Jelentés a Varsói Franchise Expóról

A lengyel Profit System tanácsadó cég tizedik alkalommal rendezte meg Közép-Kélet Európa legnagyobb franchise vásárát, ahol idén is nagy számban voltak jelen az érdeklődők. Tizenöt különböző szektor közel száz vállalata vett részt kiállítóként a három napos eseményen. A többezer potenciális átvevőjelölt lehetőséget kapott arra, hogy személyes kapcsolatba kerüljön egyes hálózatok képviselőivel, valamint több olyan előadást is meghallgathattak, amelyből megtudták, hogy a szakemberek szerint mire kell figyelni egy saját franchise megfelelő kiválasztásánál, valamint hogy milyen finanszírozási források állnak rendelkezésükre.
A kiállítók között jelen volta a legnagyobb étterem hálózatok képviselői. Olyanok, akik már jelen vannak a lengyel piacon és terjeszkedésükhöz keresnek partnereket (McDonald’s, Telepizza), és olyanok is, akik első egységeiket kívánják létrehozni Lengyelországban (Yogen Früz).
– Azért is vagyunk itt kiállítóként minden évben, mert közeli kapcsolatba kerülünk a vállalkozókkal, és így meg tudjuk határozni, hogy olyan karakterrel rendelkezik-e, amilyet keresünk éttermeink vezetéséhez – mondta Monika Dabrowska, a lengyelországi McDonald’s franchise menedzsere. - Vannak olyanok is, akik az előző években nem feleltek meg feltételeinknek, de egy-két év elteltével alkalmassá váltak arra, hogy megnyissák saját éttermüket.
Magyar hálózatok közül idén csak az Ice n’ Go jégkrém franchise volt jelen a vásáron, mint kiállító.
- Sok olyan esettel találkoztam, ahol a megfelelő információk hiányában vágott bele valaki egy franchise üzlet nyitásába, és pár hónap múlva kénytelen volt bezárni a boltot, mert vagy nem kapta meg az ígért háttértámogatást, vagy olyan szakterületet választott, amihez nem voltak meg a szükséges kompetenciái – mondta Tomasz Markowski, látogató. – Én elsősorban azért jöttem el az expóra, hogy elsőkézből kapjak választ kérdéseimre, illetve azért, mert egyszerűbben összehasonlíthatóak az egyes kiállítók franchise csomagjai.
(pcs)

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Interjú Baranyai Zsomborral, a Mail Boxes Etc hazai franchise átvevőjével.
Az ingatlanpiac és a gyógyszertár piac voltak a tavalyi húzó ágazatok.
A coworking irodák népszerűsége töretlen, az IWG 34 országban 156 új egységet nyitott 2019 első felében.
A napjainkban egyre jobban terjedő közösségi munkaterek új lehetőségeket kínálnak a vállalkozóknak a már sok helyen telített irodabérleti piacon.
A franchise-ban keletkező ellentétek, sokszor a generációs különbségekből adódnak, mindenki a saját céljaiért dolgozik.
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.