Új célcsoport felé nyit a McDonald's
A svédországi McDonald's legújabb projektje a méheket célozta meg, a közúti hirdetőtáblák hátoldalába ágyazott méh szállásokkal.
A JC Decaux reklámcéggel együtt indított kampány ebben a hónapban debütál. A Jarfallában Stockholmtól nem messze lévő svéd városban, az észak felé néző reklámtáblák hátsó oldalára kerülnek a szállások (a kutatók szerint a méhek a dél-délkeletre néző szállásokat kedvelik.)
Hat fából készült méh szálloda kerül egy hirdető tábla hátára. „A méhek beporzása nélkül az élelmünk egy harmada veszélyben lenne” Írja a McDonald’s. „A svédországi vad méh populáció legalább 30%-a veszélyben van, hiszen az életterük folyamatosan csökken”.
Jelenleg 274 méh faj él Svédországban, köztük 37 féle lódarázs. Közülük legalább 100-nak csökken vagy várhatóan csökkeni fog a száma megfelelő beavatkozás nélkül. A fő ok a mezőgazdaság radikális változása, de az urbanizáció is jelentősen csökkenti az életterüket. Szerencsére a méhek többsége alkalmazkodik a városi élethez, ebben is sokat segíthetnek a méh „szállodák”.
A McDonald’s reménye szerint minden svéd átvevőnek lehetősége lesz ilyen méh otthonok elhelyezésére. A hálózat 2020 tavaszán tervezi nagy számában növelni a szállások számát.
A hálózat már korábban is sok energiát fordított a hasonló projektekre, Május 20-án a méhek világnapján bemutatták a „legkisebb McDonald’s egységet” ami igazából egy méh kaptár.
„Svédországban sok McDonald’s tetőterébe már beengedték a méheket, az elképzelés kicsiben indult, de mára elterjedt.” Írja a NORD DDB. „Egyre több partnerünk kezdi a füvet virágokra és más növényekre cserélni, mindez nagyon sokat segít a vad méhek visszatérésében.”
A gyorsétterem hálózat egyre környezet tudatosabban működik a skandináv országban. Már 55 egység rendelkezik elektromos autó töltőállomással, és a jövőben ezt a szolgáltatást minden autós kiszolgálással rendelkező McDonald’s-ban tervezik bevezetni.
„A McDonald’s régóta részt vesz a töltőállomások létrehozásában Svédországban” mondja Christoffer Rönnblad a hálózat svédországi marketing igazgatója.”Egyre több és több ember választja az elektromos autókat, és mi szeretnénk része lenni ennek a trendnek, a jó döntések támogatásával.”
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
Novemberben lezajlott a Magyar Franchise Szövetség évzáró rendezvénye, ahol szakmai előadókkal és kerekasztal beszélgetéssel zártuk az évet.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.