Hogyan néz ki a kiskereskedelmi láncok lokális marketing stratégiája?

Google Maps
Google Maps / A nagy hálózatok is gyakran hanyagolják ezt a fontos marketing eszközt
Hétfő
2021.11.29.
Felmérés készült az Egyesült Államok 25 kiemelkedő kiskereskedelmi láncáról.
 

2020-ban 105 milliárd dollárral nőtt az online kereskedelem forgalma az Egyesült Államokban. A hullámok között lecsengő, pandémiamentes időszakokban nem gátolta a fogyasztókat semmi, hogy személyesen vásároljanak mégis most globális szinten 49%-al többen vásárolnak online, mint a járvány előtt.

A közösségi média is szerepet játszott ebben a trendben, a Facebook hirdetési bevételei rakétaként lőttek ki, így talán nem meglepő az sem, hogy 4-ből 3 fogyasztó saját bevallása szerint egy közösségi oldalon talált rá egy-egy új termékre vagy szolgáltatásra.

Mindennek ellenére az online kereskedelem nem szorította ki a lokalizált piacokat, ha valaki szolgáltatást keres nem fog az ország más végébe elutazni érte (többnyire). Ezt mutatja az is, hogy az online keresések fele valamilyen helyi üzletre, szolgáltatásra irányul. A Google-ben ma egy fogyasztó ha rákeres egy üzletre a keresőmotor tálcán kínálja nekii a legközelebbi lokációkat, a felmérés szerint a keresők több, mint 80%-a kattint ezekre a lokalizált “kártyákra”.

Az sem meglepő, hogy az erős lokális marketing részeként a nagy brandeknek nem csak passzív jelenléte van a Facebook-on, meg a Google-ön, hanem aktívan posztolnak is, hogy releváns maradjon az oldaluk. Átlagosan havonta 14 alkalommal tesznek közzé, különféle (akár néhány szavas) tartalmat, habár ennek a többsége Facebook poszt. Hiába lehet posztolni a Google My Business oldalon keresztül, mint a felmérésből kiderült a legtöbb nagy brand nem él (még) ezzel az eszközzel, a piackutató cég véleménye alapján ez egy kiugrási lehetőség a legtöbb franchise számára mert a sokan még nem használják aktívan ezt a felületet. Átlagosan az egységek alig 20%-a posztol a Google oldalán és azok is beérik havi 1 poszttal a legtöbb esetben.


népszerű a fórumban

Az értékváltás szükségessége

Idén is megrendezésre kerül a felelősen gondolkodó és cselekvő emberek éves találkozója! A "Magyar Fenntarthatósági Csúcs 2014" konferencia fókuszában a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.10.26.
Új támogatás innovatív kkv-knak

Az Európai Bizottság szerdán megjelentette a Horizont 2020 keretprogram első pályázati felhívásait!! A pályázati kiírások megtekinthetőek ide kattintva. A Nemzeti...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.12.
Fiatal vállalkozók támogatása

Újabb régiókban érhetőek el a fiatalok vállalkozóvá válásának támogatása a konvergencia régiókban című pályázat kitöltőprogramjai! 2014. július 1-én a...

1 hozzászólás
utolsó 2014.07.01.
Még gyerekcipőben

A nagy érdeklődésre való tekintettel 2014. január 15-én megrendezésre kerül a HUMÁN-ERŐ-TÉR 2!! Jelentkezési határidő nagyvállalatok és kkv-k számára:...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.14.
A hónap végéig nevezhet honlapjával

Kihirdették "Az Év Honlapja" pályázat nyerteseit!! A pályázatra idén 333 nevezés érkezett - a tavalyihoz hasonlóan az idei évben is a legtöbb pályázat a...

1 hozzászólás
utolsó 2013.12.08.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Kedves Mihály!   Általában a franchise vagy belépési díjat az átadott know-how (kézikönyv, képzés, stb.) és védjegyhasználati jog (plusz beletartozhatnak a...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.24.
Hogyan szakíthat a franchise átadóval?

Tisztelt Cim! A Fornetti-vel van frenchise szerződésünk amelyet most fel kell mondanunk, mert megszüntetjük az üzletet.A szerződés megkötésekor fizettünk 300000...

2 hozzászólás
utolsó 2013.11.23.
Eladó a MosóMedve Wash&Dry

4 MosóMedve Wash&Dry mosoda található Budapesten:   III. ker., Pethe Ferenc tér 1. III. ker., Ágoston utca 3. XIII. ker., Kárpát utca 22. XI. ker., Lágymányosi utca...

4 hozzászólás
utolsó 2013.11.10.