International Franchise and Branding Exhibition 2012

A romániai franchise vállalkozások kétharmada 10 ezer eurónál kevesebb kezdőtőkét igényel.
Csütörtök
2012.03.22.
Harmadik alkalommal ad otthont Bukarest a Nemzetközi Franchise és Branding Kiállítás-nak.
 

A Romániai Franchise Szövetség által szervezett expo ezúttal 2012. május 17-18 között várja az érdeklődőket a Sala Palatului-ban. Az előző évben több mint 45 kiállító vett részt az eseményen, melynek elsődleges célja, hogy támogassa a sikeres román vállalkozások fejlődését, erősítse az exportot, valamint arra buzdítsa a román vállalkozókat, hogy vegyék számításba a határon túli terjeszkedés lehetőségét. Emellett, a kiállítás remek alkalmat biztosít, hogy a résztvevők kapcsolatot teremtsenek nemzetközi vállalatok képviselőivel.

A Gazdasági Minisztérium lesz az idei IFBE fővédnöke. A rendezvénnyel párhuzamosan a Romániában és a régió országaiban tevékenykedő franchise vállalatok kilátásaival kapcsolatos kérdések is megvitatásra kerülnek kerekasztal beszélgetés keretében, melyen a Nemzetközi Franchise Tanács, az Európai Franchise Szövetség, és a Fekete-tenger Franchise Szövetség képviselői is részt vesznek.

Becslések szerint Romániában több mint 350 franchise vállalat működik és a piac 10%-al növekszik évente. Jelenleg olyan magyar tulajdonú vállalatok vannak jelen a román piacon, mint a Fornetti, a Diego, vagy a MOL. A kiállítók között lesz a Profit System szaktanácsadó cég is, amely segítségére lehet a román piacon megjelenni kívánó magyar márkáknak. Csábító lehet a magyar beruházóknak, hogy az ország lakossága csaknem kétszerese Magyarországénak – mondta Calin Karinna, a Profit System Románia igazgatója.

Romániában a franchise cégek kétharmadánál (65,4 %) kevesebb, mint 10 ezer eurós beruházás szükségeltetik az induláshoz, míg minden ötödik vállalkozás 10-30 ezer eurós befektetést igényel. A legismertebb román franchise a fényforrásokkal foglalkozó Startonight, melynek üzletei megtalálhatóak 42 országban.

(pcs)
Papp Csaba
újságíró

népszerű a fórumban