40 éve a kávéiparban
A PJ’s Coffe of New Orleans közel 40 éves hagyományokkal rendelkezik a kávékészítés és kávéfogyasztás kultúrája terén. A vállalatot 1978-ban alapította Phyllis Jordan (P.J.), aki New Orleansban nyitotta meg első kávézóját, és aki a gourmet-kávézás egy igazi úttörője volt. Ahogy az első PJ’s kávézóban, úgy a többiben is a minőség jelentette a legmagasabb prioritást, és így van ez ma is: a hálózat a Föld minden szegletébe ellátogat Szumátrától Etiópiáig, Kolumbiától Kenyáig, hogy kizárólag a legjobb minőségű kávébabokat válogassa össze. A PJ’s kávézók vendégeinek olyan klasszikus fekete kávékat, eszpresszókat és különböző jeges kávékat szolgálnak fel, amelyekben megmarad a kávébab egyedi íze és aromája. A kávézók emellett különböző koktélokat, gyümölcsturmixokat, teát, forró csokoládét és szendvicseket, salátákat is kínálnak.
A PJ’s kávézólánc jelenleg 65 egységet számlál az Egyesült Államokban, melyek közül 20 működik az 1989-ben útjára indított franchise hálózat részeként. William Edwards, a márka és a franchise hálózat európai fejlesztéséért felelős EGS vállalat igazgatója a Franchising.hu megkeresésére elmondta, a vállalat olyan mester franchise partnerrel szeretne együttműködni a nemzetközi piacokon, így Magyarországon is, aki elkötelezett a márka fejlesztése és a minőségi kávékultúra mellett.
„A jövőbeli magyarországi partnernek egy, a gasztronómia ágazatban erős és piacorientált vállalatnak kell lennie. Elvárás a magyarországi piac és vásárlói szokások pontos ismerete. Az ideális jelöltnek emellett megfelelő anyagi forrásokkal is kell rendelkeznie az exkluzív franchise licence megvásárlásához és legalább 5 kávézó megnyitásához” – avatott be az igazgató, hozzátéve, hogy a mester partnernek így legalább kétmillió dolláros beruházás megvalósítására kell képesnek lennie.
A franchise központ az országos kizárólagosság és teljes know-how átadás mellett segít a megfelelő helyszínek kiválasztásában, a marketingstratégia kidolgozásában, valamint sales- és marketinganyagokat, eszközöket és átfogó oktatást is biztosít. „A képzés az Egyesült Államokban zajlik, és 2-4 hétig tart. A képzéseken kötelező részt vennie a leendő franchise partnernek, valamint azoknak az alkalmazottaknak, akik részt vesznek a kávézók megnyitásában és üzemeltetésében” – kommentált William Edwards.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.