Egy vállalkozás sikerének szerves része a marketing, ez pedig a mai világban egyre inkább tartalmak készítését jelenti, legyen szó Facebook posztokról, Tik-Tok videókról vagy blog bejegyzésekről. Ez a berendezkedés áll a keresőmotorok, de leginkább a Google sikere mögött és pont ez a rendszer, az amelynek az összeomlását a befektetők és spekulátorok most előrevetítik.
Ma ha egy induló vállalkozás magára akarja vonni a figyelmet – és vele a fogyasztók tárcáját -, akkor vagy a szolgáltatónak fizet a promócióért, vagy egy alkalmazottnak a tartalomért, vagy mindkettő. A Google esetében a SEO (keresőoptimalizálás) kifejezés már-már a köztudatba is beitta magát, hiszen egy vállalkozásnak a létkérdése, hogy meg tud-e jelenni online ha valaki rákeres a termékére/szolgáltatására. Sajnos, mint általában itt is mindenki a kiskapukat kereste, ennek eredménye, hogy mára egyre több szellemoldal tölti meg az internetet, melyeknek nincs más célja csak, hogy a Google számára optimalizált tartalmakkal linkeket farmoljon.
Magyar nyelvterületen nem túl szembetűnő a probléma, de angol nyelven egyre gyakoribb kihívást jelent a valóban emberi kéz által írt tartalmak feltárása. Ha egy amerikai felhasználó pl. kedvenc sorozata következő évadjára keres rá vagy éppen egy jó fejhallgatót keres, akkor a top találatok többségét sematikusan megírt, kulcsszavakkal és linkekkel teletűzdelt, gyakran semmitmondó, ömlengő tartalom alkotja. Hasonlóra világított rá a Verge cikke, melyben feltárták, hogy egy népszerű tech-híroldal hogyan generál cikkeket mesterséges intelligencia segítségével. A sztori lényege, hogy tömegesen legenerált, Google-számára optimalizált cikkekkel, ha az olvasók figyelmét nem is, a témában kereső felhasználókat magukhoz tudják rántani. Az etikai kérdéseket leszámítva, a helyzet árnyoldala, hogy ezek a tartalmak nem túl lényegre törőek, a kulcsszó-felhőben elrejtett hasznos információ aránya alacsony – ezeket kihalászni pedig nem túl kellemes élmény a felhasználó számára sem.
Cégek számára a következő évek radikális átalakulást hozhatnak. Az elmúlt hetekben tech híreit a Microsoft és Google közötti AI versengés uralta, sokan úgy prezentálva a helyzetet, hogy a keresőmotorok uralkodóját akár le is taszíthatja trónjáról az Open AI és a Microsoft megoldása. A vállalkozók számára a helyzet rövidtávon előnyt jelent, a ChatGPT-t ugyanis már most egyre több – főleg külföldi – tartalommarketing szakember használja cikkek írására és SEO-hoz. Hosszútávon viszont nem ilyen derűlátó a jövő, ha elterjednek a keresőmotorba épített AI botok, akkor a továbbkattintás is értelmét veszti. Miért olvasson végig egy hosszú cikket a felhasználó, ha az AI hajszálpontos, lényegretörő választ tud adni a kérdésére? A helyzet etikai és jogi problémákat is felvethet, hiszen ezáltal a Google és a Microsoft közvetve elveheti az oldalak látogatóit, ez pedig a újságírók és a vállalkozók számára könnyen a bevétel rovására mehet. Arra a lehetőségre is fel kell készülni, hogy ezáltal a Google-hoz hasonló felületek teljesen beékelik magukat a felhasználó és a vállalkozás közé. Elég arra gondolni, hogy ma ha egy üzletbe akarunk menni, akkor már ritkán megyünk fel a cég honlapjára, már a Google keresés meg fogja mondani nekünk hol találjuk és meddig van nyitva. A jövőben ez a keresőmotor fejlődésével még több területre kiterjedhet, egy helyen keresünk, vásárolunk és olvasunk majd az AI segítségével, aki kurátorként begyűjti az információkat.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Gyakran halljuk, hogy a mai fiatalok lusták nem dolgoznak, és azt is, hogy lehetetlen velük dolgozni, lakást venniük, továbblépniük, de melyik igaz, ha egyáltalán bármelyik az?
Biztonságos üzlet a franchise? Új irányelvek az európai piacon
A Fornetti prémium termékeivel és különleges eljárásaival forradalmasította a pékipart, miközben franchise hálózatát Európa-szerte bővíti.
Egy jól működő vállalkozást szeretnél franchise rendszerré alakítani és terjeszkedni? Íme néhány fontos szempont, amit érdemes figyelembe venned egy franchise koncepció kialakításakor.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
A nagy kávézó franchise hálózatok magyarországi piacrészesedése mindössze pár százalék, mégis ők jelentik az ágazat növekedésének motorját.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...