Milyen személyiség kell a franchise-hoz?
Személyiségteszt
Egy előrelátó rendszergazda nem csupán a tapasztalatai és a pénzügyi háttere alapján válogatja meg az átvevőit. Különösen a nagy hálózatokra jellemző, hogy a márkához illeszkedő személyiségjegyeket keresik. Tudják, hogy milyen jellemzőkkel rendelkeznek a sikeres átvevőik és ezek alapján szűrik az új franchise jelölteket. Ezt a legtöbbször közzé is teszik marketing kommunikációjukban, így te is megtudhatod, hogy megfelelő-e a számodra ez a hálózat. Ha azonban ennek hiányát tapasztalod az annak a jele lehet, hogy a rendszergazda vélhetőleg csak a tőkéje alapján szűri az átvevő jelöltjeit, amely később problémákat okozhat a hálózat működésében.
Kevés lesz a mozgástered
Az egységes megjelenés és minőség megvédése azt is jelenti, hogy a hálózathoz tartozó franchise egységeknek szigorú követelményeknek kell megfelelnie. Egy nemzetközi étteremlánc nem kockáztathatja, hogy egyetlen egység tönkre tegye a hálózat hírnevét, ezért a rendszergazdák folyamatos ellenőrzéssel biztosítják a kézikönyvben leírtak betartását.
Egy franchise hálózattól kulcsrakész know-how-t kapsz, amelyben minden szabályozva lesz, nem dönthetsz a saját hatáskörödben például az alkalmazottak munkaruhájáról vagy az egység megjelenéséről. Ennek az előnye, hogy egy induló vállalkozással szemben könnyebb egy franchise egység elindítása és működtetése, azonban ez a kreatív szabadság és az önálló innováció feláldozását is jelenti egyben.
Az átvevők szabadságát a különböző hálózatok eltérő mértékben korlátozzák. Azok partnerjelöltek sem feltétlen vannak egyedül, akik autonómiára vágynak és saját hatáskörben akarnak dönteni minél több dologban. Egyes hálózatoknál például a lokális marketing teljes egészében a partnerre hárul, míg néhány franchise esetében a partner semmilyen önálló marketinget nem folytathat és az teljes egészében a központ feladata. Ezek a különbségek már a korai szűrés és kapcsolatfelvétel alkalmával kideríthetőek.
Fotók: huntersrace.com
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Egy vállalkozás túlélését sokszor nem egy jó ötlet, hanem egy jó üzleti terv teszi lehetővé.
Nehéz pontosan megmondani, hogy mekkora összeget kell különböző marketing eszközökre költeni egy franchise partner megszerzéséhez. Ám most egy amerikai kutatás megpróbál tiszta vizet önt a pohárba.
Összeszedtük azokat a tényezőket, melyekre érdemes figyelni mindenkinek, aki egy franchise rendszerhez való csatlakozásban gondolkodik.
Ezeket a kérdéseket mindenképpen tegye fel a csatlakozást megelőzően.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...