Megnyitott az Árkád 2
Az idei évre beharangozott egyetlen új bevásárlóközpont, a budapesti Árkád 2 nyitását hosszú tervezés előzte meg. Az Árkád 2 tervezése még 2005-ben indult el, ám éveket vett igénybe a szükséges telek, majd építési engedélyek megszerzése. Végül 2011 szeptemberében született meg a döntés arról, hogy a meglévő 48 ezer négyzetméteres kiadható területű Árkádot felújítják, illetve mellette felhúzzák a 20 ezer négyzetméteres Árkád 2-t.
A 2007 óta csökkenő kiskereskedelmi forgalom, a forgalmukat euróban bonyolító plázák számára a forint gyengülése, illetve a tavaly megalkotott plázastop törvény játszanak fontos szerepet abban, hogy az utóbbi években gyakorlatilag csak a régi, jól bejáratott házakat újították fel a befektetők (Duna Pláza, Mammut), ám új beruházásba nem igazán kezdtek. Piaci vélekedések szerint ebben a helyzetben kiemelkedően fontos, hogyan sikerül az Árkád 2 debütálása, mivel az lökést adhat a többi, jelenleg csak inkább tervezőasztalon létező beruházás számára.
Az Árkád 2-ben 26 üzlet lesz, ebből több is jóval ezer négyzetméter feletti. Sok kiskereskedelmi hálózat is megjelenik az üzletközpontban, többek közt a CCC, Deichman, New Yorker, Bio Hair, Starbucks és még sokan mások. Az újonnan kialakított Arkád 2 és a szeptemberig felújításra kerülő Árkád 1 összesen közel 200 üzletnek ad majd otthont.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.