Újabb mérföldkőhöz ért a Subway Európában

Az első európai Subway 1992-ben nyílt meg Írországban. A szendvicses étteremlánc – az öreg kontinensen belül – az Egyesült Királyságban a legkeresettebb, itt csaknem 2150 helyszínen van jelen, és csak a tavalyi évben 300 új egységgel bővült.
Szerda
2016.04.06.
A legújabb étteremnyitással már ötezer helyszínen érhető el a szendvicses gyorsétteremlánc az öreg kontinensen.
 

Amikor a Subway franchise 1965-ben útjára indult az Egyesült Államokban, az akkor 17 éves Fred DeLuca alapító valószínűleg még nem sejtette, hogy 50 évvel később 44700 helyszínen lesz jelen a márka a világ 110 országban vagy, hogy megnyitja 5000. éttermét Európában. Pedig március végén pontosan ez utóbbi történt, az európai mérföldkő a skóciai Livingstonban jött el a hálózat számára.

Fantasztikus eredmény ez, és remekül mutatja azt az erős vállalkozói szemléletet, mellyel franchise partnereink rendelkeznek, akik kemény munkával remek termékeket és ügyfélszolgálatot biztósítanak vásárlóinknak szerte a világon” – kommentált a megnyitó után Justin Goes, a Subway regionális igazgatója. A szendvicses gyorsétteremlánc jelenleg több mint 30 európai piacon rendelkezik éttermekkel, és csak az Egyesült Királyságban 300 új egységgel bővült a tavalyi évben.

Az 5000. európai egységet kialakító és üzemeltető Haj Atwal franchise partnernek ez már a 16. Subway étterme az irányítása alatt. Az, hogy egy franchise partner több egységgel is rendelkezik, korántsem ritka a szendvicses márka esetében, például a Subway hálózatához világszerte csatlakozott, nagyjából 21 ezer franchise partner több mint fele üzemeltet legalább két éttermet. Sőt, a franchise hálózat tájékoztatása szerint, ma már az újonnan értékesített franchise licencek több mint 70 százalékát meglévő franchise partnerek vásárolják meg.

Magyarországon a márka fejlesztése az első étterem sikeres bemutatkozásának köszönhetően 2005-ben kezdődhetett meg, elsősorban a fővárosra, valamint a vidéki nagyvárosokra koncentrálva. A Subway hazánkban kizárólag franchise átvevőkre támaszkodva fejleszti hálózatát, így folyamatosan keres új partnereket.

Egy jól ismert márka és rentábilis vállalkozás mellett a hálózathoz csatlakozó vállalkozók olyan további szolgáltatásokat és támogatást kapnak befektetésükért cserébe, mint a segítség a megfelelő helyszín kiválasztásban, tárgyalások az üzlethelyiség tulajdonosával, étterem-design és kialakítás, intenzív tréningek a franchise partner és alkalmazottai számára, minőségi beszállítók, működésjavító tanácsadás és egyéb egyéni, hatékonyságnövelő támogatások.


BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A prémium pékségek francia ősatyja /2024.09.03.

A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.

Franchise körkép: hódítanak külföldön a mobil éttermek /2024.07.23.

10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.

Miért nincs Wendy’s Európában? /2024.07.16.

A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.

Franchise körkép: Kerekes fagyi /2024.05.24.

Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.

Hogyan trükköznek a vásárlókkal az étteremláncok? /2024.05.02.

Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.

népszerű a fórumban

Az egymilliárd fontos határ

Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...

1 hozzászólás
utolsó 2020.02.16.
Az igazi sportbár hangulat

THE TILTED KILT... :)

1 hozzászólás
utolsó 2016.08.22.
Egészség és élvezet együttese

Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.

1 hozzászólás
utolsó 2014.08.02.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano

Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!

1 hozzászólás
utolsó 2013.11.07.
Négy az egyben

Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c

1 hozzászólás
utolsó 2013.10.24.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Kedves Zizu!   További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!

Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!

2 hozzászólás
utolsó 2013.07.15.
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise

Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.

2 hozzászólás
utolsó 2013.05.21.