Jelentés a Varsói Franchise Expóról

A lengyel Profit System tanácsadó cég tizedik alkalommal rendezte meg Közép-Kélet Európa legnagyobb franchise vásárát, ahol idén is nagy számban voltak jelen az érdeklődők. Tizenöt különböző szektor közel száz vállalata vett részt kiállítóként a három napos eseményen. A többezer potenciális átvevőjelölt lehetőséget kapott arra, hogy személyes kapcsolatba kerüljön egyes hálózatok képviselőivel, valamint több olyan előadást is meghallgathattak, amelyből megtudták, hogy a szakemberek szerint mire kell figyelni egy saját franchise megfelelő kiválasztásánál, valamint hogy milyen finanszírozási források állnak rendelkezésükre.
A kiállítók között jelen volta a legnagyobb étterem hálózatok képviselői. Olyanok, akik már jelen vannak a lengyel piacon és terjeszkedésükhöz keresnek partnereket (McDonald’s, Telepizza), és olyanok is, akik első egységeiket kívánják létrehozni Lengyelországban (Yogen Früz).
– Azért is vagyunk itt kiállítóként minden évben, mert közeli kapcsolatba kerülünk a vállalkozókkal, és így meg tudjuk határozni, hogy olyan karakterrel rendelkezik-e, amilyet keresünk éttermeink vezetéséhez – mondta Monika Dabrowska, a lengyelországi McDonald’s franchise menedzsere. - Vannak olyanok is, akik az előző években nem feleltek meg feltételeinknek, de egy-két év elteltével alkalmassá váltak arra, hogy megnyissák saját éttermüket.
Magyar hálózatok közül idén csak az Ice n’ Go jégkrém franchise volt jelen a vásáron, mint kiállító.
- Sok olyan esettel találkoztam, ahol a megfelelő információk hiányában vágott bele valaki egy franchise üzlet nyitásába, és pár hónap múlva kénytelen volt bezárni a boltot, mert vagy nem kapta meg az ígért háttértámogatást, vagy olyan szakterületet választott, amihez nem voltak meg a szükséges kompetenciái – mondta Tomasz Markowski, látogató. – Én elsősorban azért jöttem el az expóra, hogy elsőkézből kapjak választ kérdéseimre, illetve azért, mert egyszerűbben összehasonlíthatóak az egyes kiállítók franchise csomagjai.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
Világszerte nő az igény a rugalmas munkavégzési lehetőségek iránt. A kötött munkavégzés helyett, a különböző helyszínekre kiszervezett munkát manapság már az emberek fele az “új normának” tartja.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
Tovább növekedik a coworking irodák piaca az IWG és a hozzá tartozó hálózatok térnyerésével (Regus, Spaces) párhuzamosan. 2019 első felében az IWG csoport 156 új irodát nyitott a világ 34 országban, Ausztráliától Franciaországig.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
legolvasottabb

A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.