Állandó kísérlet folyik az éttermekben
Fogyasztói szemszögből magától értetődő lehet, hogy egy ismert étteremlánc havonta kiad egy-egy új finomságot különböző promóciókba csomagolva. A nagyobb hálózatoknál még elkerülni se lehet ennek a tényét, miután a kiegészítő plakátkampányok átírják az utcaképet és reggel-este szembe találkozunk az új termékkel. A magyar piacon ezek a ráncfelvarrások többnyire fantáziátlanok, nem mindennap jön szembe az ember aranyfestékkel teleszórt hamburgerekkel, annál többször találkozunk viszont átkeresztelt szendvicsekkel, amelyekben alig 1-2 alapanyag változott az előző generációhoz képest. Nyilván az étterem számára megéri, ha egy meglévő hamburgert új köntösben és magasabb árcímkével árulhat, csupán egyetlen kiegészítő - például sajtszósz - hozzáadásával. Fehér hollónak számít a KFC, amely a méretéhez mérten még mindig meglepő módon próbálkozik kiegészíteni a rántott-csirke kínálatát és olyan kockázatos húzásokkal is megpróbálkozik, mint a sajtos makaróni.
Igen ám, de mint mindig a szomszéd fűje mindig zöldebb, a magyar piachoz képest külföldön kapkodnánk a fejünket. A KFC itthon eredetinek tűnő makarónis ötlete Amerikában már 4 éve megfogant. Piaci szemszögből a hazai fogyasztók affinitása a fura-húzásokra látszólag alacsony, szemben mondjuk a japán piaccal, ahol ez az alap. Legyen szó a McDonald's fél kilós hasábburgonyáról, a Burger King burger-pizzájáról, a Domino's steak-pizzájáról, a rizsburgerről, a Starbuck's kávézseléről és még sorolhatnánk...
Az európai kultúrától nem esik túl messze az amerikai, talán leginkább ennek tudható be a hasonlóság, az ázsiai piacon ez már nem igaz. Franchise rendszerekben jellemzően kötött a befektetők mozgás tere, nyithatunk McDonald’s éttermet, de ha saját dobozban, fél kilós kiszerelésben kezdünk el sült krumplit árulni, akkor gyorsan bezárásra kényszeríthet a rendszergazda. Legalábbis, ha egyszerű franchise átvevőkről van szó, mester partnerek esetén már nagyobb mozgásteret kapnak a franchise partnerek. A világ 3. legnagyobb GDP-jével a japán piacon főképp szabad kezet kaptak a helyi mester partnerek, akik gyorsan ki-kísérletezték a helyi fogyasztóerő ingerküszöbét.
A magyar piacon kevesebb hibalehetőség adódik, Európában pedig általában szűkösebb keretek között tudnak csak működni a külföldön nagy lábon élő márkák. Nem véletlen zárt be több népszerű étteremlánc már többek között hazánkban is. Amit kevésbé látunk az a számtalan nagy márka, akik meg se nyitnak, mert nem hajlandóak kompromisszumra a helyi beszerzőkkel és az éttermük felszereléséhez pl. az óceán túloldaláról szállítanák át sütőt, „mert eddig ezt használták”. Szerencsére kihívókból bőven akad hazánkban is, nincs hiány a kísérletező vendéglátó koncepciókból és még nemzetközi sikerek is megfogannak a magyar piacon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Április 4-én ismét franchise kiállításon vehettek részt a hazai piac vállalkozói és befektetői.
A budapesti franchise kiállításon bemutatkozó MozgásKlinika lehetővé teszi az izületi fájdalmak hatékony, tartós kezelését - többek között ennek is köszönheti a hálózat robbanásszerű növekedését.
A teljesen új megközelítéssel dolgozó My Infraslim hálózat hazánkban folytatja a franchise terjeszkedését. A szlovén franchise rendszer már 15 infra stúdióval rendelkezik a saját piacán, most pedig elérkezettnek látták az időt, hogy Magyarországon is megnyissák az első szalonjukat.
Vállalkozóként az ember számos nehéz üzleti döntés elé áll, az egyik ilyen lehet az, hogy belevágjon-e egy saját franchise hálózat építésébe?
A Magyar Franchise Szövetség májusban ismét megrendezi a nagysikerű franchise képzését. Az előadásokon a résztvevők megismerkednek a franchise rendszer alapjaival, működésével, a sikeres hálózatépítéssel, a kézikönyvek elkészítésével és a partnerkeresés fortélyaival.
legolvasottabb
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Itthon viszonylag laza jogi környezetben működnek a franchise hálózatok de nyugaton komoly szabályoknak kell megfelelniük.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
2011-es magalakulása óta több mint 160 taggal bővült Olaszország egyik legnagyobb közösségi franchise hálózata.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...