Már Oroszországban is
A franchise szolgáltatásokat kínáló PROFIT system Oroszországban bővítette irodái számát, ami így a nyolcadik ország, ahol a nemzetközi tanácsadó cég szolgáltatásaival segíti a franchise vállalkozók tevékenységét. Egyúttal elindult a FranchisingINFO.ru portál is, aminek célja, hogy támogassa az oroszországi franchise fejlődését és segítsen az egyik legbiztonságosabb vállalkozási forma térnyerésében. A hatalmas orosz piac egyre több nemzetközi hálózat figyelmét vonja magára, vannak köztük magyarok is.
Egyre nagyobb érdeklődés övezi a franchise lehetőségeket Oroszországban. Az Orosz Franchise Szövetség 1995-ben állította fel a franchise intézményi és jogi kereteit, a hivatalos adataik szerint 2010 elején, az orosz piacon már 750 franchise márka volt jelen, ráadásul 43 százalékuk már több mint öt éve. A "szuperlatívuszok" országában azonban a franchise még viszonylag gyerek cipőben jár, szakértők szerint az orosz gyorséttermi piac jelenlegi telítettsége például az ötven évvel ezelőtti amerikai piachoz hasonlítható. A két ország közötti kontrasztot jól mutatja az a számadat, miszerint a 13 milliós lakosságú Moszkvában mindössze 300 pizzéria működik, ezzel szemben 4000 szolgálja ki Manhattan 1,6 millió rezidensét.
Oroszország, az eddig nem éppen egyszerű vállalkozói környezet fejlesztésével, kereskedelmi liberalizációjával, 143 milliós populációjával és egyre szélesedő középosztályával 2013-2014-re Európa legnagyobb felvevőpiacává válhat. A közelmúltban számos amerikai franchise hálózat kezdte meg hálózatának kiépítését Oroszországban, valamint sok angol és nyugat-európai hálózatnak van már kidolgozott üzletnyitási stratégiája Oroszországra, de több bolttal is jelen van Moszkvában például a magyar Fornetti pékséghálózat is.
A külföldi márkák részaránya ennek ellenére kb. 40 százalékot tesz ki az orosz márkákkal szemben. Az országban egyértelműen Moszkva az elsődleges számú célpiac – a hálózatok 72 százalékának van itt legalább egy irodája/értékesítési pontja. A nemzetközi kiskereskedők preferenciáit és jelenlétét alapul vevő Destination Europe 2013 felmérés idén Moszkvát – rögtön London és Párizs után – Európa harmadik legvonzóbb kiskereskedelmi piacaként rangsorolta, de Szentpétervár is a nyolcadik helyen végzett, olyan városokat megelőzve, mint Prága (9.), Barcelona (10.), Isztambul (11.) vagy Berlin (12.).
Tekintettel arra, hogy a franchise Oroszországban a közelmúltban megint felkeltette a kormány és az állami intézmények figyelmét, nyilvánvaló, hogy ez a fajta üzleti tevékenység továbbra is fejlődni fog. A legnagyobb fellendülés jelenleg az üzleti szolgáltatások terén érzékelhető, itt várják a franchise rendszerek számának legdinamikusabb megugrását a szakértők. A PROFIT system és a Franchisinginfo.ru is fontos szerepet játszanak ebben a fejlesztési folyamatban.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Virág 2006-ban zongora tanárként kezdett dolgozni, majd az állami oktatási rendszerben éneket is tanítanott. 2023-ban viszont úgy döntött, saját vállalkozásba kezd és a lengyel Edukido-hoz csatlakozva ma már játékos, kreatív órákat tart Lego építőkockákkal gyermekeknek.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
Nehéz választani a sok befektetési lehetőségből ma, miközben egyre több ígéretes lehetőségről maradnak le az emberek.
Tovább erősíti a pozícióját az EU-s piacon a lengyel programozó iskola, ezúttal Csehországban és Szlovákiában nyitottak újabb egységeket.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
Információk elsőkézből, személyesen
Jó napot! Az időpontot nem találom a cikkben. Lehet tudni, mikor lesz? Kérem, ossza meg velem az információt, ha rendelkezésre áll! Köszönöm!
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt! A videó betekintést nyújt a DynEd programba, amely a...
Információk elsőkézből, személyesen
Jó Napot!Időpontot nem találok a cikkben.Lehet tudni mikor lesz?
Helló Nagyvilág!
A videó klipek megtekinthetők a www.HelenDoron.com/world/hello link alatt, ahol a szülők és a gyermekek is szavazhatnak kedvenc videójukra.
Hatékony nyelvtanulási megoldások
Az üzleti lehetőség iránt érdeklődőknek készült DynEd Europe rövid, bemutatkozó videó megtekinthető itt!