2016-ban a Marriott 12,41 milliárd dollárért vásárolta fel a Starwood láncot, ezáltal oly mértékben erősítette meg vezető szerepét a világpiacon, hogy nehéz lesz egyhamar beérni.
Szerda
2017.10.11.
Ambiciózus tervekkel tekint a jövőbe a világelső Marriott International, melynek részét képezi Budapest is.
 

A világ legnagyobb franchise szállodalánca, a Marriott International Európában erősíti jelenlétét. A tavalyi évben a Starwood lánc 12,41 milliárd dolláros felvásárlásával pozícióját oly mértékben erősítette meg a világpiacon, hogy már így is nehéz lesz letaszítani a trónról. Azonban idén sem tétlenkedik a jól ismert vállalat, nemrég bejelentette ambiciózus három éves tervét, melyben Európa kiemelt szerepet kapott.

A Marriott International szállodalánc hálózatának bővítésével 2019 végére további 300.000 egységgel kívánja növelni elérhető szobáinak számát. Európában elsősorban Starwood márkájának terjeszkedését tartja szem előtt a vállalat. Budapesten, a Matild Palotában 2019-ben debütáló Luxury Collection Hotel szintén a Marriott portfólióját erősíti majd, melyről korábban itt írtunk.

Amy McPherson, a Marriott International vezérigazgatója nyilatkozatában megemlítette, hogy a 2016-os év kiemelkedő fontossságú volt számukra, melyből a legfontosabb lépés a már említett Starwood lánc felvásárlása volt, aminek eredményeképpen további 40.000 egységgel növelték az Európában található szobáik számát. Ezzel a lépéssel hat év alatt megháromszorozódott a szobaszám a kontinensen, elérve az összesen 134.000 egységet. „Most nagyra törő tervekkel tekintünk a jövőbe. 2020-ig tovább kívánjuk erősíteni vezető pozíciónkat a luxus és komplex szolgáltatások szegmensben, melynek keretében létrehozzuk a világ legnagyobb high-end hotel hálózatát” – ismertette McPherson.

A Marriott International a világ 124 országában több mint 6.000 hotellel és 1,2 millió szobával rendelkezik. Portfóliójában összesen 30 különböző márkát találunk, mint például a Ritz-Carlton, a Courtyard and Residence Inn vagy a hamarosan Budapesten is debütáló W Hotels.


Kovács Márton
journalist

legolvasottabb

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Mennyibe kerül egy McDonald’s? /2022.02.02.

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.

Biztosítsd be jövedelemforrásod egy ingatlaniroda nyitásával! /2024.06.11.

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.

Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával” /2025.06.11.

Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.

A legjobb kiskereskedelmi márkák /2014.04.11.

A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.