Először nyit Olaszországban a Starbucks
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks közel 70 országban, összesen 24 ezer helyszínen van jelen – a kávé-behemót frappucino-ja elérhető világszerte, Brazíliától kezdve Kínán át Magyarországig, valamint további, nagyjából kéttucat európai országig. Azonban egy piac mindezidáig hiányzott a hálózat globális lábnyomából, méghozzá az eszpresszó-bárok hazája, Olaszország. Most viszont ez megváltozik, ugyanis a kávézólánc nemrég bejelentette, hogy Antonio Percassi, olasz üzletember 2017 elején megnyitja az első Starbucks kávézót Milánóban, amivel az ikonikus márkát végre elviszi Európa egyik legnagyobb kávéfogyasztó nemzetének.
A franchise licence szerződés értelmében a Percassi csoport lesz a tulajdonosa és üzemeltetője az első kávézóknak Olaszországban. A Bergman városában, Milánóhoz közel székelő vállalatcsoport a tulajdonosa például a Kiko kozmetikum- és sminkmárkának, valamint franchise megállapodása van – több más ruházati- és divatmárka mellett – az amerikai Victoria’s Secret fehérnemű lánccal. A mostani megállapodás pénzügyi részleteit nem közölték.
A kérdés, ami most leginkább foglalkoztatja az elemzőket az, hogy a Starbucks kávékultúrája vajon mennyire passzol majd az olaszok, egyébként kifejezetten közösségi kávézási szokásaihoz, mennyire fogadják majd el a márkát a helyi fogyasztók. Azonban annak ellenére, hogy nagy versenyre kell számítania, a Starbucksnak van néhány trükk a tarsolyában. Például az ingyenes wi-fi nem csak a turistákat vonzza a kávézókba, de az üzleti világban is a Starbucks felé billentheti a mérleg nyelvét. Egy másik előnyt jelenthet az amerikai márka számára az olasz kávézóknál lényegesen hosszabb nyitva tartása.
A Starbucks és a Percassi csoport mester franchise megállapodása teret engedhet az öreg kontinensen a kávéóriás által eddig inkább hanyagolt franchise stratégiának. A Starbucks 2013 végén fordult első ízben a franchise felé Európában, és kezdett bele egy 25 franchise átvevőből álló partnerhálózat kiépítésébe Nagy-Britanniában. Ez a folyamat nagyjából két évig tartott, és ezt követően – a pozitív eredményeknek köszönhetően – Franciaországba költözött át a franchise program. A hálózat folyamatosan vizsgálja, hogy mely piacok kínálhatnak lehetőséget további franchise partnerek bevonásához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Egy érdekes gasztro lehetőséget kínál a Bike Cafe mely az Ice Cream almárka alatt kerékpáros modelljében fagylalttal hódítaná meg az utcákat.
Tavaly év végén már felreppentek a hírek miszerint hazánkban is megnyílhat végre az első Five Guys. Ennek apropóján is érdemes belenézni, hogy milyen pszichológiai trükköket alkalmaznak a franchise hálózatok, különösen az éttermek, hogy jobban hozzáférjenek a pénztárcánkhoz.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.