A világ legnagyobb franchise étteremláncaként több mint 44 ezer egységgel rendelkező óriáscég naponta 7,5 millió szendvicset értékesít nemzetközi szinten.
Kedd
2017.07.25.
A megújult, modern arculattól és technológia háttértől várja a megoldást a világ legnagyobb étteremlánca.
 

A Subway bejelentette forradalmi terveit a jövőre nézve. Az elmúlt években nehéz időket átélő vállalat további egységek bezárása nélkül kíván fejlődni, alkalmazkodni a megváltozott piaci elvárásokhoz, és egy új szintre lépni. A 2012 óta hanyatlást mutató vállalat eladásai folyamatosan csökkennek. A Technotomic kimutatásai szerint az egyes Subway éttermek forgalma az elmúlt öt évben átlagosan 15 százalékkal estek vissza. Sokkoló hír, hogy az elmúlt év során az amerikai piacon több Subway étterem zárta be kapuit, mint amennyi új megnyitott. 2016 végére a 27 103 egységből 26 744 egység maradt meg, így a Subway történetében először következett be, hogy a hazai, Egyesült Államok-beli piacán csökkent a működő egységek száma.

A csökkenő népszerűségre reagálva a Subway megújítja a teljes arculatát, modernizálja megjelenését és frissíti technológiai hátterét is. A hálózati erőforrásainak köszönhetően azonban mégsem kell temetni franchise láncot. Az amerikai, kanadai és angliai egységek már elkezdték bevezetni az újításokat, melyek megoldást kínálhatnak a problémákra, számolt be róla a CNN.

A személyes kapcsolaton keresztül történő rendelések és a friss, egészséges összetevők láthatósága az egyik kulcs stratégiája volt az alapító Fred DeLuca-nak, amely egészében változtatta meg gyorséttermi világpiacot. Ez a megoldás tette lehetővé, hogy minden vásárló láthassa, hogyan készül a szendvicse, eldönthesse, hogy mi kerül bele, így válhatott minden szendvics különleges, személyre szabott termékké.

A Subway kiszolgálási módszere – amely éveken keresztül előnyt biztosított a vállalatnak – a jelek szerint már nem elegendő, így a hálózat a piaci versenytársakat követve bevezeti a legújabb, alternatív rendelési technológiákat is. A McDonald’s, Burger King, Wendy’s vagy a Dunkin Donuts példáját követve megjelenik a mobilos előrendelés, a házhozszállítás, a drive-thru, illetve az éttermekben található érintőképernyős rendelési lehetőség is. Ezen megoldások mellett a hálózat ösztönözni szeretné a fogyasztókat, hogy a Subway termékeket az éttermekben fogyasszák el, időt töltsenek ott. Ennek támogatásában az ingyenes Wi-Fi hozzáférés, mobil töltőállomások és megújult belső design (nyitottabb terek és a frissesség hangsúlyozása), valamint az exkluzív Subway zenei arculat segít majd.

A teljes arculati megújulás keretében a Subway logó is megváltozik. A cég a lehető legegyszerűbb logót szeretné bevezetni, így a klasszikus Subway “S” lesz a cég új fémjele. Ez a vizuális üzenet ismerős lesz a hálózat eddigi vásárlóinak és új vendégeinek egyaránt. Az újításokat eddig 85 étteremben vezették be, de a teljes hálózat átalakulása éveket vehet igénybe a több tízezer egységet működtető franchise hálózatnak. Az előrejelzések szerint év végére már 3-5 ezer megújult étteremmel találkozhatunk, elsősorban Észak-Amerikában és Nagy-Britanniában. A további, európai átalakulás várhatóan jövőre kezdődhet meg.


Kovács Márton
journalist

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.