A Wendy’s is a franchise-ra összpontosít

Az amerikai Wendy’s étteremlánc jelentős profitnövekedést jelentett az idei harmadik negyedévben, melyet a drasztikus költségcsökkentés, és még inkább a franchise felé fordulás eredményezett, a saját, vállalati üzletek folyamatos értékesítése mellett. Az október másodikával zárult negyedévben a vállalat nyeresége - a teljes árbevétel 22 százalékos esése mellett is - több mint ötszörösére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A refranchising stratégia, azaz a saját éttermek értékesítése, átadása franchise partnerek számára, kifizetődni látszik. Az Ohio államban székelő vállalat közölte, jó úton haladnak afelé, hogy az év végére 5 százalék alá vigyék a saját éttermek arányát a teljes hálózaton belül. Ez további 315 étterem értékesítését jelenti még az idei évben.
“A szilárd harmadik negyedéves eredmények már megmutatták a márka-átalakulásért tett erőfeszítéseink pozitív hozadékait” - nyilatkozta Todd Penegor elnök-vezérigazgató. “Annak ellenére, hogy az előző évhez képest 433-mal kevesebb étterem működik saját, vállalati tulajdonban, képesek voltunk egy magas profit elérésére, a franchise rendszerhez kapcsolódó bevételek nagyobb arányú hozzájárulásával.” A hamburgerlánc bevételei 364 millió dollárra (kb. 105 milliárd forintra) rúgtak a legutóbbi negyedévben, az elemzők által vált 344,3 millió dollárral ellentétben.
Úgy tűnik, a franchise óriások körében egyre népszerűbbé válik a refranchising stratégia, és - egyre kevesebb saját üzlet megtartása mellett - mind inkább a franchise partnereknek engedik át a teret. Hasonló programba, átszervezésbe kezdett bele a franchise ikon McDonald’s is 2015 elején, melynek keretében a franchise szerződés alapján működő éttermeinek arányát az akkori 81 százalékról 91 százalékra kívánta növelni, ami több mint 3000 saját étterem átadását jelentette. De a hamburgerláncok globális versenyében a McDonald’s és a Wendy’s közé beékelődő Burger King is mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett (az összes, 13 667 étterem kevesebb mint 0,5 százalékával), mikor 2013 végén befejezte refranchising törekvéseit.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.