A Wendy’s is a franchise-ra összpontosít
Az amerikai Wendy’s étteremlánc jelentős profitnövekedést jelentett az idei harmadik negyedévben, melyet a drasztikus költségcsökkentés, és még inkább a franchise felé fordulás eredményezett, a saját, vállalati üzletek folyamatos értékesítése mellett. Az október másodikával zárult negyedévben a vállalat nyeresége - a teljes árbevétel 22 százalékos esése mellett is - több mint ötszörösére nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest. A refranchising stratégia, azaz a saját éttermek értékesítése, átadása franchise partnerek számára, kifizetődni látszik. Az Ohio államban székelő vállalat közölte, jó úton haladnak afelé, hogy az év végére 5 százalék alá vigyék a saját éttermek arányát a teljes hálózaton belül. Ez további 315 étterem értékesítését jelenti még az idei évben.
“A szilárd harmadik negyedéves eredmények már megmutatták a márka-átalakulásért tett erőfeszítéseink pozitív hozadékait” - nyilatkozta Todd Penegor elnök-vezérigazgató. “Annak ellenére, hogy az előző évhez képest 433-mal kevesebb étterem működik saját, vállalati tulajdonban, képesek voltunk egy magas profit elérésére, a franchise rendszerhez kapcsolódó bevételek nagyobb arányú hozzájárulásával.” A hamburgerlánc bevételei 364 millió dollárra (kb. 105 milliárd forintra) rúgtak a legutóbbi negyedévben, az elemzők által vált 344,3 millió dollárral ellentétben.
Úgy tűnik, a franchise óriások körében egyre népszerűbbé válik a refranchising stratégia, és - egyre kevesebb saját üzlet megtartása mellett - mind inkább a franchise partnereknek engedik át a teret. Hasonló programba, átszervezésbe kezdett bele a franchise ikon McDonald’s is 2015 elején, melynek keretében a franchise szerződés alapján működő éttermeinek arányát az akkori 81 százalékról 91 százalékra kívánta növelni, ami több mint 3000 saját étterem átadását jelentette. De a hamburgerláncok globális versenyében a McDonald’s és a Wendy’s közé beékelődő Burger King is mindössze 52 vállalati egységgel rendelkezett (az összes, 13 667 étterem kevesebb mint 0,5 százalékával), mikor 2013 végén befejezte refranchising törekvéseit.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.