Újra célkeresztben a magyar piac
Mester franchise partnert keres Magyarországon hálózatának fejlesztéséhez az éttermet és cukrászdát egy koncepcióban egyesítő Dairy Queen (DQ). A Warren Buffet, amerikai befektető érdekeltségébe tartozó Berkshire Hathaway vállalat tulajdonában lévő márkához már több mint 6800 franchise étterem tartozik a világ közel 30 országában. A hálózat olyan partnert keres Magyarországon, akinek van tapasztalata a kapcsolódó ágazatok valamelyikében (vendéglátás, étel-ital kiskereskedelem, forgalmazás, stb.), és képes több étterem megnyitására is. A partnertoborzási folyamat során a hálózat kizárólagos képviseletét a PROFIT system nemzetközi franchise tanácsadó cég látja el Magyarországon.
A több mint 75 éves múlttal rendelkező Dairy Queen nem egy klasszikus amerikai étteremlánc, sikeresen különbözteti meg magát például a szokásosnál jóval szélesebb termékkínálatával is. Amellett, hogy a Dairy Queen éttermekben hamburgerek, hot-dogok, saláták és szendvicsek sorából választhatunk, a márka elsősorban édességeire építette hírnevét. Így a menü nem csak egy étterem, de egy cukrászda kínálatát is felsorakoztatja, és találunk benne egyúttal csavaros fagylaltokat, fagylalt alapú édességeket, süteményeket, desszerteket, gyümölcsturmixokat is. Egy másik fontos különbség a többi gyorsétterem lánchoz képest, hogy a Dairy Queen egységeiben pincérek szolgálják fel az ételeket, és az éttermek belső kialakításával is elsősorban a családokat és fiatalokat szólítják meg.
A Dairy Queen olyan partnert keres pénzügyileg erős vállalatok és vállalkozók személyében a magyarországi megjelenéshez és hálózatfejlesztéshez, aki képes a nyugati típusú és színvonalú szolgáltatás biztosítására, egy hatékony ellátási lánc kiépítésére Magyarországon, és jól ismeri a hazai piacot. „Legyen szó magánszemélyről vagy cégről, mi elsősorban olyan partnert keresünk, aki hosszú távon szeretne ezzel foglalkozni. A helyi piacismeret, tapasztalat és kiépített kapcsolati háló előnyt jelent, és természetesen szükséges a vállalkozói szemlélet és elegendő tőke megléte is” – avatott be egy korábbi interjúban Amir Kremer, a Dairy Queen fejlesztési igazgatója.
A mester franchise (Area Devlopment) szerződés 15 évre szól, amely további 10 évvel hosszabbítható. Az exkluzivitást, valamint a márka- és joghasználatot ellentételező belépési díj pontos összege a kizárólagos terület nagyságától függ. Az egyszeri belépési díj mellett a jövőbeli magyarországi partnernek minden étterem megnyitása előtt is kell egy franchise díjat fizetnie. A Grill & Chill típusú önálló éttermek esetén ez 35.000 dolláros (kb. 9,5 millió Ft), míg a kisebb alapterületű kioszkok, üzletszigetek esetén 15.000 dolláros (kb. 4,1 millió Ft) további kiadást jelent.
A Dairy Queen már több ízben is próbálta megvetni a lábát Európában, a ’90-es években Olaszország, Ausztria és Szlovénia mellett Magyarországon is nyitott éttermet a hálózat. Azonban akkor hazánkban (ahogy a többi európai piacon is) végül a kivonulás mellett döntött a vállalat. A Dairy Queen azóta többször is fontolóra vette a visszatérést, de erre, az öregkontinensen egészen tavaly áprilisig várni kellett. Egy évvel ezelőtt azonban a Dairy Queen – másfél évtizedes kihagyás után – visszatért Európába. A Lengyelországban megnyitott első európai étterem egy lazább (a piaci környezethez és helyi szokásokhoz igazított) koncepció, valamint a közép-európai expanzió zászlóshajója is egyben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.