A pizza, ami híressé tette a brooklyni hidat
Patsy Grimaldi, a Grimaldi’s Pizzéria alapítója 10 évesen tanulta ki a pizzakészítés művészetét nagybátya, Patsy Lancieri éttermében, a new-yorki Patsy’s Pizzériában. Grimaldi eredetileg Manhattanben tervezte útjára indítani saját pizzériáját, azonban szentül hitt benne, hogy a legjobb pizzákat csak széntüzelésű kemencékben lehet elkészíteni, ezek viszont illegálisak voltak a ’40-es években, ezért végül Brooklynban nyitotta meg az első Grimaldi’s Pizzériát. A saját tervezésű kemence azóta is a koncepció egyik alappillére, ahogy a new-yorki víz, a százéves hagyományokra építő receptúra és az urbánus, de mégis családközpontú belsőtér is. Jelenleg közel félszáz Grimaldi’s pizzéria működik sikeresen az Egyesült Államokban, így most már a nemzetközi expanzió, ennek keretében pedig Közép Kelet Európa és Magyarország felé fordítja tekintetét a vállalat.
A 250-300 négyzetméteren elterülő Grimaldi’s éttermek menüjének gerincét az egységesen elkészített igazi olasz pizzák és calzonék adják, melyeket előételek, saláták, helyben készített desszertek, valamint az óriási italkínálat (koktélok, prémium kategóriás sörök, díjnyertes borok) egészítenek ki. Az ételek minőségének rendszerszintű fenntartását a kemence és receptúra mellett a minőségi alapanyagokkal és friss feltétekkel biztosítja a hálózat. Érdekesség, hogy a Grimaldi’s filozófia úgy tartja, az igazi New York stílusú pizza titka a vízben rejlik. Ezért a vállalat duplikálta, laboratóriumi körülmények között re-kreálta a new-yorki vizet, így biztosítva pontosan ugyanazt a tésztaízt minden egyes pizzériában szerte a világon.
A Grimaldi’s franchise központ elhivatott csapata végig ott áll a franchise partnerek mellett, az első lépésektől az együttműködés befejeztéig. A hálózat átfogó képzést biztosít a partner, menedzsmentje és konyhai alkalmazottai számára egyik amerikai helyszínén, segít az éttermi design tervezésében, kialakításában, biztosítja az egyedi eszközöket, berendezéseket, támogatást nyújt a marketing- és értékesítési stratégia kialakításában, valamint nem utolsó sorban a folyamatos fejlődésben is.
Minden, a Grimaldi’s hálózatához csatlakozó franchise partner multi-unit átvevő, azaz a pizzérialánc tagjaként több étterem megnyitását és üzemeltetését is vállalni kell. A franchise partnerek kizárólagossággal rendelkeznek működési területükön belül – ideális esetben az egész országban. Így Magyarországon is olyan partnert keres a vállalat, aki több egység megnyitására és akár országos hálózatfejlesztésre is képes. Éppen ezért elvárás a jövőbeli partnerrel szemben a magyarországi piac ismerete, kapcsolódó tapasztalat, valamint 1,5-3 millió dolláros tőke rendelkezésre állása.
„Egy olyan stratégiát alakítottunk ki, amivel hálózatunk még inkább a legelismertebb pizzérialánccá válhat az Egyesült Államokban és egyúttal az egész világon. Már bizonyított éttermi koncepciónkat bárhol meg lehet ismételni, és kiváló minőségű alapanyagainkkal, különleges választékunkkal, városi, mégis családias témájú étteremdesignunkkal és rugalmas hozzáállásunkkal az új piacokhoz, hisszük, hogy a Grimaldi’s Pizzéria egyedülálló növekedési lehetőséggel rendelkezik” – nyilatkozta az arizonai székhelyű hálózat.
További információ és részletek a franchise katalógusban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.