4 tipp az üzleti kommunikáció menedzseléséhez

Kevés ember kérdőjelezi meg a jó kommunikáció értékét és fontosságát egy üzlet életében. Azonban az ideális kommunikáció nem ugyanaz, mint egy olyan környezet megteremtése, ahol a kommunikáció természetesen zajlik. Az üzleti kommunikáció mélyen egymásba fonódik a szervezeti kultúrával, ami miatt kritikus az ideális kommunikációs gyakorlatokat a vállalkozás fókuszának középpontjában tartani – függetlenül attól, hogy melyik ágazatban tevékenykedik.
1. Átadni és befogadni
Egy gyakori félreértés az üzleti környezetben az, hogy a kommunikáció csak egy irányba halad: a vezetéstől az alkalmazottak felé. Ehelyett – ahogyan bármilyen kapcsolatban is –a kommunikációnak egy olyan ”kétirányú utcának” kellene lennie, ahol minden dolgozót és csapat tagot biztatnak arra, hogy visszajelzéseket adjanak és legyen javaslatuk a végkifejletre. Különösen igaz ez a mai teljesen egymásba kapcsolódó, mindig elérhető világban, így a többirányú kommunikáció több mint tanácsos – inkább elvárás.
2. Mutassa meg, hogy értékeli alkalmazottait
A menedzsment és az alkalmazottak közötti kommunikáció általában csak az üzleti aspektusokra terjed ki, lényegre törő és a józan észt követi. Ennek azonban szerves részét képezik olyan dolgok is, mint a munkavállaló ”elkötelezettségének” erősítése, vagy amire egyszerűen csak normális emberi interakcióként hivatkozhatunk.
Vannak nem kézzelfogható megtérülései a munkaerőkbe való fektetésnek. Az ő kollektív készség-készletüket kell kiaknázni és hasznosítani az üzlet növekedésének segítése érdekében. Éreztesse beosztottjaival, hogy fontos részét képezik az üzletnek, fejlessze az ilyen irányú kommunikációs folyamatokat. Fontos a beosztottak értékességükről való aktív megerősítése a menedzsment részéről, és ez már a felvételi folyamat során meg kell, hogy jelenjen. Fontos, hogy a kollégák, alkalmazottak úgy gondolják, hogy egy jól megszervezett folyamat során, alaposan átgondoltan választották ki őket a feladatra.
3. Ügyeljen az adat-szmogra
A túl sok kommunikáció pont annyira kihívásokkal teli lehet, mint a túl kevés, különösen az információ-túltöltöttség korában. Ahhoz, hogy a belső kommunikáció ”csapját” menedzselni tudjuk, meg kell határozni a kívánt vállalati kultúrát. Talán ez azt jelenti, hogy nem lesznek meetingek egyes órákban, esetleg kijelölik az e-mailes levelezést szigorúan csak az alapvető kommunikációhoz, míg minden más kommunikációt telefonon vagy személyesen kell intézni. A következetes interakció a menedzsment és az alkalmazottak között rendkívül fontos.
4. Legyen egyensúlyban a belső és külső kommunikáció
A belső és külső kommunikáció közötti átfedés rendkívül változatos helyszíneken jelenik meg, beleértve az ügyfélszolgálatot, a terméktámogatást és a projekt menedzsmentet is. Nem feltétlenül kommunikál oly’ módon munkatársaival, mint ahogyan a vásárlókkal, és ennek az átfedésnek a kontrollálására tett próbálkozás töredezett és kevésbé hatékony kommunikációkhoz vezethet. Pl. egy (a vásárlóval és munkatárssal) folytatott háromirányú beszélgetésben rábízni egy alkalmazottra, hogy meghozzon egy komplex döntést, mindenképp bizalmat és egyetemes tiszteletet igényel. Érdemes ezeket az érzéseket, véleményeket időről-időre közvetíteni az alkalmazottak felé –az egyéb képzési és csapatépítő programokba fektetés, valamint az állandó megerősítés mellett.
Forrás: Salesforce.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Számos buktatója lehet annak, ha a személyiségünkhöz nem illeszkedő franchise-hoz csatlakozunk.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
legolvasottabb

A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó holland Used Products a másodkézből vásárolt termékek újraértékesítésén keresztül kínál ígéretes vállalkozási lehetőséget.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...