Hogyan néz ki a kiskereskedelmi láncok lokális marketing stratégiája?
2020-ban 105 milliárd dollárral nőtt az online kereskedelem forgalma az Egyesült Államokban. A hullámok között lecsengő, pandémiamentes időszakokban nem gátolta a fogyasztókat semmi, hogy személyesen vásároljanak mégis most globális szinten 49%-al többen vásárolnak online, mint a járvány előtt.
A közösségi média is szerepet játszott ebben a trendben, a Facebook hirdetési bevételei rakétaként lőttek ki, így talán nem meglepő az sem, hogy 4-ből 3 fogyasztó saját bevallása szerint egy közösségi oldalon talált rá egy-egy új termékre vagy szolgáltatásra.
Mindennek ellenére az online kereskedelem nem szorította ki a lokalizált piacokat, ha valaki szolgáltatást keres nem fog az ország más végébe elutazni érte (többnyire). Ezt mutatja az is, hogy az online keresések fele valamilyen helyi üzletre, szolgáltatásra irányul. A Google-ben ma egy fogyasztó ha rákeres egy üzletre a keresőmotor tálcán kínálja nekii a legközelebbi lokációkat, a felmérés szerint a keresők több, mint 80%-a kattint ezekre a lokalizált “kártyákra”.
Az sem meglepő, hogy az erős lokális marketing részeként a nagy brandeknek nem csak passzív jelenléte van a Facebook-on, meg a Google-ön, hanem aktívan posztolnak is, hogy releváns maradjon az oldaluk. Átlagosan havonta 14 alkalommal tesznek közzé, különféle (akár néhány szavas) tartalmat, habár ennek a többsége Facebook poszt. Hiába lehet posztolni a Google My Business oldalon keresztül, mint a felmérésből kiderült a legtöbb nagy brand nem él (még) ezzel az eszközzel, a piackutató cég véleménye alapján ez egy kiugrási lehetőség a legtöbb franchise számára mert a sokan még nem használják aktívan ezt a felületet. Átlagosan az egységek alig 20%-a posztol a Google oldalán és azok is beérik havi 1 poszttal a legtöbb esetben.
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT
Honnan tudjuk mennyire komoly egy árvíz vagy tornádó? Elég kérni egy gofrit és kiderül.
Mikor és mennyi pizzát esznek a pentagonban, és mi következik ebből?
Mi áll az olyan cégek sikere mögött, mint a Foodora vagy éppen a Wolt?
Októberben került sor a varsói franchise expóra, Kelet-Közép-Európa legnagyobb ilyen jellegű kiállítására. De jövő év elején sem áll meg az élet külföldön.
Sokszor írunk Amerikáról, vagy csak úgy általánosságban a világról. De kevés tanulmány foglalkozik azzal, mit várhatunk a saját környezetünkben, városainkban.
legolvasottabb
A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
Megmutatjuk, kinek és miért érdemes részt venni a 2024. április 4-én megrendezésre kerülő Franchise Expo-n.
A franchise szervezetek célja, hogy népszerűsítsék a franchise ötletét és biztosítsák az átláthatóságot és a magas színvonalat a piacon. Sok országban a jól ismert franchise hálózatok delegálnak képviselőket a nemzeti franchise szervezetekbe.
népszerű a fórumban
Az értékváltás szükségessége
Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...
Új támogatás innovatív kkv-knak
Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...
Fiatal vállalkozók támogatása
Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...
Még gyerekcipőben
A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...
A hónap végéig nevezhet honlapjával
Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Kedves Mihály! Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?
Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...
Eladó a MosóMedve Wash&Dry
4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten: III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...