„Önállóan dolgozunk, de nem egyedül"
– Bohner Virág franchise partner, a kiskunhalasi LCF Kids Club vezetője.
Bohner Virág 2008 nyarának végén csatlakozott az LCF Kids Klub nyelviskola franchise hálózathoz. Első diplomája szerint közgazdász, másod diplomáját angol szakos tanárként végezte el. Elmondása szerint egész életében jellemző volt rá ez a kettősség. Franchise partnerré válása előtt elsősorban marketing területen dolgozott, de mindig is tanított mellette.
Az LCF Kids Klub ügyvezető igazgatójával, Jamrik Mártával is a marketing kapcsán került kapcsolatba. Ekkor volt két éves a kislánya, akinek nyelviskolát keresett, és nem talált olyan helyet, ahová szívesen vitte volna. Kiskunhalason a Kids Club ekkor még csak óvodások és kisiskolások számára működött a központ szervezésével. Mártában merült fel a kérdés, hogy ha már nyelviskolát keres a lányának, miért nem vásárolja meg a kiskunhalasi LCF Kids Klub franchise jogát. Mivel Virág a kisgyerekeknél kiemelten fontosnak tartja, hogy csoportos formában, játékba és tevékenységekbe ágyazva tanuljanak nyelvet, így nagyon szimpatikusnak találta a felvetést. „Egy hét alatt megszületett a döntés, és megkaptam a franchise szerződést. A férjemmel átolvastuk és végig gondoltuk, hogy mekkora kockázattal és mennyi munkával járna ez a feladat. Arra jutottunk, hogy a kockázat minimális, és nagyon gyorsan nyereségessé tud válni ez a vállalkozás. Rögtön bele is vágtunk” – avatott be Virág. Augusztus végén aláírták a szerződést, és szeptemberben már indultak is a csoportok. A nyitáshoz egy hónapra sem volt szükség.
A franchise központ folyamatos segítségének és állandó támogatásának köszönhetően a nyitási időszak gördülékeny és zökkenőmentes volt. A hálózathoz való csatlakozáskor, az elindulást megelőzően komoly, mindenre kiterjedő felkészítést kapott. Elmondása szerint a kötelező felkészítő tréning része a módszertani, tanári képzés, illetve a kifejezetten üzleti, marketing és szervezési területekre irányuló képzés is. „A felkészítő tréninget követően megcsináltuk az üzleti tervet. Úgy jöttem el a képzésről, hogy mindent pontosan tudtam, mikor mit és hogyan kell csinálni. Mint minden franchise üzletnek, úgy nekünk is megvan a működési kézikönyvünk, amiben minden megtalálható, területekre bontva. Így biztonságos egy franchise rendszerben működni, mert nem nekem kell kitalálnom, hogy mit kell csinálni, hiszen mindent előre megkapok.”
A mai nyelviskola piacon jönnek mennek a szereplők, viszonylag nagy a fluktuáció. Látszólag könnyű területnek tűnik, de amikor valaki belevág és elkezd működni, akkor látszik csak, hogy nem is olyan egyszerű támogatás, stabil háttér és tapasztalat, illetve megfelelő módszertan nélkül fennmaradni. „Mindig vannak újabb piaci szereplők, akik egy-két év alatt eltűnnek a piacról. Akinek nincsen komplex programja, megfelelő háttere és nem tud nagy korosztályt lefogni, az hosszú távon nem tud rentábilisan működni.”
2008-ban még kevesebb lehetőség közül választhattak a franchise partnerek, mára viszont már több üzletformátum és együttműködési forma is elérhető a partnereknek – attól függően, hogy pontosan mi a céljuk. Virág először mellékállásként kezelte vállalkozását, de nagyon hamar főállássá vált számára az LCF Kids Club, hiszen már az első évben nyereséget termelt. „A csatlakozási díj nem milliós nagyságrendű. Ha megfelelő üzleti tervvel vágsz neki a feladatnak, akkor akár egy éven belül nyereségessé válhat a vállalkozás. Természetesen sok múlik a kapcsolati tőkén, a munkabíráson és a helyszínen is. Azt tapasztaltam, hogy erősebb piaci versenyben is simán, kiszámíthatóan lehet működtetni a nyelviskolát. Hamar le kellett adnom a már meglévő munkámból, aztán úgy döntöttem, hogy csak a nyelviskolára koncentrálok.”
A franchise központ támogatási rendszerét három részre lehet osztani. A személyes találkozók alkalmával a módszertani képzéseken és work-shopokon mind a nyelviskolák vezetői, mind a tanárok részt vesznek. „Tanárok bevonásával vezetem a nyelviskolát, évente több ilyen módszertani képzés is van oktatási célzattal, ahol új ötleteket, módszereket, lehetőségeket beszélünk át”. A franchise partneri klubok és az éves franchise konferencia kifejezetten a vezetőknek szól - marketing támogatás és üzleti kérdések jelentik a fő témákat. „Ilyenkor beszéljük meg a marketing koncepciót és az éves víziónkat is. Motivációs előadásokon is részt veszünk, amelyekből sosem elég”.
A franchise partnerek online segítséget is kapnak. A hírlevelek oktatási és motivációs témájúak, mindig az aktuális időszaknak megfelelő témákról szólnak, akár egy közeledő ünnepkörről, akár a nyári táborokról. A személyes találkozók és online hírlevelek mellett rendelkezésre áll a bármikor kérhető telefonos segítség is. „Bármikor hívható a szám és business coaching-ot is igénybe lehet venni. Nagyon komoly és komplex a támogatási rendszerünk, ezt bátran kijelenthetem.”
A franchise partnerré válást Virág elsősorban azoknak ajánlja, akik szeretnek gyerekekkel foglalkozni: „sok türelemre, lelkesedésre és a gyermeki lélek ismeretére van szükség. Fontos a szeretet és az empátia nemcsak a gyerekek, hanem a szülők felé is. Nyelviskola vezetőként második szülei is vagyunk a gyerekeknek”. Az ideális LCF Kids Club franchise partner emellett vágyik a függetlenségre, maga szeretné beosztani az idejét, képes az önálló munkavégzésre, de csapatban is tud dolgozni. Fontos a jó szervező- és kommunikációs készség.
Ha stabil háttérrel szeretne valaki nekivágni vállalkozásának, akkor az LFC Kids Klub ideális választás, hiszen kulcsrakész megoldást kínál mindehhez. Adott a kipróbált, letesztelt tananyag, a marketing támogatás, a továbbképzési lehetőség. Iskolavezetőként az angol nyelvtudás természetesen előny, de nem szükséges, hiszen tanárok bevonásával is lehet működtetni a nyelviskolát.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!