Infláció és gazdasági kihívások mellett egyre több munkavállaló kacsintgat félre, hogy meglévő állása mellé valami plusz bevételi forrást szerezzen. Olyanok is vannak, akik egy hobbiból vagy meglévő készségekre építve próbálnak saját vállalkozást építeni, anélkül hogy teljesen elengednék az alkalmazotti státuszt. Ráadásul a fiatalabb generációkban egyre gyakoribb ez a tendencia, az amerikai felmérés szerint a z-generációs fiatalok fele, az y-generációsok pedig alig kevesebb, mint 50%-a rendelkezik valamilyen másodállással, habár az angol "side-hustle" kifejezés saját vállalkozást, vagy kevésbé formális bevételszerző tevékenységet is jelenthet.
Gyakori azonban kudarc is, egy 8 órás munkavégzés után nem mindig marad elég szufla az emberben, hogy még néhány órát dolgozzon a saját vállalkozásán. Ráadásul meglepően szűk azoknak a lehetőségeknek a köre, amelybe a legtöbben tényleg bele is tudnak kezdeni. Az olyan munkavállalók számára, akik ilyen jellegű falakba ütköznek megoldást jelenthet a franchise modell. Ebben az üzleti modellben ugyanis, egy már meglévő vállalkozás alapjait kapja meg a munkavállaló és arra tud építeni. Igen ám, de nem mindenkinek van több millió forintos megtakarítása, amit a legtöbb franchise ma befektetésként igényel, ha egy alkalmazott önerőböl is el tudna indítani egy saját éttermet, szépségszalont vagy tanodát, akkor már valószínűleg megtette volna.
A közhiedelemmel ellentétben azonban nem minden franchise esetében kell a belépő partnereknek, hogy mélyen a zsebükbe nyúlni, vagy akár teljes munkaidőben jelen lenni. Egyre több franchise próbálja megfogni a növekvő igényt az ilyen szabadabb struktúrákra, habár jellemzően a bevétel is alacsonyabb, ezek a koncepciók ugródeszkát adhatnak a vállalkozóknak az önállósodásra. A lengyel töltőállomásokról szóló cikkünkben például pont egy ilyen hálózatról írtunk, melyet alacsony kezdőtőkével, minimális időbefektetéssel is el lehet indítani - és egyre több ehhez hasonló franchise hálózat nyitja meg a kapuit az érdeklődők felé.
Az önálló próbálkozással szemben egy rendszer részeként a vállalkozni vágyó nem csak egy megalapozott márkát, de a működéshez szükséges üzleti támogatást is megkapja, így nem kell adott esetben a kapcsolódó feladatokkal időt töltenie, pl. hirdetéseket készíteni, jellemzően ugyanis a marketingről a franchise központ gondoskodik.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Nehéz összeboronálni a tradicionális vállalkozásokat a modern vállalkozói környezettel. Egy grúz pékség mégis megpróbálkozott vele.
A franchise hálózatok honosították meg igazán az önkiszolgáló italautomatákat hazánkban, külföldön viszont már a végét járhatja a trend.
A McKinsey új jelentése bemutatja, hogyan aktivizálhatják a cégek a leszakadó munkaerőt.
A Barbie mozi jól szemlélteti, hogyan lovagolják meg a legnagyobb márkák az új őrületeket.
Szokatlanul nagy piaca van a használtautóknak, mely eddig főleg a nagy játékosok és a magánemberek között oszlott csak meg, ez a franchise hálózat viszont a kis vállalkozókat is bevonná.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az Európai Franchise Szövetség (EFF) idén második alkalommal hirdette meg Európai Franchise Díj pályázatát, amelyen számos Európai franchise hálózat mérettette meg magát.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A Magyar Franchise Szövetség októberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...