A kisebb franchise hálózatok előretörése
A consumerreports.org web-oldalon egy felmérés keretében kérték ki az olvasók véleményét 53 amerikai gyorséttermi márkával kapcsolatban. A 37 000 látogató olyan kérdésekben szavazhatott, mint az árak, a választék, a kiszolgálás vagy az ízvilág.
Az eredmények valamelyest meglepetést okoztak, hiszen a nagy világmárkák nem szerepeltek valami jól. Példának okáért a Burger King – a szavazók szerint – alulmarad egy kis amerikai lánccal, az In-N-Out Burger-rel szemben mind az ár, mind a kiszolgálás vagy a választékosabb menü tekintetében. A Pizza Hut és a Subway szintén alulmaradt hozzájuk nagyban hasonló, de sokkal kisebb vetélytársaikkal szemben.
A kérdőív kitöltői két kategóriában bizonyultak igazán szigorúnak: a várakozási idő és az étel minősége. A Kfc és a Pizza Hut esetében alig valaki volt megelégedve a kiszolgálási idővel, és mindössze a kitöltők 10 százaléka mondta, hogy a Mcdonald's vagy a Burger King egészséges, megbízható alapanyagokból készíti ételeit.
Talán ezek a kritikus vélemények is közrejátszhatnak abban, hogy a gyorsétterem ágazat ikonjának – a McDonald’s-nak – az adatai a vártnál szerényebbek voltak. Az egy évnél régebb óta működő éttermeinek bevétele 2010 Májusa és 2011 Májusa között globálisan a várt 3,6%-os növekedéssel szemben valamivel kisebb mértékben, 3,1%-kal növekedett, míg az előző évben ugyanez az adat 4,8% volt.
A McDonald’s azért így is elégedett, különösen az ázsiai, közel-keleti és afrikai régiókkal, ahol a bevételek több, mint 4,3%-kal emelkedtek. Kevésbé elégedettek viszont az amerikai éttermek bevételeivel, ahol egyébként az egész gyorsétterem szektor a legrosszabb évét élte meg tavaly. Európában szintén kissé csalódottak a várt 4% helyetti 2,3%-os növekedéssel.
Persze a McDonald’s-nak aggódnia nem kell, a piaci részesedése az USA-ban így is 35%, Európában pedig 40%.
Jim Skinner – a McDonald’s Corporation vezérigazgatója – sem keseredett el az eredmények láttán:
„Az éttermeink modernizálása, a menü átalakítása és az étterem-hálózat bővítése pozitívan fognak hatni a jövőbeli eredményekre.”
A vállalat folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amikkel újra és újra frissülhet, vonzóbbá és ezáltal még profitálóbbá válhat. Európában sok helyütt bemutattak új rendelő automatákat, amikkel a rendelési időt akár 3-4 másodpercre is csökkenthetik.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.