Hálózatbővítés és frissített éttermi koncepció

A Vapiano márkát 2002-ben alapította három német üzletember, első éttermük Hamburgban nyitotta meg kapuit. 2004-ben a vállalat Európa más országai felé is terjeszkedni kezdett, majd két évvel később, az anyakontinenst elhagyva, a világ meghódítását tűzték ki célul. Az étteremlánc mára már 5 kontinens 33 országában rendelkezik összesen 205 étteremmel, s még közel sincs vége a térdhódításnak. A tervek szerint, a tavalyi 27 új étterem után, 2018-ban további 38 üzlettel bővülhet a hálózat, az idei első étteremnyitások Berlinben, Londonban, Miamiban és Dohaban várhatóak.
Az új boltnyitások mellett számos célkitűzéssel és ötlettel tekint a jövőbe a Vapiano. Az egyik, hogy a már meglévő ételek mellett további, könnyen elkészíthető, ’snack’ jellegű ételeket vonjanak be éttermeik kínálatába. A másik nagyobb szabású elképzelés egy teljesen új koncepció, üzletformátum bevezetése, amely a Mini-Vapiano elnevezésre hallgat. A koncepciót már tesztelik a bajorországi Ingolstadt-ban és Bécsben is. Az új rendszer lényege, hogy bár az ételek továbbra is a látványkonyhában készülnek, a rendelés és fizetés azonban egyszerre történik egy, a bejáratnál található digitális panel segítségével vagy a pénztárnál. Rendeléskor a vásárló kap egy csipogót (melynek helyzetéről értesítést kap a személyzet), s az étel elkészültével felszolgálják azt a vendég asztalánál.
Az új rendszernek hála a vendégeknek nem kell külön-külön sorban állniuk ételeikért (hiszen gyakran előfordul, hogy míg a pizza például már elkészült, addig a tésztára várni kell, és így a társaság kettészakad), hanem nyugodtan, helyet foglalva beszélgethetnek. „Mindkét étterem várakozásainkon felül teljesít, és nagyon ígéretesnek tűnik” – nyilatkozta Jochen Halfmann ügyvezető igazgató. A koncepció neve is utal rá, hogy egy ilyen étterem nyitásához sokkal kisebb alapterületre van szükség, ezáltal könnyebb helyszínt találni, kisebb a tőkeberuházási igénye, gyorsabb bevezetés lehetséges és vonzó megtérülési potenciállal rendelkezik. Márciusban a hálózat egy újabb Mini-Vapiano megnyitását tervezi, de ezúttal az amerikai piacot tesztelik majd, ugyanis az új étterem Chicago városában várja majd vendégeit.
Végül, de nem utolsó sorban a házhozszállítást nevezte meg az étteremlánc a harmadik fő fejlesztési területként. Az elvitelre is kérhető ételek, illetve a házhozszállítás szolgáltatás ugyanis akkora sikernek örvendenek, hogy jelenleg világszerte az éttermek 35 százalékában már elérhetőek, azonban a vezetőség 2018-ban az összes üzlet 75 százalékát szeretné bevonni. „Digitális szolgáltatásaink kibővítésével vendégeink bármikor és bárhol élvezhetik a Vapiano ételeket. Ezzel a tevékenységgel új vevőket érhetünk el, ezáltal erősítve tovább márkánkat” – fogalmazott Halfmann.
A Vapiano éttermek egy része franchise rendszerben működik, a többi pedig a német anyacég által saját hatáskörben működtetett formában üzemel. A Vapiano gyorsan elkészíthető mediterrán ételeket kínál nyugodt, elegáns környezetben. Az ételek frissen készülnek a vendégek előtt, akik adott esetben maguk is alakíthatnak a recepteken az ételekhez való plusz hozzávalók igénylésével. A rendelés közvetlenül a szakácsoknál történik, így nincs szükség pincérekre.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Interjú az elmúlt évtized egyik legsikeresebb magyar hálózatának, a BioHair ügyvezető tulajdonosával Perger Gabriellával.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.