Amerika legjobb ízei

A Lawry’s The Prime Rib egy, a legjobb minőségű steakekre és azok asztal melletti, ezüst tálcán történő felszolgálására specializálódott étteremlánc, melynek egységeiben az ötcsillagos menüket meghitt és jellegzetes vendégszeretettel ötvözve szolgálják fel. A családi tulajdonban lévő vállalat több mint 75 éve teremt legendás hangulatot vendégei számára. A franchise rendszer 1996-os bevezetésének köszönhetően pedig a 4 családi tulajdonú étterem mellett, további 6 működik franchise partnerek keze alatt nemzetközi helyszíneken.
Amikor Lawrence (”Lawry”) Frank és Walter Van de Kamp 1938-ban megnyitották az első Lawry’s éttermet Kaliforniában, akkor az első 6 hónapban mindössze egy főétel szerepelt a menüben, méghozzá a ”Prime Rib” steak. Az azóta eltelt időszak alatt azért a menü bővült, és mára a választék részét képezik a kiváló minőségű marhahúsok mellett a halak és tenger gyümölcsei is.
Jelenleg 4 Lawry’s étterem található az Egyesült Államokban, mind az alapítók leszármazottjainak tulajdonában. A saját éttermek mellett – elsősorban a nemzetközi expanzió megvalósításának módjaként – a vállalat a ’90-es években útjára indította franchise rendszerét, mellyel első lépésben a csendes-óceániai régiót fedte le – nyílt Lawry’s franchise étterem már Osakában, Tokóban, Hong Kongban, Taipeiben, Szöulban és Szingapúrban is. William Edwards, a márka nemzetközi terjeszkedéséért felelős EGS vállalat igazgatója azt mondja, most az európai piacok meghódításához jött el az idő, elsősorban a kelet-közép-európai piacokkal, köztük Magyarországgal a fókuszban.
„Mivel a Lawry’s egy kiváló, prémium minőséget képvisel, ezért olyan franchise érdeklődőket keresünk, akik maximálisan elkötelezettek a koncepció, és annak fejlesztése mellett a helyi piacon. Feltétel emellett, hogy jól szervezett és pénzügyileg erős cégek jelentkezését várjuk, amelyek rendelkeznek tapasztalattal a gasztronómia és vendéglátás területén, illetve, amelyek egy előkelő helyen is tudják finanszírozni Lawry’s éttermük megnyitását” – avatott be William Edwards a mester franchise partnerrel szemben támasztott követelményekbe. A teljes beruházás mintegy 4 millió dollár.
Annak érdekében, hogy az étterem specialitásainak felszolgálása feledhetetlen élmény legyen, Lawrence Frank tervezett egy speciális étel-kocsit, amelyen az ételeket készítik el a vendég szeme előtt. A berendezés rozsdamentes acélból készül, súlya 320 kg és egy kisebb vagyonba kerül.
A Lawry’s éttermek alapterülete tipikusan 600-1200 m2 között van, és a meghitt és elegáns belső tér a jellemző. Edwards elmondása szerint a franchise központ segít a megfelelő helyszín kiválasztásában, az étterem tervezésében és berendezésében. „A franchise partner és a személyzet, akiknek feladata lesz az étterem irányítása a helyi piacon, a vállalat amerikai központjában vesz részt egy összetett képzési programban, melynek során három hetet a legelső, Beverly Hills-i étteremben töltenek el, majd további hármat a Los Angeles-i egységben” – mondta el William Edwards.
Az ügyvezető-igazgató hozzátette, hogy a jövőbeli magyarországi franchise partner teljes körű támogatásra számíthat az étterem megnyitása után is. „A franchise partner természetesen minden szükséges marketing, reklám és promóciós anyagot is megkap”.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
10 év után 800 egységet nyitott és 20%-os piaci részesedést szerzett a lengyel gasztro szektor kültéri szegmensében a Sweet Gallery.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
népszerű a fórumban
Az egymilliárd fontos határ
Tisztelt Szerkesztoseg! Szeretnem felvenni a kapcsolatot a Costa Coffee magyarorszagi franchise partnerevel kavezo nyitasa temakorben. Tudnak ebben segiteni szamomra?...
Az igazi sportbár hangulat
THE TILTED KILT... :)
Egészség és élvezet együttese
Augusztus elsején megnyitott a Chillbox, Görögország legnagyobb joghurtbár hálózatának második magyarországi egysége is, a budapesti Aréna Plázában.
Tovább hódít Budapesten a Vapiano
Már az utolsó simításokat végzik a WestEnd-ben, végül holnap nyitja meg kapuit az új étterem!!
Négy az egyben
Egy érdekes videó interjú, amiben két Villa franchise partner is megszólal: http://www.youtube.com/watch?v=LQexDaZ9p7c
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Kedves Zizu! További információkat talál a franchise katalógusban - http://franchising.hu/franchise/30/my-culture/ - ahol többek közt megtalálja az angliai...
Kávézó vagy Kioszk? Is-is!
Lehet bővebb információt kapni az üzleti lehetőségről? Köszönöm!
Jövőre indul a Fröccsbusz franchise
Szeretnék részletes információt kapni balatoni szezonális működtetéshez a Fröccsbuszról.