Őszinte elismerés – a jó morál titkos hozzávalója
A dolgozók gyakori munkahely-változtatása, a munkaerő vándorlás (fluktuáció) a legkevésbé hatékony üzleti költség. A termelékenység visszaesése, a kapcsolódó veszteségek, sérülések a vásárlókkal és kereskedőkkel, a munkahelyi morálra gyakorolt negatív hatásai és a (tovább)képzési idő mind jelentős költséget termelnek egy cég számára.
Emellett, manapság gyakorlatilag minden vállalkozásnak ”többet kell elérnie kevesebből”. Az erőforrások mindenhol szűkösek, míg a verseny egyre nagyobb. Ez egy hatalmas mértékű stresszt eredményez a szervezeten belül, elsősorban azon menedzserek, vezetők és az első vonalban lévő alkalmazottak között, akik munkaórája és felelőssége tovább nő.
A magasabb kereslet kevesebb erőforrással történő kiszolgálása tökéletes recept a stresszre, ami hosszú távon kiégéshez, elkedvetlenedéshez és magasabb fluktuációhoz vezet. Számtalan tanulmány kimutatta már, hogy az egyik fő oka a dolgozók kilépésének az, hogy nem érzik magukat értékesnek vagy megbecsültnek.
A következőkben bemutatunk néhányat azok közül a módok közül, melyekkel tartalmasan és hatásosan kommunikálhatja megbecsülését kollégái, csapattársai felé anélkül, hogy mindez különösebb pénz vagy energia befektetésével járna:
1. Személyes, face-to-face kommunikáció az általános, szervezeti levelezés helyett
A megbecsülés és bátorítás hatékony közvetítésének egyik kulcsfontosságú összetevője, hogy a befogadó számára világos legyen, hogy úgy is gondolja, amit mond és vette rá az időt, hogy személyesen gondolkozzon róla. És fordítva, egy több embernek elküldött, ”Köszi a remek munkát!” kör e-mail igazából negatív reakciót vált ki a legtöbb csapattagból, a személytelen természete és az érzékelhetően minimális erőfeszítés miatt, amit a végrehajtása igényelt.
2. Beszéljen egy nyelvet a személlyel, akit bátorítani akar
Ha az erőfeszítés, amit kollégáink nagyrabecsülésének kommunikálásáért teszünk, nem az, ami igazán fontos és jelentőséggel bír számukra, akkor az időnket és az energiánkat is elpazaroltuk. A hatékony és hatásos kommunikáláshoz muszáj eltalálni a befogadó ”értékrendjét”. Például, míg a verbális frázisok valakinek fontosak és sokat jelentenek, addig mások úgy gondolják, hogy a szavak helyett beszéljenek a tettek.
3. A dolgozók által leginkább értékelt erőfeszítések kerülnek a legkevesebbe
Nyilván mindenki szeretne bónuszt vagy fizetésemelést, de – a legtöbb szervezet számára – ez nem lehetséges. A lehetséges motivációs lépések, amelyek segítségével egy cég éreztetheti a dolgozókkal, hogy munkahelyükön megbecsülik és értékelik őket, öt kategóriába sorolhatók: szóbeli megerősítés, közösen eltöltött idő (quality time), apró segítségnyújtás/szolgálat, kézzelfogható ajándékok és megfelelő testbeszéd (kézfogás, vállon-veregetés, stb.). Ezek legtöbbje semmilyen költséggel nem jár és az ajándékoknak sem kell sokba kerülni.
Néhány a legtöbbet idézett helyzetek közül, amikor a munkavállaló úgy érezte, hogy megbecsülik:
- Egy személyre szóló üzenet/cédula a felettestől, amiben a jól elvégzett munkát vagy jelenlegi erőfeszítéseit dicséri.
- Egy csapattag megáll az irodájánál egy pár perce, hogy megtudja, hogyan érzi magát.
- Segítséget kap egy munkatárstól, aki észreveszi, hogy nyakig ül a munkában.
- Egy ajándékutalvány, miután hosszú órákat dolgozott, hogy befejezzen egy nagy projektet.
- ”High-five” (pacsi) egy munkatárstól, miután sikeresen teljesítettek egy fontos prezentációt.
Minden embernek megvan a saját ”értékelési nyelve” vagy jelrendszere, és minden egyes nyelven belül vannak specifikus tettek, amelyeket a személy a legjobban értékel.
A fenti erőfeszítések közül egyik sem kerül sok pénzbe. A kulcs, a megfelelőt használni a megfelelő emberrel, a megfelelő időben, az értékelés és megbecsülés egy őszinte megnyilvánulásával. Így a tettek elérik céljukat abban, hogy bátorítsák azokat, akikkel együtt dolgozik – így erősítve elkötelezettségüket (és ezáltal hosszabb távú foglalkoztatásukat) a cég felé.
Forrás: Paul White, Entrepreneur
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A logó az első, ami eszébe jut az embereknek egy márkáról, éppen ezért fontos, hogy pozitív emlékként megragadjon a vásárlók fejében.
A Waffle House nálunk kevésbé ismert franchise, de a tengeren túl már több, mint 60 éve van a piacon és 2000 éteremmel büszkélkedhet Amerika-szerte. Ám ez a hálózat rendelkezik a legbizarrabb történetekkel, eseményekkel és vendégekkel.
Játék fejlesztésre adta a fejét az amerikai gyorsétterem hálózat egy agyafúrt marketing kampány keretében.
Dollár milliók voltak a számláikon, mégis pazarló életüknek és sikertelen befektetéseiknek köszönhetően mindent elvesztettek.
A jövő reménységeinek kínál segítséget a FIVOSZ és a Fiatal Vállalkozók Hete.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...