Önálló vállalkozás egy globális vállalat minden pozitívumával ötvözve

Kiss Márk, magyarországi Country Manager - Expense Reduction Analysts (ERA) /Középtávú céljaim között szerepel, hogy a vállalat magyarországi szárnya idővel képviseljen legalább egy olyan innovatív szakterületet, amely mind a globális ERA hálózaton belül, mind a hazai tanácsadói piacon meghatározóvá teszi az ERA Magyarországot.
Hétfő
2019.02.04.
A vállalati költségmanagement Magyarországon nem tartozik a tradicionális szolgáltatások közé, most azonban pontosan erre építhet országos hálózatot az ERA franchise.
 

Az Expense Reduction Analysts (ERA) a vállalati költségmanagement ágazat piacvezető szereplője a világon, mely 1992 óta nyújt támogatást a működési költségek csökkentésében, egyúttal a rentabilitás, jövedelmezőség növelésében cégek számára, azok méretétől függetlenül. A több mint kéttucat országra kiterjedő tanácsadóiroda hálózat ügyfél-portfóliója minden gazdasági ágazatból tartalmaz ügyfeleket a lakberendezési vállalatoktól kezdve, a hotelláncokon át az autógyártókig, ahogy az ügyfelek mérete is rendkívül széles skálán mozog a kis- és középvállalkozásoktól (kkv-k) kezdve a multinacionális nagyvállalatokig.

Egy nagyjából másfél éves franchise partneri toborzás eredményeként, a tavalyi év végén az ERA megtalálta a magyarországi mester franchise átvevő szerepét ellátó Country Manager partnerét Kiss Márk Antal személyében, így a magyarországi cégek számára is elérhetővé váltak a hálózat szolgáltatásai, egyúttal – helyi tanácsadó franchise partnerek bevonásával – megkezdődhet egy országos tanácsadóiroda hálózat felépítése. Mindezekről beszélgettünk a licence tulajdonossal, amely beszélgetést két részletben közlünk. Az interjú 1. része itt található.

Franchising.hu: Interjúnk első részében megtudtuk, hogy egy országos tanácsadó hálózat kiépítése kezdődött meg az Ön vezetésével, országszerte elérhetővé vált az ERA franchise lehetőség. Hozzávetőlegesen mekkora befektetéssel jár, milyen pénzügyi kondíciói vannak egy ERA tanácsadóiroda megnyitásának? A tapasztalatok alapján, mennyi idő alatt térül meg a partnerek befektetése?

Kiss Márk: Közép-Kelet Európában, így Magyarországon is a belépési franchise díj 39.900 euró. Figyelembe véve, hogy a franchise partnerek a jól bevált módszertant vehetik alapul, egy kitaposott ösvényen kell végig menniük, ami lefedi az ügyfélszerzés és projektmenedzsment területeket is, az összeg relativizálódik. Magyarul nem a saját bőrünkön és pénzünkön kell kikísérletezni, hogy hogyan szerezzük, és tartsuk meg az ügyfeleinket, hanem egyből a szakmaiságra koncentrálhatunk.
A franchise partnereknek nem kötelező saját irodát kialakítaniuk, hiszen az ügyfelekhez házhoz megyünk, így a franchise díjon felül a cégalapítás költsége és járulékai, esetleg a céges autó jelentik a teljes szükséges befektetést.
A működési költségek nagyvonalakban a havi royalty díjból (az első 18 hónapban 350, utána 700 euró), adminisztrációs és utazási költségekből tevődnek össze. Ezeken felül a Partner döntése, hogy mekkora költségeket vállal be például egy üzleti klubba való belépéssel, vagy további alkalmazottak felvételével.
Konkrétan nem mernék megtérülési időt jósolni, de egy közepesen erős indulás után sem évekről beszélünk. A háttértámogatás, az itthonról érkező koordináció és támogatás, illetve az üzleti modellben rejlő egyedi terméktulajdonságok garantálják a relatíve gyors megtérülést. Utóbbira példa az árazási struktúránk, ami röviden úgy szól, hogy ha nincs megtakarítás, nincs kifizetés. Ez a sikerdíjnak egy olyan speciális változata, ahol az ügyfélnek tulajdonképpen nincs kockázata, mert a felszabadított pénz egy részéből fizeti ki a mi díjunkat, a többi pedig nála marad.

Milyen támogatásokkal jár az ERA franchise hálózatához való csatlakozás az együttműködés ideje alatt? Mi jelenti a legnagyobb versenyelőnyt a partnerek számára ahhoz képest, ha önállóan üzemeltetnének hasonló profilú vállalkozást? 

Meggyőződésem, hogy anélkül, hogy az önállóságunk csorbulna, az ERA olyan módszertant nyújt, amivel a legrövidebb idő alatt tudunk leszerződni, projekteket indítani és lezárni, ezáltal saját profitot maximalizálni. Teljesen egyedül az is évekbe telne, amíg a projekt módszertan kialakul, nem beszélve arról, hogy 40 feletti költségkategóriában képtelenség szakértői szinten képben lenni egyedül.
A kiforrott jutalékrendszer garantálja, hogy a hálózat hatékony és együttműködő, hiszen mindenki tudja mennyit kap a nap végén a befektetett munkáért cserébe. A csatlakozó franchise partnerek egy 18 hónapos ún. Business Startup Programban vesznek részt közvetlenül az alaptréninget követően.
Az ERA modellben minden az értékek hasznosítását szolgálja. Az itthon rendelkezésre álló szakmai tudást például egy olyan program kereteibe helyezzük bele, ami egy intelligens katalógus elvén az adott szaktudással rendelkező kollégát a leghamarabb tereli azokhoz a projektekhez, amikben a tudását hasznosítani tudja. Ez a hálózat erejét is növeli, hiszen a program segítségével valós időben tájékozódhatunk, hogy miben vagyunk erősek, illetve mely területeken kell fejlődnünk.
Mindemellett az ERA franchise központ egy nagyon komoly marketing eszköztárat bocsát a partnerek rendelkezésére. Ezen a területen is az a terv, hogy a hazai csapat összehangoltan alkalmazza azokat, és itt nem feltétlenül csak a kampányokra gondolok. Természetesen a kampányok is jönnek majd később, a márka ismertebbé tétele kritikus, így komoly energiákat fogunk ebbe fektetni.

Milyen feltételeknek kell a partnereknek megfelelni? Általában milyen habitusú emberek válnak sikeres ERA franchise partnerré?

Lépten nyomon hangsúlyozom, hogy a szakmai, és vezetői tapasztalat mellett a vállalkozó szellem megléte elengedhetetlen. Ha valakiben megvan az utóbbi, akkor az magával hoz sok mindent előbb-utóbb, akár a kézzel fogható képességek szintjén is.
Hirtelen nem tudnék olyan iparágat mondani, amelyben az évek alatt megszerzett tudást ne lehetne az Expense Reduction Analysts keretein belül eredményesen hasznosítani. Az ágazati szaktudás mellett az általánosabb gazdasági és a magyar gazdaság ismerete is szükséges, illetve a nemzetközi projektek miatt elengedhetetlen a tárgyalóképes angol nyelvtudás (a központunk is Angliában van).
Számomra nagyon vonzó módon, az ERA üzleti modell ötvözi az önálló vállalkozás és a globális vállalat minden pozitív tulajdonságát. Azok a sokat tapasztalt szakemberek, akikben megvan a kellő vállalkozó szellem, és nem csak a klasszikus alkalmazotti viszonyban képesek gondolkodni, elég kreatívak és motiváltak, akkor nagy valószínűséggel van keresnivalójuk az ERA csapatában.

Mi következik most az Expense Reduction Analysts magyarországi hálózatfejlesztés számára?

Január közepén a hazai partnerjelöltekkel részt vettünk egy úgynevezett „Meet the team” rendezvényen Londonban, közel az ERA kenti központjához, ahol a jelöltek találkozhattak a cég képviselőivel több országból. Rendszeresen tartunk workshopokat Budapesten is azoknak, akik az ismerkedési folyamat egy bizonyos szintjén vannak.
Januárban az előre meghatározott stratégiával elindult az üzletfejlesztés két csatlakozó kolléga közreműködésével. Erről röviden csak annyit, hogy nemcsak a személyes vagy szakmai kapcsolatainkat használjuk, de igyekszünk az ERA terjedelmes európai projekt-történelmét is felhasználni a Magyarországon induló projektekhez.
A marketing stratégia folyamatos fejlesztése is a feladatok között szerepel, a rendelkezésre álló (átvett) online és fizikai eszközök mellett egyre intenzívebben alkalmazzuk majd a saját tartalmakat is, szóban és írásban egyaránt.
Az ügyfelek felkutatása, az ügyfélkör bővítése az állandó feladatok egyike. Szintén a rendszer rugalmasságából következik, hogy az itthoni csapat bővülésével a sales tevékenység az ebben gyakorlattal rendelkező kollégák felé tolódik majd el, akik pedig a projektmenedzsmentben vagy az elemzésben mozognak otthonosabban, azok arra tudnak jobban koncentrálni a későbbiekben.
Az Expense Reduction Analysts erőteljes közép-kelet-európai jelenléte lehetővé teszi, hogy a régiós kollégákkal a szomszédság adta szinergiákat kiaknázzuk, ezért már készül is a közös potenciális ügyfelek listája.
Középtávú céljaim között szerepel, hogy a vállalat magyarországi szárnya idővel képviseljen legalább egy olyan innovatív szakterületet, amely mind a globális ERA hálózaton belül, mind a hazai tanácsadói piacon meghatározóvá teszi az ERA Magyarországot.


Az ERA üzleti modell ötvözi az önálló vállalkozás és a globális vállalat minden pozitív tulajdonságát. Azok a sokat tapasztalt szakemberek, akikben megvan a kellő vállalkozó szellem, és nem csak a klasszikus alkalmazotti viszonyban képesek gondolkodni, elég kreatívak és motiváltak, akkor nagy valószínűséggel van keresnivalójuk az ERA csapatában.

népszerű a fórumban