Állandó kísérlet folyik az éttermekben

Fogyasztói szemszögből magától értetődő lehet, hogy egy ismert étteremlánc havonta kiad egy-egy új finomságot különböző promóciókba csomagolva. A nagyobb hálózatoknál még elkerülni se lehet ennek a tényét, miután a kiegészítő plakátkampányok átírják az utcaképet és reggel-este szembe találkozunk az új termékkel. A magyar piacon ezek a ráncfelvarrások többnyire fantáziátlanok, nem mindennap jön szembe az ember aranyfestékkel teleszórt hamburgerekkel, annál többször találkozunk viszont átkeresztelt szendvicsekkel, amelyekben alig 1-2 alapanyag változott az előző generációhoz képest. Nyilván az étterem számára megéri, ha egy meglévő hamburgert új köntösben és magasabb árcímkével árulhat, csupán egyetlen kiegészítő - például sajtszósz - hozzáadásával. Fehér hollónak számít a KFC, amely a méretéhez mérten még mindig meglepő módon próbálkozik kiegészíteni a rántott-csirke kínálatát és olyan kockázatos húzásokkal is megpróbálkozik, mint a sajtos makaróni.
Igen ám, de mint mindig a szomszéd fűje mindig zöldebb, a magyar piachoz képest külföldön kapkodnánk a fejünket. A KFC itthon eredetinek tűnő makarónis ötlete Amerikában már 4 éve megfogant. Piaci szemszögből a hazai fogyasztók affinitása a fura-húzásokra látszólag alacsony, szemben mondjuk a japán piaccal, ahol ez az alap. Legyen szó a McDonald's fél kilós hasábburgonyáról, a Burger King burger-pizzájáról, a Domino's steak-pizzájáról, a rizsburgerről, a Starbuck's kávézseléről és még sorolhatnánk...
Az európai kultúrától nem esik túl messze az amerikai, talán leginkább ennek tudható be a hasonlóság, az ázsiai piacon ez már nem igaz. Franchise rendszerekben jellemzően kötött a befektetők mozgás tere, nyithatunk McDonald’s éttermet, de ha saját dobozban, fél kilós kiszerelésben kezdünk el sült krumplit árulni, akkor gyorsan bezárásra kényszeríthet a rendszergazda. Legalábbis, ha egyszerű franchise átvevőkről van szó, mester partnerek esetén már nagyobb mozgásteret kapnak a franchise partnerek. A világ 3. legnagyobb GDP-jével a japán piacon főképp szabad kezet kaptak a helyi mester partnerek, akik gyorsan ki-kísérletezték a helyi fogyasztóerő ingerküszöbét.
A magyar piacon kevesebb hibalehetőség adódik, Európában pedig általában szűkösebb keretek között tudnak csak működni a külföldön nagy lábon élő márkák. Nem véletlen zárt be több népszerű étteremlánc már többek között hazánkban is. Amit kevésbé látunk az a számtalan nagy márka, akik meg se nyitnak, mert nem hajlandóak kompromisszumra a helyi beszerzőkkel és az éttermük felszereléséhez pl. az óceán túloldaláról szállítanák át sütőt, „mert eddig ezt használták”. Szerencsére kihívókból bőven akad hazánkban is, nincs hiány a kísérletező vendéglátó koncepciókból és még nemzetközi sikerek is megfogannak a magyar piacon.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

A Magyar Franchise Szövetség szeptemberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
Gyere el június 21-én a budapesti EverDermben megrendezésre kerülő franchise nyílt napunkra!
A Magyar Franchise Szövetség szeptemberben ismét franchise képzéssorozatot indít. Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
A lengyel oktatási koncepció kedden, Április 25-én tartott előadást először a magyar piacon.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
legolvasottabb

A Used Products már több mint 50 egységgel rendelkezik hazájában, valamint megjelent Németországban, Belgiumban és Romániában is.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az előző cikkekben a Nemzeti Bankokról beszéltünk, így talán minden legót összeszedtünk a gazdasági válság felépítéséhez.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Még olyan óriások is, mint a közel 40.000 egységgel rendelkező McDonald's sem sikeres minden piacon. Összegyűjtöttünk 10 olyan országot, ahol valamilyen oknál fogva nem tudott gyökeret verni az amerikai franchise.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...