A kisebb franchise hálózatok előretörése
A consumerreports.org web-oldalon egy felmérés keretében kérték ki az olvasók véleményét 53 amerikai gyorséttermi márkával kapcsolatban. A 37 000 látogató olyan kérdésekben szavazhatott, mint az árak, a választék, a kiszolgálás vagy az ízvilág.
Az eredmények valamelyest meglepetést okoztak, hiszen a nagy világmárkák nem szerepeltek valami jól. Példának okáért a Burger King – a szavazók szerint – alulmarad egy kis amerikai lánccal, az In-N-Out Burger-rel szemben mind az ár, mind a kiszolgálás vagy a választékosabb menü tekintetében. A Pizza Hut és a Subway szintén alulmaradt hozzájuk nagyban hasonló, de sokkal kisebb vetélytársaikkal szemben.
A kérdőív kitöltői két kategóriában bizonyultak igazán szigorúnak: a várakozási idő és az étel minősége. A Kfc és a Pizza Hut esetében alig valaki volt megelégedve a kiszolgálási idővel, és mindössze a kitöltők 10 százaléka mondta, hogy a Mcdonald's vagy a Burger King egészséges, megbízható alapanyagokból készíti ételeit.
Talán ezek a kritikus vélemények is közrejátszhatnak abban, hogy a gyorsétterem ágazat ikonjának – a McDonald’s-nak – az adatai a vártnál szerényebbek voltak. Az egy évnél régebb óta működő éttermeinek bevétele 2010 Májusa és 2011 Májusa között globálisan a várt 3,6%-os növekedéssel szemben valamivel kisebb mértékben, 3,1%-kal növekedett, míg az előző évben ugyanez az adat 4,8% volt.
A McDonald’s azért így is elégedett, különösen az ázsiai, közel-keleti és afrikai régiókkal, ahol a bevételek több, mint 4,3%-kal emelkedtek. Kevésbé elégedettek viszont az amerikai éttermek bevételeivel, ahol egyébként az egész gyorsétterem szektor a legrosszabb évét élte meg tavaly. Európában szintén kissé csalódottak a várt 4% helyetti 2,3%-os növekedéssel.
Persze a McDonald’s-nak aggódnia nem kell, a piaci részesedése az USA-ban így is 35%, Európában pedig 40%.
Jim Skinner – a McDonald’s Corporation vezérigazgatója – sem keseredett el az eredmények láttán:
„Az éttermeink modernizálása, a menü átalakítása és az étterem-hálózat bővítése pozitívan fognak hatni a jövőbeli eredményekre.”
A vállalat folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amikkel újra és újra frissülhet, vonzóbbá és ezáltal még profitálóbbá válhat. Európában sok helyütt bemutattak új rendelő automatákat, amikkel a rendelési időt akár 3-4 másodpercre is csökkenthetik.
(szt)
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.