Svéd franchise óriások Szerbiában
A Hennes&Mauritz (H&M) web áruházának elindításával belépett a szerb piacra, az első üzletet augusztus 29-én nyitja meg a svéd divathálózat. A több mint 2100 négyzetméteren elterülő új H&M üzlet Belgrádban, a Delta City nevű bevásárlóközpontban kerül kialakításra.
A H&M januárban jelentette be céljait az idei évre, amiben új piacokon – Szerbia mellett Chilében, Észtországban, Litvániában és Indonéziában – való megjelenést ígért. „Izgatottan várjuk, hogy 2013 őszétől a szerb vásárlóknak is elérhetővé tegyük a minőségi divatárukat, méghozzá a legjobb áron” – mondta el Karl-Johan Persson, a H&M ügyvezető igazgatója.
Az elmúlt egy évben - részben a franchise terjeszkedés keretében - több mint 300 üzletet nyitott a H&M, amivel összesen – a világ 48 országában – már 2700 felett jár a boltok száma.
Nem az egyetlen
A H&M mellett egy másik svéd márka, a világ vezető bútor áruházlánca, az IKEA is bejelentette, hogy megjelenik Szerbiában és szintén a fővárosban nyitja meg első üzletét. A népszerű bútorhálózat 2014 áprilisában érkezik az országba – jelentette be Aleksander Vucic, szerb miniszterelnök-helyettes az év elején, aki elmondta „Hosszú idő után az IKEA Szerbiába érkezésének kérdése eldőlt.”
A beruházás részleteit nem hozták nyilvánosságra, de az IKEA egy pár éve már próbál belépni a szerb piacra. Eddig azonban a svéd vállalat és a szerb kormány nem tudott megegyezni a megastore helyszínéről és a telek áráról. Az eredeti tervek szerint az IKEA 2012-ig megkezdte volna a beruházásokat, cserébe az olcsó építési telekért. Azonban ezt követően a divatóriás állítólag felhagyott az egész tervvel, a kormány pedig visszavonta az ajánlatot, miközben azért biztosította a svéd felet, hogy mindig szívesen látott Szerbiában.
Ezzel összhangban Boris Tadić szerb elnök még tavaly kijelentette, hogy az IKEA Szerbiába érkezése az uniós tagjelöltség konkrét eredménye. A cég jelenléte ösztönzőleg fog hatni a szerbiai bútoriparra, és új munkahelyek megnyitását teszi lehetővé – tudta meg a voiceofserbia.org.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Az elegáns, személyre szabott férfi öltönyöket készítő Brutale, meglovagolja az egyedi készítésű ruhák reneszánszát és egész régiónkban terjeszkedésbe kezd.
A Uniqlo japán divatmárka egyre inkább a világ meghódítására tör saját és franchise üzletekkel bővítve kiskereskedelmi hálózatát. Idén az európai piacokon a fókusz.
A Levi Strauss & Co. tovább bővítené hálózatát, 2018-ban 100 új üzlet nyitását tervezi.
Az amerikai Forever 21 franchise partnere hazánkban és további 8 országban fejlesztheti a divatmárka hálózatát. Az első üzlet ősszel nyílik Romániában.
A divatmárka a saját tulajdonú márkaboltok számának csökkentése mellett a franchise üzletekre fog összpontosítani a jövőben.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
népszerű a fórumban
Ír Használtruha – már Kecskeméten is
Üdv. Szeretnék én is boltot nyitni. Kaphatok bővebb információt a termékről? hunfenster@gmail.com
A kritikus első egység
Szintén induló vállalkozásokat támogat egy másik, - a Nemzeti Innovációs Hivatal (NIH)által kiírt - pályázata is, aminek keretében a hazai K+F és innováció...
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Budapesten hol találhatóak CCC cipőboltok ?
NG2 leányvállalat Magyarországon
Köszönöm
Playersroom nyitás Szlovákiában
Természetesen az üzletnyitáshoz szükséges befektetésnek rendelkezésre kell állnia, de nincsen - a franchise átadók által gyakran használt - havi franchise díj/royalty díj,...
Playersroom nyitás Szlovákiában
semmit nem is kell befizetni?