Egy erős franchise hálózat pillérei

A franchise átvevők és rendszergazdák közötti kapcsolatokat folyamatosan gondozni kell a hálózat gördülékeny működése érdekében. Alábbi cikkünkben olyan konkrét jellemzőt emelünk ki, amelyek befolyásolhatják ezt a kapcsolatot a franchise rendszerekben.
A rendszergazdának és a franchise központban dolgozóknak az alábbiakra kell figyelnie a hálózat működése során:
Támogassák az átvevőket a felmerülő stressz kezelésében.
Nyitás után számos problémája lehet a partnereknek a napi működés során, különösen az utóbbi időszakban az átlagosnál gondterheltebbek voltak az átvevők a koronavírus miatt - a rendszergazdáknak ilyenkor készen kell állnia arra, hogy eloszlassák a partnerek bizonytalanságát és támogatást nyújtsanak nekik.
Kétirányú kommunikáció.
A legtöbb rendszergazda túl becsüli az átvevők felé irányuló kommunikációját és a valósnál hatékonyabbnak vagy gyakoribbnak ítéli meg azt. A legtöbbször valójában arról van szó, hogy proaktivitás helyett a partnerek azok, akik megkeresik a központot a kérdéseikkel.
Hiteles vezetés.
A sikeres hálózatok titka a megbízható vezetés, egy olyan franchise központ, amely őszinte válaszokat ad a partnereknek és mindig rendelkezésre áll, amennyiben szükség van rá. Ezt a bizalmat fel kell építeni, ami elsőre sok időt vehet igénybe, ám ez hálózat növekedésével arányosan csökken, hiszen az átadó hitelességét egyre több partner tudja majd igazolni a belépőknek.
A franchise átvevők nyereségessége legyen a középpontban.
Vonzónak tűnhet a rendszergazda számára, hogy egy újabb költséget terheljen a partnereire annak érdekében, hogy a végfogyasztó számára nyújtott szolgáltatások vagy termékek köre kibővüljön. Az ilyen költségnövelések és külön díjak viszont könnyen felboríthatják a törékeny egyensúlyt a nyereséges és veszteséges partnerek között - így pedig a hálózatban maradó és kilépő átvevők között is.
A partnerek (és a rendszerek) szűrése.
A rendszergazdának és az átvevőknek egyaránt több időt kellene tölteni a másik fél kiértékelésével. A csatlakozás korai fázisát a türelmetlenség jellemzi mindkét oldalon. A rendszergazda minél gyorsabban új partnert szeretne a hálózatba léptetni az átvevő pedig minél hamarabban akar nyitni, hogy elkezdjen megtérülni a befektetése. Ahelyett, hogy elsietnénk a döntést érdemes több időt tölteni az asztal túloldalán ülő személlyel, hogy valóban együtt tudnak-e működni hosszútávon
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
Hogyan építette fel az alapoktól az ország legnagyobb magyar tulajdonú utazási iroda franchise hálózatát? Bartal Melinda, a Summer Time Travel alapítója nem csak a szakmában elért sikereiről mesél, hanem arról is, miért hisz az emberközeli működésben és olykor miért fontosabb a szenvedély, mint a tapasztalat.
legolvasottabb

Bár hazánkban az amerikai óriás nem keres partnert, érdemes belegondolni milyen költségekkel is jár egy gyorséttermet üzemeltetni.
A 2000-es évek elején szinte minden európai országban jelen volt a hálózat, Németországban a Benelux államokban, sőt még hazánkban is. Akkoriban több problémával is küzdött a franchise óriás, hiszen az új piac teljesen más elvárásokat támasztott a hálózat elé. Amikor 2002-ben kivonult a Wendy’s Magyarországról az volt a közvélekedés, hogy drágább versenytársainál, és ezért nem tudta elérni a kívánt forgalmat.
A Touch Coffee Smart Bar egy innovatív, teljesen automatizált önkiszolgáló kávézó koncepció, amely modern technológiával párosítja a minőségi kávé élményét. A franchise rendszer már Kanadában és az Egyesült Államokban is bizonyított, most pedig további terjeszkedésre készül.
Húsz éves szünet után ismét megvetette a lábát a Wendy's az Egyesült Királyságban, és vele Európában.
A franchise hálózatok jobb megértésének érdekében kategóriákra bonthatóak. Általában a tevékenység vagy a vállalati struktúra által.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...