Megújul a Subway
A Subway bejelentette forradalmi terveit a jövőre nézve. Az elmúlt években nehéz időket átélő vállalat további egységek bezárása nélkül kíván fejlődni, alkalmazkodni a megváltozott piaci elvárásokhoz, és egy új szintre lépni. A 2012 óta hanyatlást mutató vállalat eladásai folyamatosan csökkennek. A Technotomic kimutatásai szerint az egyes Subway éttermek forgalma az elmúlt öt évben átlagosan 15 százalékkal estek vissza. Sokkoló hír, hogy az elmúlt év során az amerikai piacon több Subway étterem zárta be kapuit, mint amennyi új megnyitott. 2016 végére a 27 103 egységből 26 744 egység maradt meg, így a Subway történetében először következett be, hogy a hazai, Egyesült Államok-beli piacán csökkent a működő egységek száma.
A csökkenő népszerűségre reagálva a Subway megújítja a teljes arculatát, modernizálja megjelenését és frissíti technológiai hátterét is. A hálózati erőforrásainak köszönhetően azonban mégsem kell temetni franchise láncot. Az amerikai, kanadai és angliai egységek már elkezdték bevezetni az újításokat, melyek megoldást kínálhatnak a problémákra, számolt be róla a CNN.
A személyes kapcsolaton keresztül történő rendelések és a friss, egészséges összetevők láthatósága az egyik kulcs stratégiája volt az alapító Fred DeLuca-nak, amely egészében változtatta meg gyorséttermi világpiacot. Ez a megoldás tette lehetővé, hogy minden vásárló láthassa, hogyan készül a szendvicse, eldönthesse, hogy mi kerül bele, így válhatott minden szendvics különleges, személyre szabott termékké.
A Subway kiszolgálási módszere – amely éveken keresztül előnyt biztosított a vállalatnak – a jelek szerint már nem elegendő, így a hálózat a piaci versenytársakat követve bevezeti a legújabb, alternatív rendelési technológiákat is. A McDonald’s, Burger King, Wendy’s vagy a Dunkin Donuts példáját követve megjelenik a mobilos előrendelés, a házhozszállítás, a drive-thru, illetve az éttermekben található érintőképernyős rendelési lehetőség is. Ezen megoldások mellett a hálózat ösztönözni szeretné a fogyasztókat, hogy a Subway termékeket az éttermekben fogyasszák el, időt töltsenek ott. Ennek támogatásában az ingyenes Wi-Fi hozzáférés, mobil töltőállomások és megújult belső design (nyitottabb terek és a frissesség hangsúlyozása), valamint az exkluzív Subway zenei arculat segít majd.
A teljes arculati megújulás keretében a Subway logó is megváltozik. A cég a lehető legegyszerűbb logót szeretné bevezetni, így a klasszikus Subway “S” lesz a cég új fémjele. Ez a vizuális üzenet ismerős lesz a hálózat eddigi vásárlóinak és új vendégeinek egyaránt. Az újításokat eddig 85 étteremben vezették be, de a teljes hálózat átalakulása éveket vehet igénybe a több tízezer egységet működtető franchise hálózatnak. Az előrejelzések szerint év végére már 3-5 ezer megújult étteremmel találkozhatunk, elsősorban Észak-Amerikában és Nagy-Britanniában. A további, európai átalakulás várhatóan jövőre kezdődhet meg.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.