Amikor nemcsak egy márkához, hanem egy szakmai közösséghez is csatlakozol – Interjú Bartal Melindával”

– Ki áll a Summer Time Travel mögött? Hogyan kezdődött az egész?
A történetem tulajdonképpen egy régebbi franchise hálózatnál indult, amelyhez szakmai karrierem elején csatlakoztam. Maga a rendszer sajnos csak pár évig működött, de számomra ez elegendő idő volt, hogy felismerjem, mit csinálnék jobban. A csatlakozásomkor nulla tapasztalattal vágtam bele az utazási szakmába, fogalmam sem volt, hogyan kell irodát nyitni vagy embereket vezetni. A hálózatban töltött időszak alapozta meg bennem a saját hálózat indításának gondolatát.
Azóta sok víz lefolyt a Dunán, 17 éve vagyunk jelen a piacon és 18 fiókirodánk működik az országban, mellyel a legnagyobb magyar tulajdonban lévő utazási franchise hálózatnak számítunk – erre tényleg büszke vagyok.
– Honnan jött az utazás iránti szenvedélyed?
Az egész valahol a gyerekkoromban gyökerezik. Édesanyám német származású, így rengeteget jártunk ki Németországba. Akkoriban még egészen más világ volt, emlékszem, ahogy „szétszedtek minket a határon” – ezek az utak belém égtek. A német nyelv is mindig jelen volt az életemben, kéttannyelvű gimnáziumba jártam, később pedig német egyetemen tanultam közgazdaságtant. Az utazás így egyértelműen az életem részévé vált – aztán pedig a hivatásommá vált.
– Miért döntöttél úgy, hogy franchise rendszerben építkezel?
Egyszerűen abból indultam ki, amin én is keresztülmentem. Annak idején nulla tapasztalattal, nekem is szükségem volt segítségre, ezért is csatlakoztam egy hálózathoz. Tudom, milyen elveszettnek lenni a kezdeteknél, amikor rengeteg a kérdés és nincs, aki segítsen. Éppen ezért tartottam fontosnak, hogy olyan rendszert építsek, ahol az új partnerek tényleg számíthatnak ránk (a franchise központra) – nemcsak névleg, hanem a gyakorlatban is.
–Egy csatlakozó partner milyen támogatást kap tőletek?
Minden új partnerünk kap egy komplett indulócsomagot, ami magában foglalja a kezdeti betanítást, utazásszervező cégekkel kialakított kapcsolatrendszert, marketinganyagokat, és természetesen folyamatos informatikai, jogi és szakmai támogatást is. Emellett ott vagyunk személyesen is: segítünk az iroda megnyitásában, az első ügyfelek megszerzésében, és abban is, hogyan építsen valaki saját csapatot. Számunkra fontos, hogy a partnereink ne érezzék kiszolgáltatva magukat. A Summer Time Travel szakmai közösségébe való bekerülés nem csupán üzleti kapcsolat, inkább olyan, mint egy nagy, összetartó szakmai közösségbe, vagy családba való bekerülés.
– Milyen vállalkozókkal dolgoztok együtt?
A partnerkiválasztás meghatározó folyamat nálunk. Nagyon sok a megkeresés, de nem mindenki illik bele a csapatunkba. Olyan embereket keresek, akik tényleg szeretnek utazni, szenvedéllyel csinálják, amit csinálnak. Fontos a nyitottság, a kitartás, az empátia – hiszen ez a szakma emberekről szól. Ráadásul a világ gyorsan változik, ezért nagy szükség van az alkalmazkodó-képességekre is. A kölcsönös szimpátia pedig kulcsfontosságú – ha nem működik a kémia, abból hosszú távon nem lesz jó együttműködés.
– Mennyibe kerül franchise partnerként csatlakozni a Summer Time Travelhez?
Az indulási költségek nyilván függenek attól, hogy mekkora irodát szeretne valaki nyitni, és hol. De általánosságban elmondható, hogy a belépési díj nagyon alacsony, és az irodanyitás költségeivel együtt jellemzően néhány millió forintból elindítható a vállalkozás. A megtérülés pedig – a megfelelő hozzáállással – reálisan már az első év végére elkezdődhet.
– Hogyan látod az utazási piac jövőjét? Milyen trendeket követtek?
2025-ben is azt látjuk, hogy az emberek egyre tudatosabban választanak utazást. Nő az igény a különleges, autentikus élményekre – nem csak a „tengerpart és hotel” típusú utakra. A digitalizáció is egyre nagyobb jelentőséggel bír, mi is erre építünk: online jelenlét, gyors reakció, személyre szabott tanácsadás – ez a jövő.
Viszont hiszünk abban is, hogy az emberi kapcsolatokat semmi sem pótolja. A mi irodáinkban pedig bármikor lehetőség van személyesen beszélgetni, és ezt sokan értékelik is.
– Mik voltak a legnagyobb kihívások az évek során?
Sok ilyen volt. Az első partnereknél az volt a kihívás, hogy megértsék a víziómat, higgyenek bennem. Később az, hogy fenntartsuk az egységességet, miközben minden partnernek, irodának megvan a saját stílusa. A COVID-időszak pedig mindenkit próbára tett – de még inkább összekovácsolta a csapatot. Azt hiszem, az erőnk abban van, hogy együtt, közös erővel bármilyen nehézségen túljutunk.
– Merre tovább? Mik a terveid a közeljövőre?
Továbbra is fejlődni szeretnénk – de nem minden áron. Nálunk nincs „minél több iroda, bármi áron” szemlélet. Egy város, egy iroda – ezt tartom fairnek. Közben folyamatosan fejlesztjük a rendszert, képezzük a csapatot, figyeljük a trendeket. A cél nem csak a bővülés, hanem az is, hogy megőrizzük a családias légkört, amit eddig sikerült kialakítanunk.
– Szerinted mi a Summer Time Travel sikerének titka?
Az, hogy nem csak beszélünk róla, hanem csináljuk. Nálunk mindenki imádja a munkáját. Számomra ez nem csupán munka, hanem a szenvedélyem is egyben. És ezt érezhetik az ügyfeleink is, illetve azok a partnerek egyaránt, akik bizalmat szavaznak a Summer Time Travel franchise-nak.

BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Trendi vállalkozás ötletek a Franchising.hu-n. 50 hazai és külföldi vállalkozásból válogathatsz, akik terjeszkedni kívánnak Magyarországon!
Dinamikusan bővül a hazai utazásszervező és utazási iroda ágazat, és vele együtt a Summer Time Travel franchise.
Rövid visszatekintés a tavalyi évre a jelentősebb, magyar vonatkozású franchise piaci események számbavételével.
A jövőre 10 éves Summer Time Travel történetének legerősebb szezonját tudhatja maga mögött.
„Az ügyfélbarát hozzáállás, a szakértelem és a családias légkör meggyőzött arról, hogy franchise irodát nyissunk” – Csontos Erika közel másfél éve vezeti utazási irodáját.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
Spanyol gasztro-óriással a háttérben már a szomszédban jár az amerikai pizzérialánc. A magyarországi mester franchise jog is elkelt.
népszerű a fórumban
Szépség és franchise
Szeretnék részletes tájékoztatást az üzleti lehetőségről. Kérem, küldjék el az információkat a következő e-mail címre: ombodieva@freemail.hu. Köszönettel!...
Garantált eredmény
Érdeklődöm a részletes franchise lehetőségekről. Kérem, küldje el az információkat a mariann05@freemail.hu e-mail címre. Köszönettel! További részletekért...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Mivel a rendszerünkhöz különböző vezetői szinteken lehet csatlakozni, mindenki eldöntheti kinek mi a sok!Itt vannak alternatívák, amik a jelen gazdaságban már nincsenek és...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Nem attól lesz valaminek létjogosultsága, mert egyes emberek azt mondják róla, hogy életképes! Ettől több kell: Működést kell igazolni,mert az eredmények juttatnak valamit...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Válaszolok rendszergazdaként és programalkotókét! Ebben az el anyagiasodott világban egy bármilyen pozícióhoz csak szimplán pénzért is hozzá lehet jutni és kapcsolatokkal. A...
Bemutatkozik a Zöld Planéta
Hol vannak a hozzászólások, fórumozók? Ha ez perspektivikus, akkor mi ez a csend? Vagy túl sok az 5 millió+áfa? üdvözlettel Erdei Ferenc
Prémium autószerviz hálózat épül
Sajnos nincs és nem is lehet \"prémium autós\" definíció. A futóműnek, féknek, közlekedésbiztonsági alkatrészeknek még a régebbi gépjárműveknél is kivállóan kell működniük....
Ismét Paris Smile a Syma-ban
Tisztelt cím! Szeretnék tájékoztatást kérni az említett üzletilehetőségről! ombodieva@freemail.hu Köszönettel