5 tech-megoldás, amivel fejlesztheti franchise üzletét
A technológia rohamos terjedésével újabb és újabb lehetőségekhez férünk hozzá, és ez különösen igaz az üzleti életben. Ugyanez elmondható a franchise rendszerben működő vállalkozások (franchise átvevők) és az őket összefogó franchise rendszergazdák esetén, amelyek számtalan módszert, tech-megoldást használhatnak fel növekedésükhöz és a siker eléréséhez. A következőkben ezekből szedtünk össze ötöt:
CRM (Customer Relationship Management) rendszer
A franchise átadó számára alapvető fontosságú, hogy tudja, melyik termékből mennyit értékesítettek franchise átvevői, illetve hogy biztosítsa, minden egyes helyszín ugyanolyan integritással és megjelenéssel működik – ehhez pedig a legjobb dolog egy CRM rendszer használata. Egy CRM szoftver segítségével a vállalat teljes kontrollt tudhat magáénak az értékesített termékek vagy szolgáltatások fölött, valamint egy CRM rendszer bevezetése kritikus a franchise partnerek működésének fejlesztéséhez is.
Vonalkód olvasó
Egy vonalkód olvasó segítségével bármelyik franchise átvevő biztos lehet benne, hogy a termékeket a megfelelő módon értékesítik és nincs emberi hibatényező, függetlenül attól, hogy azok a hibák az árazással, az értékesített termékek mennyiségével vagy bármilyen más faktor esetében jelentkeznének. Ez kisebb veszteséget és nagyobb termelési volument biztosít a franchise partnereknek és a rendszergazdának egyaránt.
Biztonság
A technológiára nagy szerep hárul akkor is, amikor a franchise partnerek biztonságáról van szó. Videó kamerák és biztonsági rendszerek segítségével egy vállalkozástulajdonos teljes ellenőrzés alatt tarthatja a üzlete közelében lévő területet. A magasabb biztonsággal több vásárló számára lesz vonzó a környék. Bármelyik franchise átadó és átvevő számára fontos invesztálni a biztonsági felszerelésbe, és az eredmények mindenképp számottevőek lesznek.
Kommunikáció
Ha egy dolgot kellene kiválasztani, amire a franchise átadónak energiáit kellene fordítania, akkor a kommunikáció lenne az. A technológia világában ma már könnyen elérhetőek nagyszerű kommunikációs csatornák, amelyek lehetővé teszik a franchise partnerek számára, hogy hatékonyabban dolgozzanak és magasabb minőségű vásárlói élményt biztosítsanak ügyfeleiknek. Ezzel egy időben, a franchise átadó szintén maximálisan ki tudja használni a technológia nyújtotta előnyöket, például VoIP szolgáltatások használatával telefonos ügyfélszolgálatának fejlesztéséhez, a hatékonyság növeléséhez. A fájlmegosztó programok szintén javíthatják a kommunikációt és produktivitást, ami egy másik érv a tech-világ újításainak használata mellett.
Könyvvitel
Természetesen a pénzügyek nyomon követése, a könyvelés történhet a klasszikus módon, de ez sok időt vehet igénybe és az emberi hibatényezőt is bele kell számolni, ami veszteséghez és hasonló problémákhoz vezethet. Ezért hatékony a technológia használata a pénzügyek adminisztrációjához. Telefonra vagy tabletre letölthető könyvelő szoftverek használatával a pénzügyi tevékenységek végrehajtása és nyomon követése egyszerűbben és azonnal megvalósítható, a franchise átadók és partnereik számára valós idejű rálátást téve lehetővé vállalkozásuk pénzügyeire.
Ha kíváncsi, milyen további eszközökkel fejlesztheti franchise vállalkozását, vagy bővítheti hálózatát partnerek bevonásával, akkor tekintse meg további cikkeinket, melyek tartalmaznak minden olyan releváns információt, amire egy franchise átadónak vagy franchise átvevőnek szüksége lehet.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.