Hazánkban, ahol nincsen olyan jelentős hagyománya a franchise-rendszereknek, mint mondjuk az Egyesült Államokban gyakran kedvezőbb költségvetéssel is megoldható egy partnerkereső-kampány. A magyar promóciók hátránya, hogy sok befektető és vállalkozó nincs tisztában a franchise működésével, amely bonyolítja a kommunikációt. Ezzel szemben egy amerikai hálózatnál a jobb tájékozottság viszont magasabb költségekkel jár, az óceán túloldalán akár több tízezer dollárba (5-10 millió forint) is kerülhet egyetlen partner megtalálása.
Az idő pénz
Kritikus szerepet kap a sales folyamat sebessége a partnerkeresésben. Ha megoldható javasolt a néhány órán belüli, ha nem azonnali kapcsolatfelvétel. A FranConnect Franchise Sales Index jelentése alapján, a franchise szerződések 85%-át olyan jelöltekkel kötik a hálózatok, akikkel a cégek 4 órán belül felvették a kapcsolatot. Ekkor ugyanis még a jelentkező fejében is frissen él a lehetőség. A mai világban, ahol napján több ezer apró impulzus éri a felhasználókat a gyorsaság különösen fontos, ellenben a kevésbé elkötelezett érdeklődőknek hamar elvonhatja a figyelmét egy másik újdonság.
Személyreszabás VS. automatizáció
A szofisztikált marketing-megoldásoknak köszönhetően a belső sales adatbázisokra építve a franchise hálózatok már automatikus email-láncokat tudnak küldeni előre időzítve. Ugyanakkor a beidőzített levelek gyakran ellentétes érzéseket váltanak ki, hiszen itt is bőven bombázzák a felhasználókat spamekkel más és más cégek. Az utóbbi években egyre inkább visszatérni látszanak a személyre szabott, rövid, kézzel írt emailek, amelyben a sales-kolléga rá tud fókuszálni a jelentkező sajátosságaira. Ha úgy érzi, hogy tényleg neki szól a levél, nagyobb valószínűséggel el is fogja olvasni.
Kapcsolatépítés
A legtöbb franchise hálózat jelentős kezdő tőkét igényel. Egy ilyen jelentős befektetés hosszú mérlegelést igényel a jelentkező részéről. Tudni akarják, hogy megbízhatnak-e a rendszergazdában mielőtt tényleg aláírnak. Ezért kiemelt szerepet kap a kapcsolatépítés, a partnerjelölt megismerése. Ez viszont időt igényel, meg kell ismerni az érdeklődők céljait, kétségeit és el kell látni őket a kívánt információval, hogy meg tudják hozni a megfelelő döntést.
Integrált megoldások
Ma már számos platformon el lehet érni a felhasználókat. A partnerkeresést ennek megfelelően több csatornán keresztül kell végezni, hogy minél nagyobb szeletét lefedje a piacnak. Lesznek olyan felhasználók, akiknek hiába hirdet a hálózat Facebook-on, mert legfeljebb üzenetküldésre használja a célcsoport, vagy olyanok, akik csak az Instagramot, Tik-Tok-ot, esetleg a LinkedIn-t használják főleg. Az sem elég, ha csak rövid, kulcs információkat közlünk a franchise lehetőségről. Egyre gyakrabban a partnerkeresés már komplex tartalommarketinget igényel, részletes leírást és történeteket a franchise hálózatról, amelyben el tudnak mélyedni az érdeklődők.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Hogyan esnek csapdába a franchise hálózatok a megújulást kergetve.
A több, mint 50 éves múltja ellenére a világ legnagyobb kávézóláncának kevesebb, mint 10 éve van drivethru modellje, de a dobás nagyon bevált a franchise számára.
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
Sokak számára ködös kifejezés lehet a "franchise", mint üzleti modell - de mi is a titka ezeknek a sikeres márkáknak?
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
legolvasottabb
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...