Robotok a gasztronómiában

Az amerikai Momentum Machines 2009-ben alapult San Francisco-ban. A gyorséttermi ételekért rajongó mérnökökből álló csapat megalkotta azt a gépet, amely teljesen automatizáltan képes hamburgereket készíteni. A robot friss alapanyagokból, a vásárlók igényeinek megfelelően többféle hamburgert képes elkészíteni. Megpirítja a zsömlét, grillezi a húsokat, felvágja a zöldségeket, paradicsomot, uborkát, hagymát. Fűszerez és ízesít, hozzáadja a szószokat és végül összeállítja a burgert. A geek.com portál információi szerint ez az összetett gépezet mindössze 30 000 dollár körüli invesztíciót igényel. Bár a dolgozói bérek a vendéglátás, felszolgálás területén nem kiemelkedően magasak, a gasztro robot befektetés hamar megtérülhet. Az Xconomy technológiai blog állítása szerint egy átlagos gyorsétterem éves szinten 90 000 dollárnak megfelelő összeget tud majd megtakarítani a robotizációnak köszönhetően. A Momentum Machines törekvéseiben a befektetők is bíznak, hiszen a vállalat a közelmúltban 18 millió dolláros tőkére tett szert.
A gépesítés nem számít újdonságnak a vendéglátóiparban: ismert franchise hálózatok, mint például a McDonald’s, a Burger King vagy a Vapiano is folyamatosan az ellőállítási, rendelési, fizetési és felszolgálási rendszerek optimalizációján dolgozik. A rendeléseket egyre több esetben kártyás rendszereken, terminálokon és applikációkon keresztül is le lehet adni, aminek köszönhetően a rendelési procedúra könnyeddé és szinte észrevétlenné válik. Ezen fejlesztések természetesen nem minden esetben nyerik el a fogyasztók tetszését, hiszen a személyes kontaktus hiánya elidegenítheti a vásárlókat. Miközben a legújabb fejlesztésű robotok képesek lesznek gyorséttermi ételeket készíteni, legyen szó hamburgerekről, pizzákról, tésztákról, illetve a többi alapvető gyorséttermi ételről, úgy tűnik, a személyes kapcsolat elengedhetetlen marad a vendéglátásban.
A Momentum Machines ennek ellenére tovább halad az általa kijelölt úton és hamarosan megnyitja bemutató éttermét, a világ első olyan vendéglátó egységét, ahol az ételeket kizárólag robotok készítik majd. A leendő munkavállalóknak a klasszikus vendéglátói ismeretek mellett érteniük kell majd a szoftverek világához, illetve a piackutatás és a termékfejlesztés területeken kell rendelkezniük megfelelő tudással. A robotok segítségének köszönhetően a cég állítása szerint mindenki számára megfizethető, mégis magas minőségű burgereket kínálnak majd.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.