A Coca-Cola megveszi a Costa Coffee-t

A Coca-Cola a világ egyik (ha nem a) legismertebb márkaneve. Ez a fekete színű szénsavas üdítőital szinte a világ összes országában kapható, a családi étkezések már-már elmaradhatatlan nedűjévé vált. A globális lábnyom növelése pedig folyamatosan napirenden van, ugyanis a Costa Coffee felvásárlásával nem más célja volt a Coca-Cola vezetőségnek, mint bekerülni a meleg italok piacára is. Ehhez remek ugródeszkát jelenthet a Costa, hiszen a kávéóriás a világ második legnagyobb kávéházláncának számít. Brit lapértesülések szerint az adás-vétel 2019 első felében realizálódhat.
A Whitbread csoport 1995-ben vásárolta meg a brit, akkoriban 39 üzlettel rendelkező Costa kávéházláncot 19 millió fontért (akkori árfolyamon nagyjából 4 milliárd forintért). Azóta a Costa Coffee a világ egyik legnépszerűbb kávézó márkájává vált, egységeinek száma közel négyezerre nőtt (2400 kávézó az Egyesült Királyságban, további 1400 pedig 30 külföldi, nemzetközi piacon található). A mostani akvizíció 3,9 milliárd fontjába (nagyjából 1400 milliárd forintba) kerül a Coca-Cola-nak, így tehát a Whitbread remek hozamot ér el 23 évvel ezelőtti befektetésén.
A Whitbread számos üzletet igazgat(ott) egyetlen fedél alatt, így a Costa kávéházláncot, a Premier Inn szállodaláncot és számos egyéb éttermet is, azonban az idei év elején bejelentették, a kávézóláncot önálló cégként kívánják bevezetni a tőzsdére. Mindezek tudatában Alison Brittain, a Whitbread vezérigazgatója szerint a mostani felvásárlással nem csak a Coca-Cola járt jól, hanem a Whitbread is, hiszen az akvizícióval sokkal magasabb árat kaptak a kávéházláncért, mintha az önálló vállalatként folytatta volna útját a tőzsdén.
„A kávé az egyik legerősebben növekvő kategória a világon, ezért a Coca-Cola-nak bővítenie kell portfólióját a kávé és az egyéb meleg italok piacán” – nyilatkozta James Quincey, a Coca-Cola vezérigazgatója. Elmondása szerint a Coca-Cola az ital üzletágban csupán a meleg italoknál nem rendelkezett globális márkával, ezért a Costa felvásárlása tökéletes lépés volt a számukra. Ugyanakkor a vezérigazgató azt is elismerte, hogy a kiskereskedelmi értékesítés új terepnek számít a Coca-nak, de hozzátette, a Costa egy erős vezetői csapattal rendelkezik, ezért igyekezni fognak olyan vonzó ajánlatot tenni számukra, hogy az elkövetkezendőkben már a Coca-Cola színeiben alkothassanak majd egy csapatot.
A Costa az elmúlt időszakban Kínára, a kínai hálózatfejlesztésre összpontosított és a közeljövőben az ázsiai térségben szeretnék megtriplázni kávéházaik számát, hogy adott esetben meg is előzhessék a piacvezető Starbucks kávézóláncot. Bár igaz, hogy a felvásárlást win-win szituációként írják le az akvizícióban résztvevő felek, ugyanakkor Nicholas Hyett tőkeelemző szerint a Costa elvesztése mégiscsak valamelyest keserédes lépésnek tekinthető, hiszen a Costa már régóta a Whitbread koronájának ékköve volt és hatalmas növekedési potenciállal rendelkezik, így - a felvásárlási summa ellenére is - több befektetőt szomorúan érinthet ez a lépés.
Mindenesetre a Whitbread a befolyt összeget egyrészt adósságai rendezésére, másrészt Premier Inn szállodai üzletágának további fejlesztésére kívánja fordítani. Az pedig a jövő zenéje marad, hogy a Coca-Cola szárnyai alatt merre fejlődik tovább a kávéóriás.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.