Hogyan maximalizálják az ügyfélélményt az éttermek?
Egy-egy fogyasztói vélemény vagy ajánlás jelentheti a különbséget siker és kudarc között ha az éttermi márkák harcáról van szó. Különösen a jelenlegi média környezetben, ahol minden csepp figyelemért kemény csatákat kell vívnia a vállalkozásoknak. Általános tapasztalat ma már, hogy a legtöbb fogyasztó a többiek véleménye alapján, pl. egy étterem Google Maps értékelése alapján dönt, annak kipróbálása vagy éppen elkerülése mellett. Sajnos sok szolgáltató passzív szerepet vállal, ha a fogyasztói véleményekről van szó - megfigyelőt játszanak, holott valójában temérdek lehetőségük lenne rá, hogy ezt az erőteljes eszközt saját hasznukra fordítsák.
A SOCi kutatása alapján az éttermi szektor kapja a legtöbb értékelést Google-ön szemben bármely másik kereskedelmi szektorral. Egy átlagos étteremlánc vagy franchise étterem (Amerikában) 1500 értékeléssel rendelkezik, ezzel a ranglistán az áruházak mögött a második helyen vannak a teljes volumen tekintetében.
Az éttermi márkák átlagos Google értékelése 4.3 pont. Habár ez elsőre jó eredménynek tűnhet, csupán a 8. helyre elég a szektor-specifikus összesítésben, melyben a raktár szolgáltatások, költöztetők, lakberendezési boltok és kozmetikai üzletek/szolgáltatók vezetnek. A gyenge eredmény valószínűleg az éttermek közti kiélezett versenynek köszönhető, mivel temérdek opcióból lehet választani a fogyasztók könnyebben megengedhetik maguknak, hogy válogatósak legyenek és így kritikusabb szemmel figyelik a vendéglátókat is. Persze az sem segít, hogy a legtöbb vállalkozó nem igen tesz a pozitív értékelések növelése érdekében.
A kívánatosnál alacsonyabb értékelésekkel rendelkező éttermek nagy száma problémát - és egyben lehetőséget is jelent. A tanulmány kimutatta ugyanis, hogy a vásárlói véleményeket pont olyannyira befolyásolják a többi fogyasztó által adott értékelések, mint a vállalkozó által azokra tett válaszok. Ennek fényében szomorú képet alkot, hogy az éttermek csupán 13%-a reagál valamilyen formában a fogyasztói visszajelzésekre a Google felületén, mellyel a 10. helyen szerepelnek a SOCi ranglétráján.
Az aktív kommunikáció és a kedves visszajelzés melyet a legtöbb vállalkozó hanyagol sikeresen megalapozhatja a kezdeti bizalmat az érdeklődőkkel, annak érdekében, hogy kipróbálják az adott éttermet.
A SOCi eredményei alapján az a márka, amely Google értékeléseinek 100%-ára reagál 16.4 százalékkal gyakrabban alakítja a keresőket vendéggé (konverzió). Egy pozitív visszajelzés vagy egy bocsánatkérés negatív vélemény esetében hozzájárul a magasabb értékélésekhez is. A tanulmány alapján minden 10 új értékelés 2.8 százalékkal, míg minden 0.1 csillag javulás az értékelésben 4.4 százalékkal javítja a konverziós arányokat.
Persze minden visszajelzésre válaszolni korántsem olyan egyszerű, mint tűnik. Főleg franchise hálózatok esetében, ahol az egyes partnerek egységeit többször a franchise központ menedzseli. Ilyenkor kihívás lehet minden értékelésre előzékeny, kedves és legfőképp nem-sematikus, egyedi választ adni.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Bár szinte mindig a McDonald’s-ról beszélünk, mint a legnagyobb franchise hálózat, de ha szimplán darabszámot nézünk a 7-Eleven jóval nagyobb, és nagyobb kihívásokkal áll szemben.
A szépségipar virágzik, és a SAGA COSMETICS az egyik európai szereplője ennek az élmezőnyben. Mi teszi ezt a franchise-t olyan vonzóvá, és miért érdemes fontolóra venni a befektetést?
A DIVANI&SOFA' International olasz luxusbútor hálózat sikeres működése után most a határokon túlra helyezi a fókuszt.
Az Eat Salad egy francia gyorsétterem-lánc, amely testreszabható salátákat, tálakat és wrap szendvicseket kínál.
A baguette és croissant után nem meglepő, hogy az egyik ikonikus pékség hálózat Franciaországban indult. Mára viszont már globális jelenlétre tett szert.
legolvasottabb
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2025. április 3-án megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...