A franchise szakma kiválóságai
Minden évben pályázhatnak a Magyar Franchise Szövetség rendszergazda tagjai, valamint partnereik a legjobb franchise hálózatoknak és legsikeresebb franchise átvevőknek járó díjakért. Idén a megszokott 4 díj mellett további 4 kategóriában is kerültek pályázatok kiírásra. A 2012. Év Franchise Hálózata a Coop üzletlánc lett.
A díjátadó gálán a Coop Üzletlánc vehette át a 2012-es Év Hazai Franchise Hálózatának járó elismerést. A szakértőkből álló bírálóbizottság 2007 után ismét Magyarország legrégibb üzletláncát, a Coop élelmiszerláncot választotta meg az Év Hazai Franchise Hálózatának. A nehéz gazdasági körülmények ellenére a Coop Gazdasági Csoport folyamatos beruházásokkal, fejlesztésekkel tette hatékonyabbá a Coop Üzletlánc működését. Az üzletlánc gazdasági eredményeinek és a jól működő franchise rendszerének köszönhetően az elmúlt időszakban 200 bolttal és 2500 munkatárssal bővült a hálózat; a felvásárlásokkal jelentősen növelte piaci részesedését.
A további kategóriák és díjazottak:
Az Év Mester Franchise Hálózata - High-Care Cosmetics
A hálózat nemzetközi háttérrel rendelkező, biztos alapokon nyugvó egészség és szépség megőrzésre irányuló szolgáltatásokat biztosító koncepció. Hazánkban 24 High Care stúdió működik, ebből 3 saját, 21 pedig franchise partnerek üzemeltetésben. A hálózat intenzív reklám tevékenységet folytat országos médiákban, mint például női magazinokban, népszerű televízió csatornákon, rádióban.
A 2012. Év Marketing Díj - BioHair
Az első bio hajvágó szalonjuk 2010 februárjában nyitott meg, melyet továbbiak követtek a fővárosban, majd nagyobb vidéki városokban is. Egy átlagos hónap alatt 30 egységükben 50.000 szépülni vágyó vendég fordul meg. A hálózat 2012-ben erős marketing tevékenységet folytatott, új szolgáltatásokat vezetett be, amelyeket közismert hazai televíziós és rádiós csatornákon népszerűsített.
Az Év Innovatív Franchise Hálózata - Otthon Centrum
A hálózat egy évtizedes fennállása során meghatározó szereplőjévé vált a hazai ingatlanpiacnak. A válság alatt versenyképességét megőrizve bebizonyította, hogy nehéz gazdasági körülmények között is megállja a helyét. Az Otthon Centrum küldetésének tekinti, hogy innovatív megoldásokkal válaszoljon a piaci kihívásokra. Büszkék egyedülálló hirdetéskezelő rendszerükre, amely központilag kezeli a hirdetések iránt érdeklődők adatait.
A 2012. Év Internet Média és Web Díj - Duna House
A hosszú évek alatt 112 egységre bővülő országos hálózat ékes bizonyítéka annak, hogy a franchise üzleti modellnek komoly létjogosultsága van a piacon. Marketingtevékenységével igyekszik ügyfeleit hatékony és gyors kiszolgálásban részesíteni. 2012. évben a Facebook közösségi oldalon meghirdetett filmpályázatára 31 film érkezett be, amelyek közül a hálózat többet is bátran használhat márka-építési célokra.
Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata - ALPHAZOO
A hálózat száz százalékos magyar tulajdonú vállalkozásként, országos lefedettség elérést célul kitűzve 2009 júliusában alakult meg. Az üzletlánc hálózat beteljesítve az elvárásokat 3 év alatt 32 egységet nyitott meg országszerte, melyből 10 saját, 22 franchise átvevő üzemeltetésében áll. Az ALPHAZOO üzletek tavaly több mint 500.000 vásárlót szolgáltak ki, forgalmuk pedig meghaladta az egymilliárd forintot.
Az Év Franchise Átvevője - Dr. Baltásné Sáfrány Beáta, a Herbária Zrt franchise partnere
Dr. Baltásné Sáfrány Beáta és férje 2005-ben csatlakozott a Herbária hálózathoz. Szaküzleteiket a lehető legnagyobb profizmussal üzemeltetik, munkavállalóik számára rendszeres továbbképzést biztosítanak. A Herbária Zrt. bolthálózati versenyeiben minden évben díjazottak, folyamatosan fejlesztenek, növekednek. Jelenleg három üzletet üzemeltetnek Kecskeméten és Szegeden.
Az Év fiatal sikeres franchise átvevője - megosztva az Otthon Centrum átvevőiként Molnár Tamás és Horváth Attila, illetve a Duna House partnereként Zsigmond Balázs
Az Otthon Centrum átvevői, 2008 telén nyitották meg első egységüket Debrecenben. Működésük első két évét a piac megismerése, bővítése jellemezte. Második irodájuk szintén Debrecenben nyitott meg 2011 januárjában. Az új iroda működésével 2011. év végére megduplázták a forgalmukat, és kiemelkedő eredményeiknek köszönhetően az Otthon Centrum hálózat díjátadó gáláján számos elismerésben részesültek. Harmadik egységüket 2012 márciusában Hajdúszoboszlón nyitották meg.
A kategória másik díjazottja Zsigmond Balázs, a Duna House franchise átvevője 2006-ban vállalkozótársával nyitotta meg Szombathelyen első irodáját. A siker már az első években megmutatkozott, így 2008-ban, a válság évében megnyitották második irodájukat is. A cég 2012-ben történetének legnagyobb számú megbízási állományát kötötte és legtöbb eladását is bonyolította, amelyet az is erősített, hogy 2012 októberében megnyitották 3. irodájukat Keszthelyen. A bővüléssel az átvevő alatt dolgozó értékesítők száma elérte a 30-at.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
A Herbária a járvány ellenére növelni tudta tavaly az árbevételét. Weiser Tamással a hálózat partnerével és a „2020. év Franchise Átvevője” elismerés díjazottjával készítettünk interjút.
A magyar pékséglánc által elhódított elismerés mellett további hat kategóriában díjazott franchise hálózatokat és átvevőket a Szövetség.
Elindult a versengés az év hazai franchise hálózata címért. Összesen 8 kategóriában osztanak díjakat.
A magyar gyógynövénylánc partnerei nem csak az üzleti koncepción, hanem a Herbária filozófiáján is osztoznak.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A magyar ingatlanpiac most robbanás előtt áll, és ebben a dinamikus környezetben minden vállalkozás álma a gyors növekedés és a stabil alapok. De mi a jobb választás: egy saját ingatlaniroda indítása a nulláról, vagy csatlakozni egy bejáratott franchise hálózathoz, mint az Immo1?
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...