Az idei év statisztikái
Véget ért a három napos varsói Franchise Expo, ahol több mint száz franchise hálózat igyekezett meggyőzni az ellátogatókat, hogy az ő üzletük és hozzátartozó franchise ajánlatuk a legjobb. A franchise kiállítás ismét bebizonyította, hogy az ilyen jellegű vásárokon való részvétel az egyik leghatékonyabb módja a franchise partnerek, átvevők megtalálásának. „A tavalyi expó után 4 új franchise szerződés kötöttünk meg” – mondja Artur Gaweł, a Telepizza lengyelországi igazgatója. „Idén még nagyobb elvárásokkal érkeztünk, ugyanis most elsősorban nem a két leghíresebb városból (Varsó és Krakkó) kerestünk partnereket. Sikeresnek érezzük az elmúlt három napot, rengeteg kisebb-nagyobb városból érkeztek érdeklődök, akik közül már többel el is indult a csatlakozási folyamat. Partnereink leginkább a 30-40 éves korosztályból kerülnek ki, ugyanis általában ők rendelkeznek a befektetéshez szükséges megtakarításokkal.”
Érdekesség, hogy a rengeteg - egy helyszínen összpontosuló - franchise ajánlatok hatására sok látogató, vállalkozó változtatta meg eredeti elképzelését. „Én személy szerint azért érkeztem a Kultúrpalotába, hogy a különböző ruházati márkák ajánlatait hasonlítsam össze. Az expó óta tudom, hogy az Amelie parfüméria és illatszer hálózat, illetve egy cigaretta automatákat működtető hálózat ajánlatai a legtesthezállóbbak számomra” – osztotta meg tapasztalatait Artur Tokarski Varsóból.
Az idei expóra minden tizedik kiállító a pénzügyi szektorból érkezett, bőven lehetett válogatni bankok, biztosítók és hitelügynökségek ajánlatai közül. A látogatók – a döntés meghozása előtt – könnyedén összehasonlíthatták a hasonló profilú cégek ajánlatait. „Már tárgyaltam is a BPH és BZ WBK bankok képviselőivel, valamint a Fines hitelügynökséggel is. A Fines előnye, hogy több bank ajánlatát is közvetítik, viszont egy bank exkluzív termékeinek értékesítése magasabb árrést jelent. Mindenképp átgondolom a lehetőségeket, majd ezt követően felveszem a kapcsolatot a kiválasztott céggel” – avatott be minket Anna Zamojska Poznanból.
Ismét rekordot döntött a vásár kapcsolódó programján, a franchise oktatáson és fórumon résztvevő jelenlegi és leendő vállalkozók száma. |
A franchise átadók becslései, tapasztalatai alapján nem csak az üzleti találkozók száma növekszik évről évre, de a tényleges franchise szerződéskötéseké is. „Tavaly kb. 80 érdeklődővel tárgyaltunk, akik közül minden tizedik döntött úgy, hogy megkezdi velünk az együttműködést. Gyakran előfordul az is, hogy az a személy, akivel elsőre kapcsolatba kerültünk az expón, csak egy-két év múlva tér vissza hozzánk. Nekik egy kis időre van szükségük, hogy belevágjanak saját vállalkozásukba” – mondta el az Intermarché ügyvezetője, Dorota Trajder.
A franchise expón idén a szokásosnál jóval kisebb arányban vettek részt magyar vagy magyar gyökerű hálózatok, hazánkat a Fornetti lengyelországi mester partnere és a nemzetközi franchise tanácsadó csoport, a PROFIT system magyarországi munkatársai képviselték az eseményen.
Ahogy azt korábban megírtuk, nem a varsói volt az egyetlen nemzetközi franchise esemény a hónapban, október elején került megrendezésre Kelet-Európa legnagyobb franchise vására, a BuyBrand Expo is. Az orosz fővárosban megrendezésre került kiállítás és vásár is több ezer érdeklődőt vonzott, kiállítóként pedig több mint 40 hálózat érkezett a világ minden tájáról: Franciaország, Olaszország, USA, Lengyelország, Kazahsztán, Oroszország, Ukrajna és még sokan mások.
A varsói expóhoz hasonlóan a BuyBrand expón is rendeztek kísérő programokat a franchise kiállítás mellett, így volt szakmai fórum, kerekasztal beszélgetések, franchise oktatás, szemináriumok és konferenciák is. |
A Franchising.hu portál gratulál magyar és külföldi kollégáinak sikeres részvételükért a régió két legjelentősebb kiállításán.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
Sokszor írunk Amerikáról, vagy csak úgy általánosságban a világról. De kevés tanulmány foglalkozik azzal, mit várhatunk a saját környezetünkben, városainkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...