Először nyit Olaszországban a Starbucks

A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks közel 70 országban, összesen 24 ezer helyszínen van jelen – a kávé-behemót frappucino-ja elérhető világszerte, Brazíliától kezdve Kínán át Magyarországig, valamint további, nagyjából kéttucat európai országig. Azonban egy piac mindezidáig hiányzott a hálózat globális lábnyomából, méghozzá az eszpresszó-bárok hazája, Olaszország. Most viszont ez megváltozik, ugyanis a kávézólánc nemrég bejelentette, hogy Antonio Percassi, olasz üzletember 2017 elején megnyitja az első Starbucks kávézót Milánóban, amivel az ikonikus márkát végre elviszi Európa egyik legnagyobb kávéfogyasztó nemzetének.
A franchise licence szerződés értelmében a Percassi csoport lesz a tulajdonosa és üzemeltetője az első kávézóknak Olaszországban. A Bergman városában, Milánóhoz közel székelő vállalatcsoport a tulajdonosa például a Kiko kozmetikum- és sminkmárkának, valamint franchise megállapodása van – több más ruházati- és divatmárka mellett – az amerikai Victoria’s Secret fehérnemű lánccal. A mostani megállapodás pénzügyi részleteit nem közölték.
A kérdés, ami most leginkább foglalkoztatja az elemzőket az, hogy a Starbucks kávékultúrája vajon mennyire passzol majd az olaszok, egyébként kifejezetten közösségi kávézási szokásaihoz, mennyire fogadják majd el a márkát a helyi fogyasztók. Azonban annak ellenére, hogy nagy versenyre kell számítania, a Starbucksnak van néhány trükk a tarsolyában. Például az ingyenes wi-fi nem csak a turistákat vonzza a kávézókba, de az üzleti világban is a Starbucks felé billentheti a mérleg nyelvét. Egy másik előnyt jelenthet az amerikai márka számára az olasz kávézóknál lényegesen hosszabb nyitva tartása.
A Starbucks és a Percassi csoport mester franchise megállapodása teret engedhet az öreg kontinensen a kávéóriás által eddig inkább hanyagolt franchise stratégiának. A Starbucks 2013 végén fordult első ízben a franchise felé Európában, és kezdett bele egy 25 franchise átvevőből álló partnerhálózat kiépítésébe Nagy-Britanniában. Ez a folyamat nagyjából két évig tartott, és ezt követően – a pozitív eredményeknek köszönhetően – Franciaországba költözött át a franchise program. A hálózat folyamatosan vizsgálja, hogy mely piacok kínálhatnak lehetőséget további franchise partnerek bevonásához.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.