Az európai hotelek mindössze egyharmada működik valamilyen franchise, társvállalati vagy ügynöki szerződés alapján, míg pl. az USA-ban az összes hotel nagyjából 70 százaléka tartozik valamilyen hálózathoz, melyeknek kb. fele működik franchise rendszerben.
Péntek
2014.06.13.
Jelentős fellendülést és növekedést vár az európai hotel franchise ágazatban a HVS hoteltanácsadó.
 

Jelentős növekedést prognosztizál Európában a HVS nemzetközi hoteltanácsadó cég a franchise hotelek számában, ahogy a hotelüzemeltetők és tulajdonosok között egyre népszerűbbé válik a franchising koncepciója a kontinensen. Mostanáig a franchise adaptálása viszonylag lassú volt Európában, azonban a HVS legfrissebb ’Hotel Franchising in Europe’ riportja alapján, egyre többen ismerik fel egy jól felépített hotelmárka és -hálózat erősségét. Az a tény pedig, hogy az európai hotel állomány kb. kétharmada továbbra is független vagy magántulajdonban lévő vállalat, hatalmas lehetőséget jelent a terjeszkedni vágyó üzemeltetőknek.

A ’Hotel Franchising in Europe’ riport kiemeli, hogy a franchise szerződések dinamikus expanziót tudnak biztosítani az új piacokra lépő márkáknak. A franchise hálózatok egyre nagyobb arányban működnek együtt független menedzsmentvállalatokkal – ahol a franchise átadó biztosítja a márkanevet és marketing platformot, míg a független menedzsmentcég a hotel üzemeltetéséhez szükséges szakértelmet és know-how-t.

Egyre tisztábban kirajzolódik egy hatalmas lehetőség a hotel hálózatok számára Európában, beleértve a franchise rendszerben működőket. Egy pár éve a hotelüzemeltetők inkább a menedzsmentszerződésekért lelkesedtek. Most, a franchise szerződéseket ugyanolyan valószínűséggel ajánlanak a márkatulajdonos” – mondta el Sophie Perret, a HVS londoni igazgatója és a riport társszerzője.

A riport alapján a független menedzsmentcégek utóbbi években tapasztalt növekvő jelenléte és felemelkedése vezetett odáig, hogy sok márka dönt a franchise mellett, mert tudják, hogy ezek a cégek hatékonyan és magas sztenderdeknek megfelelően tudják menedzselni tulajdonukat. „A független menedzsmentcégeknek meggyőző múltjuk van és egy hatékony módját jelentik a márkák növekedésének. Fürgeségük mindenképp az egyik fő erősségük a nehezebb vállalati struktúrákhoz képest” – mondta el Lucy Payne, a HVS London tanácsadó és értékelemző munkatársa.

Nem várjuk a franchise szektor oly mértékű növekedését, népszerűvé válását, mint az Egyesült Államokban, azonban így is egy jelentős emelkedésre számítunk a következő években” – tette hozzá Lucy Payne.

A ’Hotel Franchising in Europe 2014’ riport letölthető innen