Hogyan keresnek partnert a franchise hálózatok?

Péntek
2023.06.09.
Állandó kihívást jelent a cégeknek a partnerkeresés, összegyűjtöttük milyen stratégiákat követhet egy feltörekvő franchise hálózat ezen a téren.
 

Hazánkban, ahol nincsen olyan jelentős hagyománya a franchise-rendszereknek, mint mondjuk az Egyesült Államokban gyakran kedvezőbb költségvetéssel is megoldható egy partnerkereső-kampány. A magyar promóciók hátránya, hogy sok befektető és vállalkozó nincs tisztában a franchise működésével, amely bonyolítja a kommunikációt. Ezzel szemben egy amerikai hálózatnál a jobb tájékozottság viszont magasabb költségekkel jár, az óceán túloldalán akár több tízezer dollárba (5-10 millió forint) is kerülhet egyetlen partner megtalálása.

Az idő pénz

Kritikus szerepet kap a sales folyamat sebessége a partnerkeresésben. Ha megoldható javasolt a néhány órán belüli, ha nem azonnali kapcsolatfelvétel. A FranConnect Franchise Sales Index jelentése alapján, a franchise szerződések 85%-át olyan jelöltekkel kötik a hálózatok, akikkel a cégek 4 órán belül felvették a kapcsolatot. Ekkor ugyanis még a jelentkező fejében is frissen él a lehetőség. A mai világban, ahol napján több ezer apró impulzus éri a felhasználókat a gyorsaság különösen fontos, ellenben a kevésbé elkötelezett érdeklődőknek hamar elvonhatja a figyelmét egy másik újdonság.

Személyreszabás VS. automatizáció

A szofisztikált marketing-megoldásoknak köszönhetően a belső sales adatbázisokra építve a franchise hálózatok már automatikus email-láncokat tudnak küldeni előre időzítve. Ugyanakkor a beidőzített levelek gyakran ellentétes érzéseket váltanak ki, hiszen itt is bőven bombázzák a felhasználókat spamekkel más és más cégek. Az utóbbi években egyre inkább visszatérni látszanak a személyre szabott, rövid, kézzel írt emailek, amelyben a sales-kolléga rá tud fókuszálni a jelentkező sajátosságaira. Ha úgy érzi, hogy tényleg neki szól a levél, nagyobb valószínűséggel el is fogja olvasni.

Kapcsolatépítés

A legtöbb franchise hálózat jelentős kezdő tőkét igényel. Egy ilyen jelentős befektetés hosszú mérlegelést igényel a jelentkező részéről. Tudni akarják, hogy megbízhatnak-e a rendszergazdában mielőtt tényleg aláírnak. Ezért kiemelt szerepet kap a kapcsolatépítés, a partnerjelölt megismerése. Ez viszont időt igényel, meg kell ismerni az érdeklődők céljait, kétségeit és el kell látni őket a kívánt információval, hogy meg tudják hozni a megfelelő döntést.

Integrált megoldások

Ma már számos platformon el lehet érni a felhasználókat. A partnerkeresést ennek megfelelően több csatornán keresztül kell végezni, hogy minél nagyobb szeletét lefedje a piacnak. Lesznek olyan felhasználók, akiknek hiába hirdet a hálózat Facebook-on, mert legfeljebb üzenetküldésre használja a célcsoport, vagy olyanok, akik csak az Instagramot, Tik-Tok-ot, esetleg a LinkedIn-t használják főleg. Az sem elég, ha csak rövid, kulcs információkat közlünk a franchise lehetőségről. Egyre gyakrabban a partnerkeresés már komplex tartalommarketinget igényel, részletes leírást és történeteket a franchise hálózatról, amelyben el tudnak mélyedni az érdeklődők.


Franchise tanácsadó

népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.