A Coca-Cola megveszi a Costa Coffee-t

A Coca-Cola a világ egyik (ha nem a) legismertebb márkaneve. Ez a fekete színű szénsavas üdítőital szinte a világ összes országában kapható, a családi étkezések már-már elmaradhatatlan nedűjévé vált. A globális lábnyom növelése pedig folyamatosan napirenden van, ugyanis a Costa Coffee felvásárlásával nem más célja volt a Coca-Cola vezetőségnek, mint bekerülni a meleg italok piacára is. Ehhez remek ugródeszkát jelenthet a Costa, hiszen a kávéóriás a világ második legnagyobb kávéházláncának számít. Brit lapértesülések szerint az adás-vétel 2019 első felében realizálódhat.
A Whitbread csoport 1995-ben vásárolta meg a brit, akkoriban 39 üzlettel rendelkező Costa kávéházláncot 19 millió fontért (akkori árfolyamon nagyjából 4 milliárd forintért). Azóta a Costa Coffee a világ egyik legnépszerűbb kávézó márkájává vált, egységeinek száma közel négyezerre nőtt (2400 kávézó az Egyesült Királyságban, további 1400 pedig 30 külföldi, nemzetközi piacon található). A mostani akvizíció 3,9 milliárd fontjába (nagyjából 1400 milliárd forintba) kerül a Coca-Cola-nak, így tehát a Whitbread remek hozamot ér el 23 évvel ezelőtti befektetésén.
A Whitbread számos üzletet igazgat(ott) egyetlen fedél alatt, így a Costa kávéházláncot, a Premier Inn szállodaláncot és számos egyéb éttermet is, azonban az idei év elején bejelentették, a kávézóláncot önálló cégként kívánják bevezetni a tőzsdére. Mindezek tudatában Alison Brittain, a Whitbread vezérigazgatója szerint a mostani felvásárlással nem csak a Coca-Cola járt jól, hanem a Whitbread is, hiszen az akvizícióval sokkal magasabb árat kaptak a kávéházláncért, mintha az önálló vállalatként folytatta volna útját a tőzsdén.
„A kávé az egyik legerősebben növekvő kategória a világon, ezért a Coca-Cola-nak bővítenie kell portfólióját a kávé és az egyéb meleg italok piacán” – nyilatkozta James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója. Elmondása szerint a Coca-Cola az ital üzletágban csupán a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával, ezért a Costa felvásárlása tökéletes lépés volt a számukra. Ugyanakkor a vezérigazgató azt is elismerte, hogy a kiskereskedelmi értékesítés új terepnek számít a Coca-nak, de hozzátette, a Costa egy erős vezetői csapattal rendelkezik, ezért igyekezni fognak olyan vonzó ajánlatot tenni számukra, hogy az elkövetkezendőkben már a Coca-Cola színeiben alkothassanak majd egy csapatot.
A Costa az elmúlt időszakban Kínára, a kínai hálózatfejlesztésre összpontosított és a közeljövőben az ázsiai térségben szeretnék megtriplázni kávéházaik számát, hogy adott esetben meg is előzhessék a piacvezető Starbucks kávézóláncot. Bár igaz, hogy a felvásárlást win-win szituációként írják le az akvizícióban résztvevő felek, ugyanakkor Nicholas Hyett tőkeelemző szerint a Costa elvesztése mégiscsak valamelyest keserédes lépésnek tekinthető, hiszen a Costa már régóta a Whitbread koronájának ékköve volt és hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik, így - a felvásárlási summa ellenére is - több befektetőt szomorúan érinthet ez a lépés.
Mindenesetre a Whitbread a befolyt összeget egyrészt adósságai rendezésére, másrészt Premier Inn szállodai üzletágának további fejlesztésére kívánja fordítani. Az pedig a jövő zenéje marad, hogy a Coca-Cola szárnyai alatt merre fejlődik tovább a kávéóriás.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.