Nem állt le a terjeszkedés

A Subway–nek világszerte már több étterme van, mint a McDonald’s-nak, itthon viszont mások az arányok.
Valóban. Ennek elsődleges oka, hogy a McDonald’s már a rendszerváltással egy időben, 1989-ben megjelent Magyarországon, míg az első Subway üzlet csupán 2005-ben nyílt meg. Amikor az üzlethálózat fejlődésnek indult, elkezdődött a gazdasági válság, amely jelentősen csökkentette az emberek vállalkozási kedvét. Ennek ellenére most már úgy tapasztaljuk, hogy élénkül a befektetési kedv és emellett növekszik az egészséges táplálkozásra nagyobb gondot fordító fogyasztók száma is, akik előnyben részesítenek egy friss húsokkal és salátákkal ellátott sub-ot a hagyományos, zsírosabb ételekkel szemben.
Mi kell ahhoz, hogy valaki sikeres átvevője legyen a Subway franchise-nak?
Aki hisz az egészséges táplálkozás fontosságában és körültekintően felméri az étterme által lefedett terület várható vevőkörét, annak nyert ügye van. Más gyorséttermekkel összehasonlítva nagy előnye a Subway vállalkozásnak, hogy igen kisméretű üzlethelyiségben is működhet, a beruházási költségek pedig jóval alacsonyabbak.
A vállalkozás sikeres működtetéséhez azonban elengedhetetlen a rugalmasság. Azért van szükség jó alkalmazkodó képességre, mert annak ellenére, hogy ez egy önálló vállalkozás a franchise átadó megszabja az üzlet külső megjelenését, működését, az alapanyagok beszerzését, az ételek választékát - amit a területi megbízottak rendszeresen ellenőriznek is.
Milyen támogatást nyújtanak franchise partnereiknek?
A franchise licence díjában benne foglaltatik egy intenzív tréning, mely során az étterem tulajdonos megszerzi az eredményes működéshez szükséges tudást az árukészlet kalkulációjától kezdve a leltár készítésén át a munkaerő toborzásáig. Ezen kívül még gyakorlati képzésen is részt vesznek már működő Subway üzletekben.
A franchisor - több évtizedes tapasztalatának és kiterjedt hálózatának köszönhetően - megbízható, állandóan magas színvonalú beszállítói hátteret biztosít a partnereknek, akik rendszeres elméleti és gyakorlati képzéseken vesznek részt a helyi területi képviselők vezetésével.
Mik a tervek a jövőre nézve?
Hamarosan nyílik éttermünk Nyíregyházán , Esztergomban és Siófokon - ez utóbbi szezonális jelleggel működik majd és a hazai valamint külföldi turisták éhségét fogja csillapítani a nyári időszakban. Előkészületben van egy Közép-Európában még úttörőnek számító Subway étterem Cegléd belvárosában, ami egy műemlék jellegű épületben kerül kialakításra. Itt nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a jelenleg hagyományos cukrászdaként működő helyiség különleges belső építészeti elemeit kis átalakítással megtartsuk, ugyanakkor egy modern, újszerű gyorsétterem - kávézó vendéglátó egységet hozzunk létre.
Folyamatosan foglalkozunk az üzlethálózat fejlesztésével, havonta tartunk franchise ismertető szemináriumokat az érdeklődőknek. Terveink szerint az elkövetkező hét év elteltével közel 100 Subway étterem fog működni Magyarországon.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.