Hálózatbővítés és frissített éttermi koncepció

A Vapiano márkát 2002-ben alapította három német üzletember, első éttermük Hamburgban nyitotta meg kapuit. 2004-ben a vállalat Európa más országai felé is terjeszkedni kezdett, majd két évvel később, az anyakontinenst elhagyva, a világ meghódítását tűzték ki célul. Az étteremlánc mára már 5 kontinens 33 országában rendelkezik összesen 205 étteremmel, s még közel sincs vége a térdhódításnak. A tervek szerint, a tavalyi 27 új étterem után, 2018-ban további 38 üzlettel bővülhet a hálózat, az idei első étteremnyitások Berlinben, Londonban, Miamiban és Dohaban várhatóak.
Az új boltnyitások mellett számos célkitűzéssel és ötlettel tekint a jövőbe a Vapiano. Az egyik, hogy a már meglévő ételek mellett további, könnyen elkészíthető, ’snack’ jellegű ételeket vonjanak be éttermeik kínálatába. A másik nagyobb szabású elképzelés egy teljesen új koncepció, üzletformátum bevezetése, amely a Mini-Vapiano elnevezésre hallgat. A koncepciót már tesztelik a bajorországi Ingolstadt-ban és Bécsben is. Az új rendszer lényege, hogy bár az ételek továbbra is a látványkonyhában készülnek, a rendelés és fizetés azonban egyszerre történik egy, a bejáratnál található digitális panel segítségével vagy a pénztárnál. Rendeléskor a vásárló kap egy csipogót (melynek helyzetéről értesítést kap a személyzet), s az étel elkészültével felszolgálják azt a vendég asztalánál.
Az új rendszernek hála a vendégeknek nem kell külön-külön sorban állniuk ételeikért (hiszen gyakran előfordul, hogy míg a pizza például már elkészült, addig a tésztára várni kell, és így a társaság kettészakad), hanem nyugodtan, helyet foglalva beszélgethetnek. „Mindkét étterem várakozásainkon felül teljesít, és nagyon ígéretesnek tűnik” – nyilatkozta Jochen Halfmann ügyvezető igazgató. A koncepció neve is utal rá, hogy egy ilyen étterem nyitásához sokkal kisebb alapterületre van szükség, ezáltal könnyebb helyszínt találni, kisebb a tőkeberuházási igénye, gyorsabb bevezetés lehetséges és vonzó megtérülési potenciállal rendelkezik. Márciusban a hálózat egy újabb Mini-Vapiano megnyitását tervezi, de ezúttal az amerikai piacot tesztelik majd, ugyanis az új étterem Chicago városában várja majd vendégeit.
Végül, de nem utolsó sorban a házhozszállítást nevezte meg az étteremlánc a harmadik fő fejlesztési területként. Az elvitelre is kérhető ételek, illetve a házhozszállítás szolgáltatás ugyanis akkora sikernek örvendenek, hogy jelenleg világszerte az éttermek 35 százalékában már elérhetőek, azonban a vezetőség 2018-ban az összes üzlet 75 százalékát szeretné bevonni. „Digitális szolgáltatásaink kibővítésével vendégeink bármikor és bárhol élvezhetik a Vapiano ételeket. Ezzel a tevékenységgel új vevőket érhetünk el, ezáltal erősítve tovább márkánkat” – fogalmazott Halfmann.
A Vapiano éttermek egy része franchise rendszerben működik, a többi pedig a német anyacég által saját hatáskörben működtetett formában üzemel. A Vapiano gyorsan elkészíthető mediterrán ételeket kínál nyugodt, elegáns környezetben. Az ételek frissen készülnek a vendégek előtt, akik adott esetben maguk is alakíthatnak a recepteken az ételekhez való plusz hozzávalók igénylésével. A rendelés közvetlenül a szakácsoknál történik, így nincs szükség pincérekre.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.