Egy erős franchise hálózat pillérei

A franchise átvevők és rendszergazdák közötti kapcsolatokat folyamatosan gondozni kell a hálózat gördülékeny működése érdekében. Alábbi cikkünkben olyan konkrét jellemzőt emelünk ki, amelyek befolyásolhatják ezt a kapcsolatot a franchise rendszerekben.
A rendszergazdának és a franchise központban dolgozóknak az alábbiakra kell figyelnie a hálózat működése során:
Támogassák az átvevőket a felmerülő stressz kezelésében.
Nyitás után számos problémája lehet a partnereknek a napi működés során, különösen az utóbbi időszakban az átlagosnál gondterheltebbek voltak az átvevők a koronavírus miatt - a rendszergazdáknak ilyenkor készen kell állnia arra, hogy eloszlassák a partnerek bizonytalanságát és támogatást nyújtsanak nekik.
Kétirányú kommunikáció.
A legtöbb rendszergazda túl becsüli az átvevők felé irányuló kommunikációját és a valósnál hatékonyabbnak vagy gyakoribbnak ítéli meg azt. A legtöbbször valójában arról van szó, hogy proaktivitás helyett a partnerek azok, akik megkeresik a központot a kérdéseikkel.
Hiteles vezetés.
A sikeres hálózatok titka a megbízható vezetés, egy olyan franchise központ, amely őszinte válaszokat ad a partnereknek és mindig rendelkezésre áll, amennyiben szükség van rá. Ezt a bizalmat fel kell építeni, ami elsőre sok időt vehet igénybe, ám ez hálózat növekedésével arányosan csökken, hiszen az átadó hitelességét egyre több partner tudja majd igazolni a belépőknek.
A franchise átvevők nyereségessége legyen a középpontban.
Vonzónak tűnhet a rendszergazda számára, hogy egy újabb költséget terheljen a partnereire annak érdekében, hogy a végfogyasztó számára nyújtott szolgáltatások vagy termékek köre kibővüljön. Az ilyen költségnövelések és külön díjak viszont könnyen felboríthatják a törékeny egyensúlyt a nyereséges és veszteséges partnerek között - így pedig a hálózatban maradó és kilépő átvevők között is.
A partnerek (és a rendszerek) szűrése.
A rendszergazdának és az átvevőknek egyaránt több időt kellene tölteni a másik fél kiértékelésével. A csatlakozás korai fázisát a türelmetlenség jellemzi mindkét oldalon. A rendszergazda minél gyorsabban új partnert szeretne a hálózatba léptetni az átvevő pedig minél hamarabban akar nyitni, hogy elkezdjen megtérülni a befektetése. Ahelyett, hogy elsietnénk a döntést érdemes több időt tölteni az asztal túloldalán ülő személlyel, hogy valóban együtt tudnak-e működni hosszútávon
BÖNGÉSSZEN A HÍREK KÖZÖTT

Az elmúlt két évben a DODO szinte teljes egészében franchise-alapú működésre állt át Magyarországon: míg 2023 augusztusában 50%-os volt a franchise-partnerek aránya, ezt az értéket mostanra sikerült megduplázni.
Ha csak az utóbbi 10 évet nézzük az Egyesült Államokban, a McDonald’s-ban a termékek átlagosan ára megduplázódott, de a McChicken átlagos ára $1-ról $3-ra nőtt 2014 óta. Az infláció egyébként ugyanabban az időszakban 31% volt, tehát ezt követve csak $1,31-nek „kéne” lennie McChicken-nek.
Az év elején több mint 1500 étterem váltott tulajdonost, megkérdőjelezve az utóbbi 25 év trendjeit.
Hazánkban is keresi partnereit a hálózat, hogy 23 év után újra legyen Wendy’s az országban!
A fitneszipar jelenleg példátlan növekedést él meg, és a pilates áll a változások élvonalában. De mi teszi ezt a mozgásformát ennyire vonzóvá befektetők és sportolók számára egyaránt?
legolvasottabb

A franchise, mint gazdasági forma több mint 300 szektorban van jelen, az éttermektől a fodrászokon át, az online oldalakig.
Az ingatlanos szakma társadalmi megítélése ellenére egy gyorsan megtérülő befektetéssé válhat.
A H&M lett a legértékesebb kiskereskedelmi márka Európában, legnagyobb arányban divat és szupermarket hálózatok a listán.
Szeretnél belépni az ingatlanpiacra, de nincs elég tőkéd hozzá? Van rá egyszerűbb megoldás, ha saját vállalkozás indításában gondolkodsz.
Világszerte ismert amerikai márkák képviselői érkeznek Budapestre szeptember 16-án, hogy bemutassák hazai terjeszkedési terveiket és leendő partnereikkel találkozzanak. A küldöttségben komoly ismert cégek vesznek részt, mint például a Wendy’s vagy az Olive Garden, amelyek élvezik a Nemzetközi és a Magyar Franchise Szövetség támogatását is.
népszerű a fórumban
A Fornetti recept
A hazai piacon még mindig van potenciál új Fornetti-k nyitásához, mivel a gyorsan fogyasztható péksütemények iránti kereslet folyamatosan növekszik. A franchise...
Lengyel postacég lép a magyar piacra
Bővebb információt Jelinek Gábor tud adni, aki az Integer.pl magyarországi sajtókapcsolataiért felelős. Ő továbbítja majd kérdéseit a lengyelek felé. Ha további...
Pályázat mikrovállalkozásoknak
Spanyolok forgattak hazai LEADER-eredményekről! A „80 nap alatt a LEADER körül” program célja, hogy Európa 20 országába ellátogatva egy másfél órás filmet...
Hogyan legyünk jó főnökei önmagunknak?
Nagyon jó összefoglalót ad arról, hogy milyen is egy jó főnök. Meg vagyok elégedve vele; lényegre törő, tömör és hasznos egyben. Csak annyit tudok még mondani,...
Atipikus foglalkoztatás
április 23-án kerül megrendezésre a MuKi második kerekasztal beszélgetése és nyílt napja! Az egész napos esemény két részből áll, és a szakmában rendhagyónak...
Gyorsétterem - ki, mit ajánl?
Kinek milyen tapasztalata van valamelyik gyorsétterem lánc átvevőjeként? Az ilyen pozíciók általában nagy felelősséggel járnak, hiszen a gyorséttermek sikerének...
KKV-k piaci megjelenését támogató pályázat
A mai napon 3 pontban módosult a pályázati kiírás, amely a következőket tartalmazza: - A.6 - A pályázatok benyújtásának módja, helye és határideje; - D.2 -...
Erasmus ösztöndíj vállalkozóknak
Idén is várják azokat az új vagy már tapasztalt vállalkozókat, akik az EU-ban kis- vagy középvállalkozás tulajdonosai vagy működtetői, valamint azokat, akik...