1) A jelöltek
Mint leendő franchise-átvevő, a te kötelességed, hogy utána nézz a hálózatnak és elolvasd az apróbetűs részt is, még mielőtt aláírnád a franchise szerződést. Ennek több oka is van, de a legfontosabb, hogy franchise hálózathoz csatlakozni több, mint "munkát választani". A vállalkozói-lét nem egy 8 órás munkaviszony; soha nem is volt az. Franchise átvevőként - és vállalkozóként - a munka a nap minden percében zajlik és a hétvége se jelent mindig pihenést.
Fontos, hogy megértsd és szeresd az iparágat, amelyhez csatlakozni tervezel. Tényleg éttermet akarsz üzemeltetni? Eleget tudsz az eszközökről vagy a munkafolymatokról ahhoz, hogy egy barkácsboltot nyiss? Esetleg szeretsz hajat vágni vagy divat tippeket adni egy ruhaboltban?
Egy jól eltalált koncepcióval az ember életre szóló vállalkozásba fog bele, amely egy kis helyi üzletből hosszútávon multi-unit (több egységes) mini-hálózattá nőheti ki magát a franchise átvevő keze alatt. Hosszútávon pedig akár családi örökséggé, vagy akár tőzsdei céggé is válhat. A McDonald's átvevők között például az Arcos Dorados néven futó franchise partner olyan méretűvé nőtte ki magát az étteremláncon belül, hogy tőzsdére is ki tudott menni, így ma McDonald's néven fektethetünk a rendszergazda márkájába vagy akár egyik partnere részvényeit is megvehetjük.
Rengeteg információ áll rendelkezésre arról, hogy melyek a legjobb és legrosszabb franchise-hálózatok, amelyekbe érdemes lehet fektetni, beleértve a különböző bukásokat és az üzletbezárások százalékos arányát is egyes esetekben. Hazánkban sajnos franchise törvény hiányában nem kötelezettek a hálózatok arra, hogy a negatív számaikat bárhol feltüntessék ezért a partner felelőssége, hogy ennek utána járjon, például azáltal, hogy lelátogatja a hálózat egységeit és megkérdezi a meglévő franchise partnerek véleményét.
Tipikus probléma például, hogy a hálózatok hanyagolják a területi kizárólagosságot a terjeszkedés gyorsítása érdekében, ezért például a partnerek egymásra nyitják az egységeiket így mindkét üzlet bevételét kannibalizálva. Ezt könnyen el lehet kerülni egy előzetes utánajárással.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Magyarországon is elérhetővé tette franchise koncepcióját az amerikai székhelyű Popeyes Louisiana Kitchen csirkés gyorsétterem lánc.
Interjú Brünner Istvánnal, a Gofrim franchise hálózat alapítójával
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...