Új piaci rést nyitottak a látásproblémák
Akik nyitott szemmel járnak, talán megfigyelhették, hogy egyre több a szemüveges, hazánkban is. A látásproblémák szaporodását már a WHO is előre jelezte: míg ma a társadalom alig kevesebb, mint 10%-a rövidlátó, addigra 2050-re a globális népesség több, mint fele, azaz 5 milliárd ember lesz rövidlátó. Nem meglepő tehát az sem, hogy az optikák, lencse- és szemüveggyártók az aranykorukat élik az utóbbi években. Hazánkban az optika-piacban egy 30%-os tartalék van, közel ennyivel több üzletet még könnyen elbírna a szektor - ezt a hiányt töltené ki, a Szemeszter, egy feltörekvő optika franchise hálózat.
Habár vannak, már látásjavító beavatkozások, mint a lézeres szemműtét ezek aránya még a fejlett társadalmakban is rendkívül alacsony - leginkább a prémium ár és fellépő komplikációk miatt. Hazánkban hasonlóan ritkaságszámba megy a műtétet választók száma, viszont az Egyesült Államokhoz képest kevesebb a szemüvegesek aránya, okkal lehet ez alapján következtetni arra, hogy a közeljövőben Magyarországon a globális trendeket követve szintén tovább nő majd ez a szám. Az életmód változás, az apró kütyük és a kiöregedő társadalom mind hozzájárulnak az optikák jövőbeni sikeréhez, melyet az is támogat, hogy egy alapból profitábilis üzleti lehetőségről van szó: szemben más szektorokkal például jellemzően alacsonyabbak a munkaerő költségek és szélesebb árréssel működtethető a vállalkozás.
A Szemeszter optika évtizedes tapasztalattal száll be a ringbe, egyszerű kontaktlencse és szemüveg árusítás helyett inkább szolgáltató pontként üzemelnek, ahol az ügyfelek megannyi látással kapcsolatos problémájára megoldást tudnak kínálni. A cél egy termék, pl. szemüveg értékesítése helyett a konkrét érték: az éleslátás biztosítása a betérők számára. A szélesebb elérhetőség érdekében a márka a magyar piac 100-150 optikás hiányát 50 saját egységgel fedné le franchise partnerek bevonásán keresztül.
2019-ben a magyar optika piac az 55 milliárd forintot is meghaladta, a nagy mérete ellenére azonban sok az elavult megoldás és jelenleg - a Szemeszter kivételével - egyetlen franchise hálózat sem üzemel a szektorban. A márka ebben a közegben saját modern eszközökkel is igyekszik megkülönböztetni magát versenytársaitól, így például saját, ügyfeleik körében népszerű applikáció fejlesztésével, melyet a partnerek számára is rendelkezésre bocsátanak. Az előrejelzések alapján 2019-2027 között a globális optika piac általános növekedés elé néz, mintegy 186%-os növekedés várható, mely trend hazánkat is érinteni fogja.
Franchise hálózatként a Szemeszter optikát nyitó vállalkozók, professzionális támogatásban részesülnek. Ezáltal az első lépéstől, egészen a nyitásig és az azt követő üzemeltetésig végigvezeti őket a rendszergazda. Az ismeretlen vizek navigálása helyett teljes technikai arzenált kapnak, melyben a törzsvásárlói megoldások, saját applikáció és ügyfélkezelő rendszer egyaránt megtalálható. Ennek eredményeképp a belépő vállalkozók a Szemeszter optikához hasonlóan egy sikeres, jövedelmező vállalkozásra tehetnek szert.
A hálózat jelenleg is franchise partnerek jelentkezését várja. Amennyiben felkeltette érdeklődésedet a Szemeszter optika koncepciója és szeretnél róla többet megtudni, az alábbi űrlapon tudod felvenni a kapcsolatot a hálózattal.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...