Mester a szépségápolásban
Alexandre Lourenço Duque
A BodyConcept nemrég ünnepelte 9. évfordulóját, de a DepilConcept is már 7 éves. Mik voltak a legfontosabb pillanatok a márkák fejlődése során?
Több fontos mérföldkő is volt a BodyConcept 9 éves történetében. Mi mindig nagy figyelmet fordítottunk és fordítunk a minőségre, így hamar piacvezetőkké váltunk Portugáliában: három év elteltével már több mint 30 egységgel rendelkeztünk. 2007-ben ismertük fel, hogy szükség van egy olyan márkára is, amely megfizethető áron biztosít szakszerű szőrtelenítési szolgáltatásokat – így megszületett a DepilConcept. Mindössze két évvel a koncepció elindítását követően már 25 egység tartozott a márkához Portugáliában.
2011-ben döntöttünk úgy, hogy bővítjük hálózatunkat a határokon túl is, és megkezdődött nemzetközi terjeszkedésünk Lengyelország, Brazília, Csehország, Svájc és a Zöld-foki Köztársaság meghódításával. Jelenleg 3 kontinensen közel 40 nemzetközi egységgel rendelkezünk. Egy sor piackutatás után úgy gondoljuk Magyarország is érdekes és ideális környezet lehet a két márka fejlődéséhez.
Hogyan szerepel a két márka a hazai piacukon?
Portugáliában továbbra is jók az eredmények, a BodyConcept és a DepilConcept is rendkívül ismert országszerte. Amellett, hogy piacvezetők vagyunk, csak az idei évben 5 új BodyConcept és 6 új DepilConcept szalon nyitotta meg kapuit – mind franchise partnerek üzemeltetésében. Három éve a Portugál Franchise Szövetség ítélte oda a BodyConceptnek a Legnépszerűbb franchise koncepció díját, tavaly pedig a hálózat egy franchise partnere nyerte meg a “Világ Legjobb Franchise Átvevője” (The Best Franchisee of the World) nemzetközi díjat Firenzében. Idén pedig – egyetlen külföldi márkaként – a londoni Franchise Marketing Awards (FMA) döntőjébe jutott be a márka.
Ön szerint mennyire találkozik a magyar nők és a magyar piac igényeivel ez a két koncepció?
Amikor először jártam Magyarországon, engem megerősítettek koncepciónk létjogosultságában a szép magyar nők és gondos megjelenésük, illetve az igény, hogy megtartsák azt. Úgy gondolom, a DepilConcept és a BodyConcept koncepcióknak nagy szerep juthat a magyar szépségápolási szegmensben. Tudjuk, hogy van potenciál a magyar piacban, mi pedig biztosítani tudjuk a legmodernebb berendezéseket és a leghatékonyabb kezeléseket. Azt lehet mondani, hogy egy erős vállalat vagyunk, és készek arra, hogy egy jó partnerrel Magyarországon is megismételjük a sikereinket.
Magyarországon mester franchise átvevőt és egyéni franchise átvevőt is keresnek. Milyen elvárásoknak kell a franchise partnereknek mindenképp megfelelniük?
Alapvetően expanziós stratégiánk megvalósításában minden ország esetén először egy mester partner megtalálása a cél, akinek vezetésével – és további franchise partnerek bevonásával – fejlesztjük hálózatunkat az adott országban. Tavaly óta azonban – az új üzleti megoldások bevezetésének köszönhetően – Magyarországon már nem követelménye a BodyConcept Franchise partnerré válásnak a mesterjogok megvásárlása, viszont továbbra is együtt jár a teljes támogatási rendszerrel az átvevők számára.
A franchise partnerek személyében leginkább olyan vállalkozókat keresünk, akik szeretnek a szépségápolásban tevékenykedni, látják az ágazatban rejlő lehetőségeket és van tapasztalatuk a kereskedelemben. A mester franchise átvevőnek már többéves menedzsment tapasztalattal és kiváló vezetői készségekkel is kell rendelkeznie, valamint azzal a képességgel, hogy összefogja, fenntartsa és fejlessze a franchise koncepciót a piacon.
Mik a tervek a terjeszkedésre vonatkozóan Magyarországon, illetve nemzetközi szinten?
Magyarországon a célunk az, hogy megtaláljuk a mester franchise átvevőt (vagy franchise átvevőket), mivel a piacon van igény a márkák szakmai szolgáltatásai iránt. Fontos és nagy lépés lenne, hogy megnyíljon az első egység, ami bizonyítja a koncepció egyediségét és létjogosultságát. Hosszú távon természetesen az lenne a célunk, hogy helyi mester partner vezetésével és összefogásával egy erős franchise partneri hálózat jöjjön létre Magyarországon.
Nemzetközi szinten nemrég két új országban, Nagy-Britanniában és Olaszországban bővültünk, így az idei évben – a további nemzetközi piacok és mester partnerek felkutatása mellett – a fejlesztésekre fogunk koncentrálni ebben a két országban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó EverDerm élvonalbeli technológiák alkamazásával, már-már futurisztikus kezelések segítségével különbözteti meg magát más, hagyományos szépséggel foglalkozó cégtől.
Interjú Böjte Balázzsal az EverDerm mester átvevőjével
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promóció, arról, hogy jaj de jó a Kiwisun. Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, például mennyi az anyagi...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék, van-e lehetőség még Curves klub nyitására Budapesten? Kérem, tájékoztasson az aktuális helyzetről és a nyitási...
Családanya és sikeres vállalkozó
Épp csak a lényeg hiányzik... Ez az írás csak promó, arról hogy jaj de jó a Kiwisun xD Semmilyen lényegi információt nem tartalmaz, mennyi az anyagi vonzata a...
Curves: 50 klub a cél
Szép estét! Érdeklődni szeretnék van e lehetőség még Curves klub nyitására még Budapesten? Válaszát előre is köszönöm
Partnereket keres a Curves
Kedves Eszter! A budapesti Curves helyszíneket itt találja, ha pedig saját Curves klubjának megnyitását tervezné, akkor ide kattintva talál további információt,...
Partnereket keres a Curves
Nagyon tetszik! Érdeklődnék,hogy Budapesten van-e ilyen klub? Ha igen akkor hol van? Szeretnék én is jelentkezni.Eszter
Szépségközpont egyszerűen
A GrupoConcept 9. születésnapja Április elején tartotta fennállásának kilencedik évfordulója alkalmán rendezett összejövetelét a BodyConcept és DepilConcept...
Húsz éves a magyar High-Care
High Care Studio Veszprém: Óváros tér 1.