Először nyit Olaszországban a Starbucks

A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks közel 70 országban, összesen 24 ezer helyszínen van jelen – a kávé-behemót frappucino-ja elérhető világszerte, Brazíliától kezdve Kínán át Magyarországig, valamint további, nagyjából kéttucat európai országig. Azonban egy piac mindezidáig hiányzott a hálózat globális lábnyomából, méghozzá az eszpresszó-bárok hazája, Olaszország. Most viszont ez megváltozik, ugyanis a kávézólánc nemrég bejelentette, hogy Antonio Percassi, olasz üzletember 2017 elején megnyitja az első Starbucks kávézót Milánóban, amivel az ikonikus márkát végre elviszi Európa egyik legnagyobb kávéfogyasztó nemzetének.
A franchise licence szerződés értelmében a Percassi csoport lesz a tulajdonosa és üzemeltetője az első kávézóknak Olaszországban. A Bergman városában, Milánóhoz közel székelő vállalatcsoport a tulajdonosa például a Kiko kozmetikum- és sminkmárkának, valamint franchise megállapodása van – több más ruházati- és divatmárka mellett – az amerikai Victoria’s Secret fehérnemű lánccal. A mostani megállapodás pénzügyi részleteit nem közölték.
A kérdés, ami most leginkább foglalkoztatja az elemzőket az, hogy a Starbucks kávékultúrája vajon mennyire passzol majd az olaszok, egyébként kifejezetten közösségi kávézási szokásaihoz, mennyire fogadják majd el a márkát a helyi fogyasztók. Azonban annak ellenére, hogy nagy versenyre kell számítania, a Starbucksnak van néhány trükk a tarsolyában. Például az ingyenes wi-fi nem csak a turistákat vonzza a kávézókba, de az üzleti világban is a Starbucks felé billentheti a mérleg nyelvét. Egy másik előnyt jelenthet az amerikai márka számára az olasz kávézóknál lényegesen hosszabb nyitva tartása.
A Starbucks és a Percassi csoport mester franchise megállapodása teret engedhet az öreg kontinensen a kávéóriás által eddig inkább hanyagolt franchise stratégiának. A Starbucks 2013 végén fordult első ízben a franchise felé Európában, és kezdett bele egy 25 franchise átvevőből álló partnerhálózat kiépítésébe Nagy-Britanniában. Ez a folyamat nagyjából két évig tartott, és ezt követően – a pozitív eredményeknek köszönhetően – Franciaországba költözött át a franchise program. A hálózat folyamatosan vizsgálja, hogy mely piacok kínálhatnak lehetőséget további franchise partnerek bevonásához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
Egy újabb karantén esetén előnyt élvezhet a fogyasztók között ez az étteremtípus. Pontosan mi is a ’ghost kitchen’ lényege?
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.