Kisboltok nagy hálózata

A nyugat-európai tendenciákat figyelve azt láthatjuk, hogy eltűnőben vannak a közepes méretű üzletek, és megmaradnak a kisboltok és a hipermarketek. Ez a trend már Magyarországon is észlelhető, hiszen az ország egész területén megtalálhatóak a nagy hipermarketek, ahol az emberek a nagyobb bevásárlásokat intézik, míg a mindennapi élelmiszereket a helyi közértekben szerzik be. Emiatt értelemszerűen igény mutatkozik arra, hogy a kisebb közértek is rendelkezzenek egy jól összerakott termékkínálattal, illetve barátságos környezetet biztosítsanak a vásárláshoz.
Ahhoz, hogy egy kis-közért versenyképesen tudjon működni, nagy előnyt jelent, ha egy hálózat tagjaként –de továbbra is kis közértként – működik. Minél nagyobb az együttműködők létszáma, annál gazdaságosabban tudnak működni az egyéni egységek (például egy jobb alkupozíció a közös beszállítóval szemben vagy közös média kampányok, amik ugyanolyan fontosak a kisboltok sikerességéhez is).
A Tom Market franchise rendszerével egy olyan kisközért-hálózatot alakított ki, amelyben a partnerek alacsonyabb költségeket és hatékonyabb működést tudnak elérni. A hálózathoz többségével már meglévő kisboltok csatlakoznak, de a jelenlegi partnerek 20-25 százaléka új üzlettel csatlakozott. - „Az ország egész területéről csatlakozhatnak a maximum 60 négyzetméter alapterületű üzletek. A befektetés mértéke nagyban függ attól, hogy milyen adottságokkal rendelkezik már eleve az adott bolt, mennyire igazodik a hálózati előírásokhoz.” – mondta el Ágai Tamás ügyvezető és hozzátette, hogy más hálózatokkal szemben a Tom Market partnerei nem csupán egy közös arculatot, marketinget és olcsóbb beszerzést kapnak, hanem folyamatos szakmai támogatást, tréningeket és jogi képviseletet is.
--
Ágai Tamás, a Tom Market alapító-ügyvezetője már fiatalon belekóstolt a kereskedelembe és tudta, hogy egy sikeres közérthálózatot szeretne létrehozni. Tanulmányai befejeztével nagykereskedelmi vezetőként gazdagította tapasztalatait, majd megnyitotta első önálló kisboltjait, melyeknek sikereit látva más kisboltok vezetői érdeklődni kezdtek egy esetleges együttműködésről. Ehhez kínált lehetőséget a franchise hálózat kiépítése, így 2007-ben megnyitott az első kettő Tom Market franchise üzlet Pécsen, melyet az elmúlt években több mint 50 nyitás követett.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Bármelyik sikeres vállalkozót kérdezzük meg, egyik sem fogja azt mondani, hogy a siker egyik napról a másikra, egy pillanat alatt következik be. Türelem, kemény munka és áldozatok árán lehet csak sikeres céget létrehozni.
A kiskereskedelmi üzletlánc elindította webáruházát, a házhoz szállítási szolgáltatás egyelőre Budapesten és 49 környező településen érhető el.
2018 végén az 555 magyarországi SPAR áruháznak már több mint 30 százaléka működött a mindössze hat éve indított franchise rendszerben.
„Franchise rendszerünk egyértelmű sikertörténet” – hat éve elérhető franchise programja mellett tett hitet Magyarország hatodik legnagyobb foglalkoztatója.
Rekordforgalommal, 26 új franchise és 4 új saját üzemeltetésű áruháznyitással zárta a 2017-es üzleti évet a SPAR Magyarország.
legolvasottabb

Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
Terjeszkedő Mini Pani
Kedves érdeklődők! Magyarországon, a MiniPani mester átvevő jelenleg elsősorban a mintaboltok kialakításával foglalkozik - a jó üzleti gyakorlat bemutatása...
Terjeszkedő Mini Pani
Mikortól és hol lehet bővebben érdeklődni üzletnyitással kapcsolatban?