Egy vállalkozás sikerének szerves része a marketing, ez pedig a mai világban egyre inkább tartalmak készítését jelenti, legyen szó Facebook posztokról, Tik-Tok videókról vagy blog bejegyzésekről. Ez a berendezkedés áll a keresőmotorok, de leginkább a Google sikere mögött és pont ez a rendszer, az amelynek az összeomlását a befektetők és spekulátorok most előrevetítik.
Ma ha egy induló vállalkozás magára akarja vonni a figyelmet – és vele a fogyasztók tárcáját -, akkor vagy a szolgáltatónak fizet a promócióért, vagy egy alkalmazottnak a tartalomért, vagy mindkettő. A Google esetében a SEO (keresőoptimalizálás) kifejezés már-már a köztudatba is beitta magát, hiszen egy vállalkozásnak a létkérdése, hogy meg tud-e jelenni online ha valaki rákeres a termékére/szolgáltatására. Sajnos, mint általában itt is mindenki a kiskapukat kereste, ennek eredménye, hogy mára egyre több szellemoldal tölti meg az internetet, melyeknek nincs más célja csak, hogy a Google számára optimalizált tartalmakkal linkeket farmoljon.
Magyar nyelvterületen nem túl szembetűnő a probléma, de angol nyelven egyre gyakoribb kihívást jelent a valóban emberi kéz által írt tartalmak feltárása. Ha egy amerikai felhasználó pl. kedvenc sorozata következő évadjára keres rá vagy éppen egy jó fejhallgatót keres, akkor a top találatok többségét sematikusan megírt, kulcsszavakkal és linkekkel teletűzdelt, gyakran semmitmondó, ömlengő tartalom alkotja. Hasonlóra világított rá a Verge cikke, melyben feltárták, hogy egy népszerű tech-híroldal hogyan generál cikkeket mesterséges intelligencia segítségével. A sztori lényege, hogy tömegesen legenerált, Google-számára optimalizált cikkekkel, ha az olvasók figyelmét nem is, a témában kereső felhasználókat magukhoz tudják rántani. Az etikai kérdéseket leszámítva, a helyzet árnyoldala, hogy ezek a tartalmak nem túl lényegre törőek, a kulcsszó-felhőben elrejtett hasznos információ aránya alacsony – ezeket kihalászni pedig nem túl kellemes élmény a felhasználó számára sem.
Cégek számára a következő évek radikális átalakulást hozhatnak. Az elmúlt hetekben tech híreit a Microsoft és Google közötti AI versengés uralta, sokan úgy prezentálva a helyzetet, hogy a keresőmotorok uralkodóját akár le is taszíthatja trónjáról az Open AI és a Microsoft megoldása. A vállalkozók számára a helyzet rövidtávon előnyt jelent, a ChatGPT-t ugyanis már most egyre több – főleg külföldi – tartalommarketing szakember használja cikkek írására és SEO-hoz. Hosszútávon viszont nem ilyen derűlátó a jövő, ha elterjednek a keresőmotorba épített AI botok, akkor a továbbkattintás is értelmét veszti. Miért olvasson végig egy hosszú cikket a felhasználó, ha az AI hajszálpontos, lényegretörő választ tud adni a kérdésére? A helyzet etikai és jogi problémákat is felvethet, hiszen ezáltal a Google és a Microsoft közvetve elveheti az oldalak látogatóit, ez pedig a újságírók és a vállalkozók számára könnyen a bevétel rovására mehet. Arra a lehetőségre is fel kell készülni, hogy ezáltal a Google-hoz hasonló felületek teljesen beékelik magukat a felhasználó és a vállalkozás közé. Elég arra gondolni, hogy ma ha egy üzletbe akarunk menni, akkor már ritkán megyünk fel a cég honlapjára, már a Google keresés meg fogja mondani nekünk hol találjuk és meddig van nyitva. A jövőben ez a keresőmotor fejlődésével még több területre kiterjedhet, egy helyen keresünk, vásárolunk és olvasunk majd az AI segítségével, aki kurátorként begyűjti az információkat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Néhány statisztika a franchise hazájából, melyek a magyar piac számára is relevánsak lehetnek.
Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
A lengyel Edukido az elavuló lexikális tudás átadása helyett, játékos megoldással készítené fel a fiatalokat az új generáció kihívásaira.
legolvasottabb

Az előadásokon vállalkozók és induló franchise hálózatok ismerkedhetnek meg a sikeres hálózatépítéssel, marketinggel illetve, hogyan találják meg a potenciális franchise partnereket.
Rengeteg érv szól amellett, hogy az informatikus- és IT-mérnök oktatásba fektessünk. Ehhez kínál lehetőséget a Coders Lab programozó iskola franchise.
Egy fiatal kozmetikai cég modernizálná a magyar szépségipart.
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Egyre több a szemüveges, az optika piacon mégis hiány van.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...