Matt Friedman és Adam Scott egy nagyon komoly dilemmával került szembe, késő este szerettek volna ételt rendelni a tanuláshoz, de mint mindig most is csak pizzát találtak. Úgyhogy bevásároltak több mint 500$-ért és bevették magukat a kollégium konyhájába és pár óra kísérletezés után megkezdték az árusítást, miután 2 nap alatt elfogyott minden, amit elkészítettek, úgy döntöttek inkább saját büfét nyitnak.
A hálózat egyediségét a gazdag ízvilág biztosítja, a betérő vendégek minden fogáshoz külön ízesítést választhatnak. Ez több mint 20 féle különböző ízvilágot jelent, a hagyományostól egészen a citromos borsos Lemon Zinger-ig, jóllehet véleményem szerint a fahéjas, juharszirupos csirke a legérdekesebb. Az ízek olyannyira lenyűgözték a kritikusokat, hogy 17 közülük már rendelkezik valamilyen díjjal.
A hálózat minden tekintetben felveszi a versenyt nagyobb riválisaival, már több mint 25 éve szállítanak házhoz, sőt az idei években bekerült a 10 leggyorsabban növekvő gyorsétterem lánc közé a tengerentúlon.
Matt Friedman, a hálózat vezérigazgatója szerint a Wing Zone légüres térben van, nem pizzát, burritót vagy hamburgereket árul. Ezeknek a termékeknek gyakran rossz a megítélése a piacon, egy-egy hálózathoz kapcsolják az emberek.
Talán a legnagyobb érv a Wing Zone mellett az ára, a legtöbb amerikai hálózat csillagászati összegeitől eltérően, itt „csak” 500,000 – 1.000,000 USD a teljes befektetési összeg. A hálózatról bővebb információt talál Franchise Katalógusunkban.
Másik ajánlatunk a szubjektív kiválasztásunk alapján a GOLD'S GYM amerikai edzőterem lánc. A hálózat személyre szabott edzéstervvel és változatos módszereivel emelkedik vetélytársai fölé. Az első, akkor még aprónak számító szalon 1965-ben nyitott Kaliforniában. A hálózatott Joe Gold tengerészgyalogos indította – innen a név. Szerény céljai voltak, ő mindössze egy olyan helyet álmodott, ahol a barátaival edzeni tudnak.
Visszatérve a jelenbe, a franchise óriás napjainkban több mint 700 egységgel és 3 millió aktív vendéggel rendelkezik 28 országban, hazánkhoz legközelebb Csehországban találkozhatunk a GOLD'S GYM logóval.
Mint más fitnesztermeknél itt is felmerült a testépítők problémája, olyannyira, hogy 2016-ban a hálózat teljes arculatváltást hajtott végre. Az új vezérigazgató Brandon Bean célja, hogy az edzőtermek mindenki számára elérhetőek, nyitottak legyenek, olyan felszerelésekkel, edzéstervekkel melyek nem csak a testépítőket szolgálják ki. „Mindezt az teszi lehetővé, hogy nem csak a profitra fókuszálunk, hanem a vendégek céljainak elérésére is a fitnesz által.” mondja Bean.
Az eredmény egy teljesen új megközelítése az edzésnek, egy hely, ahol mindenkit szívesen fogadnak. Minden betérő saját edzéstervet, személyi edzőt kap, de lehetősége van csoportos gyakorlatokon részt venni. A lényeg a motiváló, folyamatos támogatást nyújtó környezet, ahol ki-ki jól érezheti magát.
Minden vendégnek lehetősége van egy 3D-s szkennelésre, így tudják nyomon követni testük változását, az edzés hatásait. Mind a vendégnek, mind a koncepciónak fontos, hogy az eredmény számokban is megmutatkozzon, ezáltal válik számonkérhetővé a hálózat, és mérhető a program sikeressége.
A hálózat rengeteg újdonságot hozott a fitnesz területére, az utóbbi években elkészült a saját mobil applikációjuk is, és a vezérigazgató ígéri, hogy az innovációk ezzel nem érnek véget.
Az amerikai óriás többek között hazánkban is partnert keres, az érdeklődők további információt találhatnak Franchise Katalógusunkban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.